Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?

Jag är kvinna och ja, sex är viktigt. Men för att åtminstone jag ska vilja ha sex krävs romantik. Dvs mannen ska anstränga sig, bjuda på mat, film, hålla ett paraply över mig när det regnar osv. Förvånansvärt få män fattar det idag. Jag blir riktigt avtänd på sexprat för tidigt när man dejtar. Min fästman är grymt bra på romantik! Och ja, vi ligger ofta. 

• Anonym (A)

Jag har sex tidigt i en relation om jag inte menar allvar med relationen. Om jag däremot är kär och vill ha ett förhållanden dejtar jag i kanske en månad innan. Har haft tre långa relationer som varat i flera år och då har jag inte haft sex snabbt. 

Män som går igång på bdsm, swingers osv dissar jag då det inte är något som jag går igång på. Min erfarenhet är att dessa män oftast tidigt pratar om sex och de faller ju då bort direkt. 

• Anonym (A)
    Anonym (()) skrev 2024-12-10 06:34:36 följande:

Innan man bestämmer sig för att bli intima med varann. Så hade jag gjort. Vill absolut inte ligga med någon som har en massa sjuka fetischer eller sexuella hangups. Om uttrycket  "vanilj" kommer på tal så ser jag detta som en röd flagg.
    Det ordet används nästan bara av störda människor med en porrskadad sexualitet, i syfte att vara nedlåtande mot de som har en frisk och normal syn på sex. 

Håller med dig till 100 procent!
Svar på tråden Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?