• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (T)

Av informationen som finns än så länge, vilken är knapphändig... Så kan det ha att göra något med, ett kriminellt leverne, domstol och nu förmodligen en haschpsykos...

Därför är det viktigt att få bort det nu från gatorna. 

• Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 16:19:36 följande:

Av informationen som finns än så länge, vilken är knapphändig... Så kan det ha att göra något med, ett kriminellt leverne, domstol och nu förmodligen en haschpsykos...

Därför är det viktigt att få bort det nu från gatorna. 

Var har du fått den informationen ifrån?
  • Anonym (T)
    Anonym (?) skrev 2025-02-04 17:24:32 följande:
    Var har du fått den informationen ifrån?
    Flashback.

Polisen var inne i några lägenheter vid en viss adress. Någon hittade ett namn på den adressen på en kille som var 35 (gärningsmannens ungefärliga ålder enligt nyheter) och det bodde en på den adressen som nyligen blivit straffad för bruk av hasch. 

Med tanke på hur stor risk det är med hasch för folk som använder denna drog i ungdomen att råka ut för både depression och haschpsykos väldigt mycket senare i livet, så är det dit allting pekar åt just i detta nu. 
  • Anonym (Konstigt hur dom skriver)

Läste på Aftonbladet att flera är döda, efter det kollade jag polisens presskonferens och då sa man att 5 var skjutna, 4 av dessa hade opererats, av dessa var en allvarligt skadad och den 5 e lindrigt skadad (ej opererad). Hur kan då Aftonbladet skriva att flera är döda? 

• Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 17:37:31 följande:
    Flashback.

Polisen var inne i några lägenheter vid en viss adress. Någon hittade ett namn på den adressen på en kille som var 35 (gärningsmannens ungefärliga ålder enligt nyheter) och det bodde en på den adressen som nyligen blivit straffad för bruk av hasch. 

Med tanke på hur stor risk det är med hasch för folk som använder denna drog i ungdomen att råka ut för både depression och haschpsykos väldigt mycket senare i livet, så är det dit allting pekar åt just i detta nu. 
    Alltså spekulationer och inte fakta.
    Flashback ger jag inte mycket för vad gäller trovärdighet,,,,,
  • Anonym (T)
    Anonym (?) skrev 2025-02-04 17:47:32 följande:
    Och själv har du som vanligt ingenting att tillföra mer än lite "proffessionelt" tyckande... 

Du vet att det inte är första gången som flashback har lyckats lista ut hela historien innan du har vågat säga ditt?
  • Anonym (T)
    Anonym (?) skrev 2025-02-04 17:47:32 följande:
    Ditt inlägg säger rätt mycket om vem som är mest trovärdig. Är det jag här eller du? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Konstigt hur dom skriver) skrev 2025-02-04 17:38:58 följande:

Läste på Aftonbladet att flera är döda, efter det kollade jag polisens presskonferens och då sa man att 5 var skjutna, 4 av dessa hade opererats, av dessa var en allvarligt skadad och den 5 e lindrigt skadad (ej opererad). Hur kan då Aftonbladet skriva att flera är döda? 

Min gissning är att det kan finnas döda, men attde vill informera anhöriga innan de går ut med mer info. Så just nu rapporterar de bara om skadade, vilket är 5 stycken.
  • Cartjan1
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 17:50:18 följande:
    Och själv har du som vanligt ingenting att tillföra mer än lite "proffessionelt" tyckande... 

Du vet att det inte är första gången som flashback har lyckats lista ut hela historien innan du har vågat säga ditt?
    Har jag missat något, men varför så hård mot (?)? Det är väl jättebra att fråga var folk får sin information ifrån samt att i ett så här tidigt skede med väldigt lite bekräftad information, vara skeptisk mot vad som sprids på sociala medier? Jag är absolut medveten om att privatpersoner på olika forum ofta lyckats lista ut sådant här tidigare men tills saker är bekräftat så är det sunt att vara kritisk och avvaktande. 
Svar på tråden Skolskjutning