Mammor drar igång vårdnadstvister
Jag känner mig nästan matt. Är själv gravid och fick även barn 2023 så är medlem i många mammagrupper där så många kvinnor beskriver hur dom bedriver processer mot sina barns fäder.
För mig är det många gånger skitsaker som att mannen inte väljer bort mat och dryck kvinnan inte kan äta och dricka under graviditeten. Exempelvis att han tar ETT glas vin ibland, hon tycker att han borde låta bli eftersom hon tvingas avstå. Han äter charkbricka med brieost, det kan inte hon äta eftersom hon är gravid och det visar på att om han inte kan göra den här typen av uppoffringar så är han omogen och förstår inte det här med att ha barn.
Missbruk exempelvis är något helt annat eller fysiskt/psykiskt våld.
Man kan även se i forskningen nu att allt fler vårdnadstvister hamnar i domstol.
Det kan även handla om pappor som blir väldigt chockade när graviditeten inte är planerad och får panik. Dom uppmuntrar inte till abort eller hotar att dom ska göra detta utan dom är inte glada helt enkelt och mammor hejar på om att du måste kontakta familjerätten direkt, innan barnet är fött så att du får ensam vårdnad.
Vad har hänt med människor egentligen. Kan folk inte snacka längre?