• Anonym (B)

Kände mig utnyttjad

Det hände en grej igår mellan mig och min pojkvän som gjorde mig väldigt illa till mods.

Vi skulle sova, han var kåt och ville ha sex. Jag har haft väldigt låg sexlust på senaste, en av anledningarna till det är att jag inte blir tillfredsställd av honom längre. Han har slutat ge mig förspel. Hans "förspel" är att fingra mig i analen vilket jag inte gillar. Till slut sa han att han inte kunde sova för att han var så kåt. Vilket fick mig att känna mig tvungen att ha sex, så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig. Jag kände mig bara så utnyttjad.

Han frågade efteråt om något var fel och jag förklarade att det inte var skönt för mig. Han sa att han kände sig dålig. För mig känns det konstigt att han frågade först efteråt, som att han prioriterade sin lust över mitt mående.

Jag vet inte hur jag ska känna. Har ni några råd att ge mig? 
  • Svar på tråden Kände mig utnyttjad
  • Anonym (td)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 19:18:07 följande:
    Ja, TS gav sitt samtycke genom sin aktiva handling och då kommer han heller inte bli dömd för något. Jag svarade på vad du skrev om i ditt inlägg. Du nämnde att män blir dömda för att kvinnor inte säger nej.
    Har läst om sådana fall där det inte har funnits bevis men att killen blev dömd ändå. 
  • Anonym (Send)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:35:50 följande:
    Hon hjälpte till aktivt. Det kan inte någonsin ses som ett nej.
    Det är ingen här i tråden som skrivit att TS har sagt nej.
  • Anonym (Send)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:45:41 följande:
    Har läst om sådana fall där det inte har funnits bevis men att killen blev dömd ändå. 
    Då går rätten väl på indicer, skador och sådant.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Send) skrev 2025-04-02 19:53:08 följande:
    Då går rätten väl på indicer, skador och sådant.
    Man kan bli dömd på indicier även i andra typer av rättsmål.
  • Anonym (123456)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:45:41 följande:
    Fast det var inte vad jag kommenterade, jag kommenterade att du skrev att män blir dömda för att kvinnor inte säger nej och det var vad jag svarade på. En kvinna(eller man) som inte vill har enligt lagen inget ansvar för att säga nej. Utan den som gör en sexhandling på någon annan har ett ansvar för att först ett ja, verbalt eller genom handling. Det räcker inte med att personen inte säger nej.
  • molly50
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:44:39 följande:
    En gång i tiden höll du dig till en hög status Molly. Men du har sjunkit.

Att dom turas om eftersom att dom är 2 i ett förhållande är inte att kräva att endast den ena ska ta ansvar. Försök inte.
    Ja,det står dig fritt att tycka.
    Men nu är det ju du som skriver att kvinnan ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
    På vilket sätt är det att turas om?
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-04-02 20:11:44 följande:
    Ja,det står dig fritt att tycka.
    Men nu är det ju du som skriver att kvinnan ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
    På vilket sätt är det att turas om?
    Tja, han får väl rent krasst göra som han vill med sin egen säng. Sen är det nog inga normala kvinnor som stannar hos en man med det upplägget.
  • Anonym (AZ)
    Anonym (micke) skrev 2025-04-02 13:58:38 följande:
    hahaha, det påminde mej om en tjej jag var med för många år sedan.
    Om hon inte hade lust så kunde jag fråga:

- Ok, men är det Ok om jag runkar lite ?

- Va, nej ! Sluta äckla dej, du kan ju inte ligga och runka när jag försöker sova ! 
    Det är klimatsmart att runka!
    Ingen Co2-påverkan. Och helt gratis.
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 20:22:58 följande:
    Tja, han får väl rent krasst göra som han vill med sin egen säng. Sen är det nog inga normala kvinnor som stannar hos en man med det upplägget.
    Det har du rätt i. Men då får han ju också ta om kvinnan inte vill ha sex.

Nej,det håller jag med dig om.
  • Anonym (Handling, samtycke?)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 16:07:29 följande:
    Ett uteblivet ja ÄR ett nej. Alltså man behöver ha samtycke annars ska man inte bli förvånad om man hamnar i en domstol. Män har rätt till sin sexualitet men däremot inte rätt till att tvinga den på någon annan.
    Du verkar ha missat att läsa en mycket viktig del:

TS beskriver med sina egna ord, från sitt eget perspektiv, sin egen aktiva handling:
    så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig

Hur kan du få detta till "tvång"???
    Jag uppfattar den handlingen som TS valde att göra som ett ja, och samtycke.
    Ingen kan inbilla sig att den handlingen skulle vara ett nej.

