• Anonym (G)

Varför ska kvinnorna ta över allt?

Jag är så less på kvinnor som tar över allt. Varför måste kvinnor ta över allt? I Tv-sporten måste det vara minst En kvinna bara för att oavsett hur okunnig hon är på fotboll. Börjar det inte bli löjligt? 

• Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?
  • Anonym (Happy)

Kvinnorna som babblar på sportradion får mig att stänga av, då mina trumhinnor hotar med att säga upp sig.

Är totalt ointresserad av sport, men så länge det var männen med inte så gälla röster så stod jag iaf ut för det mesta.

Sen är det knappast så att kvinnor "har tagit över all", utan att de släppts in i den mycket mansdominerade världen. Kvinnor kan väl också vara sportintresserade?

Tycker du att det är galet att en kvinna kommenterar damfotbollen också?
    Eller tycker du kanske att den inte ens är värd uppmärksamheten?
    Själv bryr jag mig inte, mitt ex brukade säga att hans korpfotbollslag lätt skulle klå damlandslaget. Vad vet jag...

Och för att vända på det, vad tycker du om att manliga sjuksköterskor kallas just "sköterska"? Är det inte väl löjligt?

Nämdeperson?
    Talesperson?

• Anonym (K)

Ja fy! Det är tamejfan kvinnor överallt! Såg en kvinna som körde bil idag också!! Grrr!! Bara en tidsfråga innan de tar över hela världen!!

• Anonym (G)
    Anonym (Happy) skrev 2024-12-18 05:14:12 följande:

Kvinnorna som babblar på sportradion får mig att stänga av, då mina trumhinnor hotar med att säga upp sig.

Är totalt ointresserad av sport, men så länge det var männen med inte så gälla röster så stod jag iaf ut för det mesta.

Sen är det knappast så att kvinnor "har tagit över all", utan att de släppts in i den mycket mansdominerade världen. Kvinnor kan väl också vara sportintresserade?

Tycker du att det är galet att en kvinna kommenterar damfotbollen också?
    Eller tycker du kanske att den inte ens är värd uppmärksamheten?
    Själv bryr jag mig inte, mitt ex brukade säga att hans korpfotbollslag lätt skulle klå damlandslaget. Vad vet jag...

Och för att vända på det, vad tycker du om att manliga sjuksköterskor kallas just "sköterska"? Är det inte väl löjligt?

Nämdeperson?
    Talesperson?

Jag tycker att det är fel att kvinnor får tillgång till mycket enbart på grund av deras kön. Att de är just kvinnor.

Jag älskar kvinnor men de tar över för mycket. De får gärna hålla sig till damfotbollen och låta oss män ha vår fotboll ifred.
  • Lynx123

Dummaste jag hört på ett tag nu. Det handlar ju bara om att kvinnor också sysslar med saker som män gjort länge. Som att säga att färgade tog över i USA när segregeringen upphörde. Tack och lov får man inte förbjuda människor att göra saker i Sverige baserat på saker som kön eller hudfärg.

• Anonym (Observer)

Ett systemfel har ersatts med ett annat systemfel. Syns väldigt tydligt att media utesluter män numera och enbart väljer att intervjua kvinnor eller ber att få ett uttalande från en kvinnlig expert. Mönstret är så tydligt, uteslut män eller förminska/fördumma dem om de absolut ska vara med. 

• Anonym (A)

Eh, om det är några som tar över allt så är det väl männen. Kolla bara på hur världen ser ut. Alla ledare: Trump, Putin, Biden osv osv i allt jävla oändlighet mänspreedar de ut sig. 

• Anonym (Mossigt)

Så lät det när kvinnor blev hallåor på tv också. Många som var upprörda och arga.

Nu är det ingen som tänker två gånger om det råkar vara en kvinna som tv-värd.

• Anonym (Happy)
    Anonym (A) skrev 2024-12-19 00:47:46 följande:

Eh, om det är några som tar över allt så är det väl männen. Kolla bara på hur världen ser ut. Alla ledare: Trump, Putin, Biden osv osv i allt jävla oändlighet mänspreedar de ut sig. 

När det kommer till USA så får man vara glad att inte kvinnan i valet vann, bara för att hon är kvinna... eller alls för den delen.

Tyskland, Norge, GB, Indien och Finland t ex har alla haft kvinnliga statsöverhuvuden.

Kan bero på att fler män genom tiderna har engagerat sig politiskt och att då urvalet har ett stort överskott av män. Inte konstigt alls.
  • Aniiee

Ja, du, vad är det de säger? När en kvinna får 30% av taltiden så anses hon dominera samtalet.

....
    ....
    ....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?