Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Varför ska kvinnorna ta över allt?

Anonym (Observer) skrev 2024-12-18 09:41:56 följande:

Ett systemfel har ersatts med ett annat systemfel. Syns väldigt tydligt att media utesluter män numera och enbart väljer att intervjua kvinnor eller ber att få ett uttalande från en kvinnlig expert. Mönstret är så tydligt, uteslut män eller förminska/fördumma dem om de absolut ska vara med. 

Fast det stämmer inte. Jag tittar mkt på SVT nyheter samt lyssnar på P1. Inget kön är mer representerat än det andra. Sedan beror det på ämnet, handlar det om kriget i Ukraina eller försvarsfrågor överlag, ja då är det nästan bara män som uttalar sig. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Tt) skrev 2024-12-19 11:06:03 följande:

På många arbetsplatser har tyvärr kvinnodominansen fått negativa konsekvenser. 

Fler och fler kvinnor fyller på underifrån eftersom de tar akademisk examen i mycket större utsträckning än män som idag ofta misslyckas i den feminiserade svenska skolan.

Nu börjar de också att dominera i chefsleden och befordrar därmed varandra eftersom kvinnligt beteende premieras och manligt beteende ses som fel.

Jag har själv varit med om att en omtyckt manlig chef petades och ersattes med en trevlig men högst medelmåttig kvinnlig chef istället.

Och män befordrar aldrig män?

Tillåt mig skatta.
Svar på tråden Varför ska kvinnorna ta över allt?