Kan det vara så, Jag förstår i så fall, om du är en typ av kvinna som generellt bär på sådana känslor som att alla män, särskilt de som har sexuell lust till kvinnor, borde hamna i domstol?
    Medan det kanske är så att sexuell lust kvinna till kvinna däremot kan anses vara både rätt och något fint?
  • Anonym (Send)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 17:02:16 följande:

TS beskriver med sina egna ord, från sitt eget perspektiv, sin egen aktiva handling:

Kan det vara så, Jag förstår i så fall, om du är en typ av kvinna som generellt bär på sådana känslor som att alla män, särskilt de som har sexuell lust till kvinnor, borde hamna i domstol?
    Medan det kanske är så att sexuell lust kvinna till kvinna däremot kan anses vara både rätt och något fint?
    Det är lustigt, du rättar det som "Handling, samtycke" har fått om bakfoten när det gäller vad TS har gjort för att visa sitt samtycke. 

Sedan börjar du skriva om vad "Handling, samtycke" tycker om lesbisk sex, som jag inte tror har diskuterats alls här i tråden.

Alltså, tjatsex är inte kul, oavsett vilket kön som utövar den.
    Anonym (Send) skrev 2025-04-03 17:12:19 följande:
    Sedan börjar du skriva om vad "Handling, samtycke" tycker om lesbisk sex, som jag inte tror har diskuterats alls här i tråden.
    Nej du har fel.
    Jag skrev inte om detta utan jag ställde en fråga.

Min fråga följde direkt på den medlemmens inlägg och av att den medlemmen skrev i samband med män om "hamna i domstol".
    Min fråga gick ut på om den medlemmen kanske tycker att alla män som känner sexuell lust till kvinnor borde hamna i domstol?

Jag tror kanske att du råkade missa att min fråga faktiskt var en fråga, s a s på förekommen anledning, till den medlemmen?
    Min fråga var alltså inget påstående utan bara en enkel fråga.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 17:02:16 följande:

Jag har inte påstått att det TS var med om var tvång. Jag svarade på det som (td) skrev om att män blir dömda för att kvinnor inte kan säga nej.
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 18:07:30 följande:
    Jag har inte påstått att det TS var med om var tvång. Jag svarade på det som (td) skrev om att män blir dömda för att kvinnor inte kan säga nej.
    Jag ber om ursäkt om jag missförstod.

Men du kan ju inte förneka dina ord, även om jag kanske tillät mig lägga alltför stor vikt vid dem när jag lite fastnade för just dina ord, citat:
    ..".tvinga den på någon"

Det var ditt ord tvinga som fick mej att använda ordet tvång. Vilket väl har samma betydelse?

Jag tycker fortfarande att skriva om att tvinga, och som någon annan skriva om våldtäkt, är att välja att använda sig av väldigt grova ord för att framföra sin åsikt, i det här sammanhanget.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 18:18:03 följande:
    Jag ber om ursäkt om jag missförstod.

Men du kan ju inte förneka dina ord, även om jag kanske tillät mig lägga alltför stor vikt vid dem när jag lite fastnade för just dina ord, citat:
    ..".tvinga den på någon"

Det var ditt ord tvinga som fick mej att använda ordet tvång. Vilket väl har samma betydelse?

Jag tycker fortfarande att skriva om att tvinga, och som någon annan skriva om våldtäkt, är att välja att använda sig av väldigt grova ord för att framföra sin åsikt, i det här sammanhanget.
    Fast det är fakta och inte åsikt att man inte har rätt att tvinga sin sexualitet på någon. Det är så lagen ser ut.

Aldrig påstått att det var tvång det som TS var med om.
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 18:52:09 följande:
    Fast det är fakta och inte åsikt att man inte har rätt att tvinga sin sexualitet på någon. Det är så lagen ser ut.

Aldrig påstått att det var tvång det som TS var med om.
    Jag noterar att det är viktigt för dig försvara dig och lägga så stort fokus på att försöka rättfärdiga dina ordval.

Ja du har i vart fall flera gånger valt att använda ordet "tvingad"

Citat från ett av dina tidigare inlägg:
    "Hon kände sig mentalt "tvingad" till att ha sex"

Jag anser detta vara fel av dig,
    och här beskriver du ju med dina ord att du anser att det var tvång det som TS var med om.

Men mot bakgrund hur TS själv med sina egna ord har valt att beskriva sin egen handling, så är det mera sant att hon hon snarare har valt att lämna sitt samtycke.

TS beskriver från sitt perspektiv sin egen handling:
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 19:37:30 följande:
    Jag noterar att det är viktigt för dig försvara dig och lägga så stort fokus på att försöka rättfärdiga dina ordval.

Ja du har i vart fall flera gånger valt att använda ordet "tvingad"

Citat från ett av dina tidigare inlägg:
    "Hon kände sig mentalt "tvingad" till att ha sex"

Jag anser detta vara fel av dig,
    och här beskriver du ju med dina ord att du anser att det var tvång det som TS var med om.

Men mot bakgrund hur TS själv med sina egna ord har valt att beskriva sin egen handling, så är det mera sant att hon hon snarare har valt att lämna sitt samtycke.

TS beskriver från sitt perspektiv sin egen handling:
    Nej, det där citatet har inte jag skrivit.
Svar på tråden Kände mig utnyttjad