• Anonym (G)

Varför ska kvinnorna ta över allt?

Jag är så less på kvinnor som tar över allt. Varför måste kvinnor ta över allt? I Tv-sporten måste det vara minst En kvinna bara för att oavsett hur okunnig hon är på fotboll. Börjar det inte bli löjligt? 

• Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?
  • Anonym (Mossigt)
    Anonym (Sissi) skrev 2024-12-19 14:37:40 följande:
    Och det är ungefär samma i alla trådar, där det handlar om feminism och hur odugliga vi kvinnor är. Den ena tråden efter den andra. Men till slut så känner man igen inläggen, och jag tror att det är samma person som lägger all sin tid på dessa kritiska inlägg. Inget eget liv? 
    Det är inte bara en som sysslar med det här. Det verkar vara ett grupparbete som ämnar etablera ett kvinnohatande som norm. Värst är nästan alla sympatisörer som ibland skriver "tänkvärt inlägg" på ett absurt kvinnohatande inlägg. Har kvinnohatande normaliserats som "tänkvärt" eller att "kvinnor har så svårt att ta kritik" nuförtiden? Jag är orolig över den här utvecklingen.
  • Anonym (Sissi)
    Anonym (Mossigt) skrev 2024-12-19 14:47:25 följande:
    Det är inte bara en som sysslar med det här. Det verkar vara ett grupparbete som ämnar etablera ett kvinnohatande som norm. Värst är nästan alla sympatisörer som ibland skriver "tänkvärt inlägg" på ett absurt kvinnohatande inlägg. Har kvinnohatande normaliserats som "tänkvärt" eller att "kvinnor har så svårt att ta kritik" nuförtiden? Jag är orolig över den här utvecklingen.
    Det är samma sak med Flashback, förr eller senare så kommer samma trådar hit.
    Vissa religioner, men nämner inga, är oerhört kvinnofientliga och vi är inte värda någonting. Och samtidigt historier om männens förträfflighet, men man upptäcker snart att det är mycket lögner. Hur kan man studera, ha ett eget företag, äga en boskapsfarm i Amerika och vara fallskärmsjägare samtidigt? Och åldrarna varierar. Säger sig vara 28+, men i en annan tråd skryt om att ha dejtat i 35 år. Hur går det ihop? Men man vet att det är samma person.

Så jag tror att det egentligen handlar om ett dåligt självförtroende, och blir det inget napp så är det kvinnornas fel. 
  • elmadumle
    Anonym (G) skrev 2024-12-18 05:59:53 följande:
    Jag tycker att det är fel att kvinnor får tillgång till mycket enbart på grund av deras kön. Att de är just kvinnor.

Jag älskar kvinnor men de tar över för mycket. De får gärna hålla sig till damfotbollen och låta oss män ha vår fotboll ifred.
    Jag tycker det är fel att män har och alltid har fått tillgång till mycket pga deras kön. Nu är vi kvinnor på väg att komma ikapp männen, jag förstår att det känns jobbigt att vi gör det, lille bubben....
  • Anonym (Tt)
    Anonym (F) skrev 2024-12-19 13:48:37 följande:
    Han petades självklart inte enbart för att ge plats åt en kvinnlig chef. Underställd personal får aldrig hela bilden klar för sig.
    Denna fd. chef hade i sn tur en chef som är en riktig tant och de hamnade I någon sorts konflikt och han fick gå. Han var som sagt mycket omtyckt av medarbetarna men  maskulin till sitt sätt vilket stack ut i en mer och mer kvinnlig ledningsgrupp.

Han ersattes sedan med en väninna till den rekryterade chefen. Hon är också en tant så hon passar bra in i ledningsgruppen men tillför absolut ingenting till verksamheten. 

Så här ser det tyvärr ut på arbetsplatserna i Sverige numera.
  • Anonym (Mossigt)
    Anonym (Sissi) skrev 2024-12-19 15:01:51 följande:
    Det är samma sak med Flashback, förr eller senare så kommer samma trådar hit.
    Vissa religioner, men nämner inga, är oerhört kvinnofientliga och vi är inte värda någonting. Och samtidigt historier om männens förträfflighet, men man upptäcker snart att det är mycket lögner. Hur kan man studera, ha ett eget företag, äga en boskapsfarm i Amerika och vara fallskärmsjägare samtidigt? Och åldrarna varierar. Säger sig vara 28+, men i en annan tråd skryt om att ha dejtat i 35 år. Hur går det ihop? Men man vet att det är samma person.

