Jag är kvinna och 35 år gammal. För mig är det mycket viktigt att det intima existerar mellan mig och min partner. Behöver inte vara just sex men en intimitet mellan oss, kärleksfullhet och att vi behandlar varandra som romantiska partners och inte "bara" bästa vänner - då klarar i min erfarenhet förhållandet även av när livet kommer mellan ett mer aktivt sexliv.
Kanske låter som den tråkigaste kvinna på denna jord men jag har faktiskt inga särskilda preferenser som för mig är såpass viktiga att de måste tas upp på dejtingstadiet. För mig så har samlivet alltid varit något som jag utvecklar tillsammans med en partner och om denne inte skulle vilja något specifikt som jag tidigare uppskattat så är det inte för mig så viktigt att det stjälper relationen om jag blir utan - vi hittar nog annat vi gillar tillsammans ändå. Har själv några saker jag inte riktigt uppskattar men har faktiskt aldrig tänkt tanken att jag behöver ta upp det innan vi är i en relation - är för mig privat och inget jag vill att random Sven ska veta om, vilket jag heller då inte förväntar mig att han ska göra heller. Däremot, rent allmänt, så kan det ju vara bra om man är inne på mer specifika saker - bdsm, poly (i det intima då) osv och det är oerhört viktigt så kan det ju vara bra att ta upp innan. För då är exempelvis inte jag kvinnan för denne man. Men överlag så är det inte något jag tycker att man måste ta upp under dejtingstadiet - man kan men måste inte.
Gällande lust och frekvens så måste jag säga att det var en svår fråga om/när man ska ta upp. Tycker det lätt kan bli svårt att lyfta snyggt. Missförstå mig rätt, jag förstår givetvis att ett aktivt sexliv är viktigt för många människor- även mig som jag tidigare skrev - men jag försöker tänka mig in i en situation på en dejt där jag inte skulle bli obekväm av konversationen och det är svårt. Om en man som jag ännu inte känner så väl skulle säga eller indikera att han har hög lust och ser en hög frekvens som avgörande så skulle jag ha svårt att inte känna det som ett krav - även om det inte menas på det sättet. För mig är krav det mest lustdödande som finns samt att jag skulle nog känna mig mycket osäker. Så jag tror att här är det bättre att inneha lite socialkompetens och prata runt det hela och känna av lite - förutsatt att det börjar gå mot relationshållet, om det är tidigt i dejtingstadiet så vill jag inte diskutera sexuella saker alls - det är för privat för mig.
Lång uppsats jag vet men kan inte sova och är uttråkad så förlåt men varsågod 🙈