• Tom Araya

Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?

Frågor främst till tjejer/kvinnor, så jag hoppas många av det könet vill svara.

Hur viktigt är sex i ett förhållande/äktenskap?

Har du några särskilda sexuella preferenser du tycker är viktigt att du och din partner matchar varandra i, exempelvis hur stor lust ni har och sådana preferenser som BDSM e.t.c.?

När bör  man ta upp ämnet om sex, sexuell lust, sexuella preferenser när man är singel och dejtar?

Utöver att svara på frågorna så får du gärna berätta mer om vad du tycker är viktigt att prata om redan i dejtingstadiet, innan ni bestämmer er för att vara ett stadigt par. samt hur gammal du är och om du är man eller kvinna.

• Svar på tråden Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?
  • Mandel
    Anonym (/) skrev 2024-12-09 10:53:25 följande:

Ok , så man bara låter det hända första gångerna typ? 

Vill bara förstå (erkänner att jag inte har koll).

Ja, man låter det bara hända.
    Man får väl läsa av läget och prova sig fram. Om man vill sitta nära varandra, om kramar hålls kvar, om man får en puss på kinden eller på munnen, kyssar osv.

Hångel som övergår till grovhångel som ev slutar med sex.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (/)
    Mandel skrev 2024-12-09 10:57:33 följande:

Ja, man låter det bara hända.
    Man får väl läsa av läget och prova sig fram. Om man vill sitta nära varandra, om kramar hålls kvar, om man får en puss på kinden eller på munnen, kyssar osv.

Hångel som övergår till grovhångel som ev slutar med sex.

Ok, tack!
  • Anonym (Snurran)

Nu är det länge sedan jag var kär men blir jag det så bara måste jag ha sex med den personen man eller kvinna spelar ingen roll. Någon jag inte blir kär i kan jag träffa och umgås med men då vill jag inte heller ha sex.

• Tom Araya
    Mandel skrev 2024-12-09 08:38:45 följande:

Är kvinna 50+ och så länge man inte har några "extrema" böjelser så finner jag ingen anledning att ens diskutera sex innan man legat med varandra några gånger.

Sex är otroligt viktigt och jag förutsätter att alla som dejtar faktiskt är intresserade av sex och har väldigt svårt för att tro att om jag skulle träffa på någon som känns rätt och att den personen skulle vara väldigt vanilj och bara vilja köra missionären i sovrummet med släkt lampa. Och inte öppen för att testa något annat...

Detta med sexdiskussioner i dejtingsvängen innan man ens träffats är lika jäkla irriterande som prutare på blocket som inte ens tittat på varan innan de ska pruta minst 30% eller bästa pris kompis. 
    Det får mig att vilja strypa dem långsamt samtidigt som jag vrålar jävla idiot högt i deras öron.

Blir du lika irriterad om någon om bilen du har ute på annons frågar om däcken, inredningen, när den servades sist eller något annat som borde vara likvärdigt för en bils värde/köparens intresse som sex och sexuella preferenser borde vara i ett förhållande?
  • Tom Araya
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-09 08:23:55 följande:
    Det är en bra fråga för jag har provat på det exhibitionistiska livet med sexklubbar osv och jag är rädd att bara "vanligt" sex på tu man hand skulle bli för tråkigt för mig i längden. Jag har alltid sagt att nu har jag provat leva ut min promiskuösa sida så jag behöver det inte mer, det är inte längre en fantasi, men kanske är det inte sant? Jag tror nog att jag kommer behöva en partner som i alla fall är väldigt öppen med sex, pratar om det och villig att utforska men det är också viktigt att jag blir respekterad och inte ses som en sak man kan "låna ut" till gemene man. Det optimala är en partner att göra något kinky med men sen kunna gå hem hand i hand och mysa i soffan tillsammans. 
    Jag behöver absolut inte ha flera partners eller syssla med partnerbyten men jag gillar sex och är gärna i en sexuellt positiv miljö, jag är helt nöjd med att göra det med "bara" min partner. 

Kvinna, 37 år, singel för tillfället. 
    Det låter som att en man som bara vill ha vaginala samlag i missionären under täcket i släckt sovrum på lördagar efter Bolibompa, inte är en bra matchning för dig, har jag rätt?
  • Anonym (())

Innan man bestämmer sig för att bli intima med varann. Så hade jag gjort. Vill absolut inte ligga med någon som har en massa sjuka fetischer eller sexuella hangups. Om uttrycket  "vanilj" kommer på tal så ser jag detta som en röd flagg.
    Det ordet används nästan bara av störda människor med en porrskadad sexualitet, i syfte att vara nedlåtande mot de som har en frisk och normal syn på sex. 

• Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-12-10 06:28:39 följande:
    Blir du lika irriterad om någon om bilen du har ute på annons frågar om däcken, inredningen, när den servades sist eller något annat som borde vara likvärdigt för en bils värde/köparens intresse som sex och sexuella preferenser borde vara i ett förhållande?

Fast det är väldigt viktiga och specifika saker som man behöver veta om en bil.

Sex är lustfyllt och kravlöst, man behöver inte veta i detalj allt som ska hända och hur den andre beter sig i detalj. Gud så tråkigt om man sitter och redogör för sitt sexliv som om det är en besiktning av bilen man bockar av.

Att du ens gör den jämförelsen får ju en att undra hur du är i sängen. Och inte på ett positivt sätt. 

• Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-12-10 06:36:01 följande:

Fast det är väldigt viktiga och specifika saker som man behöver veta om en bil.

Sex är lustfyllt och kravlöst, man behöver inte veta i detalj allt som ska hända och hur den andre beter sig i detalj. Gud så tråkigt om man sitter och redogör för sitt sexliv som om det är en besiktning av bilen man bockar av.

Att du ens gör den jämförelsen får ju en att undra hur du är i sängen. Och inte på ett positivt sätt. 

Det kan vara lustfyllt att köra bil också och de som tycker det är nog extra noga med att bilen de köper har rätt motor, växellåda och fjädring, om modellen hade olika alternativ.

Är det inte naturligt att innan man investerat en massa tid pratar igenom det som är viktigt att man har samsyn i?

Borde det inte vara så, att personer som älskar eller avskyr resor, kamping, motion, hemlagad mat, barn, husdjur, konserter, teater, film, att bjuda hem vänner på middag eller fest mm kommer att ha svårt att bli lyckliga tillsammans om de inte tycker någorlunda lika om i alla fall några av exemplen.
    Varför skulle det vara annorlunda just för sex?
  • Tom Araya
    Anonym (()) skrev 2024-12-10 06:34:36 följande:

Innan man bestämmer sig för att bli intima med varann. Så hade jag gjort. Vill absolut inte ligga med någon som har en massa sjuka fetischer eller sexuella hangups. Om uttrycket  "vanilj" kommer på tal så ser jag detta som en röd flagg.
    Det ordet används nästan bara av störda människor med en porrskadad sexualitet, i syfte att vara nedlåtande mot de som har en frisk och normal syn på sex. 

Hahaha... din syn på sex och människor som gillar annat än du gör, utgör en stor röd flagga för mig. Skrattande
  • Anonym (())
    Tom Araya skrev 2024-12-10 06:55:05 följande:
    Hahaha... din syn på sex och människor som gillar annat än du gör, utgör en stor röd flagga för mig. Skrattande
    Höhöhö Kräks

Och störda typer med din porrfixerade sexualitet håller jag mig så långt ifrån som möjligt är. Sjuka människor tenderar att vara sjuka i fler avseenden än det sexuella om man säger så. 
Svar på tråden Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?