• Anonym (G)

Varför ska kvinnorna ta över allt?

Jag är så less på kvinnor som tar över allt. Varför måste kvinnor ta över allt? I Tv-sporten måste det vara minst En kvinna bara för att oavsett hur okunnig hon är på fotboll. Börjar det inte bli löjligt? 

• Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?
  • Anonym (blomman)

Det är ju snarare män som är precis överallt och har tagit över allt. 

Det behövs verkligen kvinnor lite här och var. Vi är osynliga. 

• Anonym (F)

Varför finns det så många okunniga män överallt?

Att tro att kvinnor hamnar på en plats beroende på inkvotering är så jävla lågutbildat. De män som tror det kommer inte bli vare sig valda, eller ens inkvoterade till något av värde någonsin. 

• Anonym (Sissi)

Jaha, och ännu en tråd om hans hat gentemot kvinnor. Gör han inget annat? 

• Anonym (Tt)

På många arbetsplatser har tyvärr kvinnodominansen fått negativa konsekvenser. 

Fler och fler kvinnor fyller på underifrån eftersom de tar akademisk examen i mycket större utsträckning än män som idag ofta misslyckas i den feminiserade svenska skolan.

Nu börjar de också att dominera i chefsleden och befordrar därmed varandra eftersom kvinnligt beteende premieras och manligt beteende ses som fel.

Jag har själv varit med om att en omtyckt manlig chef petades och ersattes med en trevlig men högst medelmåttig kvinnlig chef istället.

• Anonym (S)
    Anonym (Observer) skrev 2024-12-18 09:41:56 följande:

Ett systemfel har ersatts med ett annat systemfel. Syns väldigt tydligt att media utesluter män numera och enbart väljer att intervjua kvinnor eller ber att få ett uttalande från en kvinnlig expert. Mönstret är så tydligt, uteslut män eller förminska/fördumma dem om de absolut ska vara med. 

Fast det stämmer inte. Jag tittar mkt på SVT nyheter samt lyssnar på P1. Inget kön är mer representerat än det andra. Sedan beror det på ämnet, handlar det om kriget i Ukraina eller försvarsfrågor överlag, ja då är det nästan bara män som uttalar sig. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Tt) skrev 2024-12-19 11:06:03 följande:

På många arbetsplatser har tyvärr kvinnodominansen fått negativa konsekvenser. 

Fler och fler kvinnor fyller på underifrån eftersom de tar akademisk examen i mycket större utsträckning än män som idag ofta misslyckas i den feminiserade svenska skolan.

Nu börjar de också att dominera i chefsleden och befordrar därmed varandra eftersom kvinnligt beteende premieras och manligt beteende ses som fel.

Jag har själv varit med om att en omtyckt manlig chef petades och ersattes med en trevlig men högst medelmåttig kvinnlig chef istället.

Och män befordrar aldrig män?

Tillåt mig skatta.
  • Anonym (Mossigt)
    Anonym (Sissi) skrev 2024-12-19 11:02:12 följande:

Jaha, och ännu en tråd om hans hat gentemot kvinnor. Gör han inget annat? 

Tycker det är vanligt förekommande på familjeliv. Det känns nästan som att någon får betalt för att starta såna trådar.

men det skulle väl aldrig ett forum vilja understödja....
  • Anonym (F)
    Anonym (Tt) skrev 2024-12-19 11:06:03 följande:

Han petades självklart inte enbart för att ge plats åt en kvinnlig chef. Underställd personal får aldrig hela bilden klar för sig.
  • Anonym (Sissi)
    Anonym (Mossigt) skrev 2024-12-19 12:15:53 följande:
    Tycker det är vanligt förekommande på familjeliv. Det känns nästan som att någon får betalt för att starta såna trådar.

men det skulle väl aldrig ett forum vilja understödja....
    Och det är ungefär samma i alla trådar, där det handlar om feminism och hur odugliga vi kvinnor är. Den ena tråden efter den andra. Men till slut så känner man igen inläggen, och jag tror att det är samma person som lägger all sin tid på dessa kritiska inlägg. Inget eget liv? 
Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?