Så jag tror att det egentligen handlar om ett dåligt självförtroende, och blir det inget napp så är det kvinnornas fel. 
    I kombination med kvinnofientliga religioner så finns det den andra sidan på myntet, de rasistiska (svenska) männen som använder det som ett argument där alla problem feminister och kvinnor klagar över med att "det är ett importerat problem" sätter det som en slags abstrakt argument mot feminism med att undermeningen att det tydligen ska vara feministernas (kvinnor) s fel, eller kvinnors egna fel, kopplingen är oklar.
    Läste någon som skrev att det bara var svenska män som skulle kunna våldta våra kvinnor. Rövhål som inte bryr sig om kvinnor överhuvudtaget. tom motsatsen, rövhål som hatar kvinnor.

Jag avskyr att många av rövhålen hela tiden drar på sig offerkoftan. Tydligen så anser de sig ansatta från feministerna (dvs =kvinnor, ingen åtskillnad). Bara manipulationer hela tiden. I kombination med en dos hyckleri. De kör ofta med uttrycket "dubbla måttstockar" trots att de är de själva som kör med dubbla måttstockar.
  • Anonym (F)
    Anonym (Tt) skrev 2024-12-19 15:18:56 följande:
    Denna fd. chef hade i sn tur en chef som är en riktig tant och de hamnade I någon sorts konflikt och han fick gå. Han var som sagt mycket omtyckt av medarbetarna men  maskulin till sitt sätt vilket stack ut i en mer och mer kvinnlig ledningsgrupp.

Han ersattes sedan med en väninna till den rekryterade chefen. Hon är också en tant så hon passar bra in i ledningsgruppen men tillför absolut ingenting till verksamheten. 

Så här ser det tyvärr ut på arbetsplatserna i Sverige numera.

Att det skulle se ut så generellt på arbetsplatser finns inget belägg för. 

• Anonym (Tant Slem)

Ja det är bara att skaffa konto på flash så ser man hur vissa personer och trådar vandrar emellan forumen. Stundtals rätt intressant.

Och visst behövs vi även där, ladies? 
    Kom igen nu och ge lite svar på tal i relations/ samlivstrådarna. Flört

Skratta, gråt och förundras över hur manskligheten tänker (eller ibland inte).

• Anonym (Nemo)
    Anonym (Tant Slem) skrev 2024-12-19 20:50:07 följande:

Ja det är bara att skaffa konto på flash så ser man hur vissa personer och trådar vandrar emellan forumen. Stundtals rätt intressant.

Och visst behövs vi även där, ladies? 
    Kom igen nu och ge lite svar på tal i relations/ samlivstrådarna. Flört

Skratta, gråt och förundras över hur manskligheten tänker (eller ibland inte).

Det är ju knappast så att varken Familjeliv eller Flashback utgör någon slags norm i samhället. Det är två ytterligheter.
  • Anonym (Sissi)

Ts brukar för det mesta försvinna. Gör de detta för att reta upp folk, och egentligen är troll? 

• Anonym (Tant Slem)
    Anonym (Nemo) skrev 2024-12-19 20:53:39 följande:
    Det är ju knappast så att varken Familjeliv eller Flashback utgör någon slags norm i samhället. Det är två ytterligheter.
    ..så om man blandar blir det förhållandevis neutralt då, eller? Cool
  • Anonym (Nemo)
    Anonym (Tant Slem) skrev 2024-12-19 21:04:36 följande:
    ..så om man blandar blir det förhållandevis neutralt då, eller? Cool

Japp, neutralt. Men inte normalt. Jag tror att dom mest fungerande och normala generellt sett hänger inte lika mycket på dessa sidor. Det är fler ensamma, bittra och olyckliga där. 

Men jag menar inte att alla som hänger på Familjeliv och Flashback är olyckliga och bittra. Bara att det är mer generellt sett.

Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?