• Anonym (Y)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag och min fru har varit gifta i snart ett år. Igår hade jag nöjet att vara på hennes jobb för jag skulle överraska henne då hon fyllde år. När jag presenterade mig fick jag höra av en manlig kollega till henne att hon sagt till honom att hon inte hade någon man när de pratat... De andra blev jätteförvånade och frågade om när vi gifte oss och att de inte hade någon aning om att hon var gift.

Varför förnekar hon att vi är gifta? Och varför har hon inte berättat för någon om oss?

• Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!
  • EnAnonumius
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 16:13:54 följande:
    Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag och min fru har varit gifta i snart ett år. Igår hade jag nöjet att vara på hennes jobb för jag skulle överraska henne då hon fyllde år. När jag presenterade mig fick jag höra av en manlig kollega till henne att hon sagt till honom att hon inte hade någon man när de pratat... De andra blev jätteförvånade och frågade om när vi gifte oss och att de inte hade någon aning om att hon var gift.

Varför förnekar hon att vi är gifta? Och varför har hon inte berättat för någon om oss?

Det är något din fru får svara på varför hon inte berättat att hon gift sig, och varför hon förnekar dig till sina kollegor...

Fast med tanke på hur förvånad hennes kollegor var när du presenterade dig så skulle jag gått  och hämtat ut papperna för skilsmässa. Lagt fram dem och varför hon gifte sig med dig när det är uppenbart att hon inte älskar dig, när hon har förnekat dig. För det är fan riktigt svinigt gjort av henne att göra så...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (C)

Hade min man gjort så hade jag lämnat honom på fläcken. Det är omöjligt att ens gissa vad som ligger bakom men att förneka att man är gift fast man är det ser jag som skilsmässoorsak.

• Fjäril kär

Gifte ni er av kärlek och ni nyss har träffats eller gifte ni er efter flera år ihop och mest för papprets skull? 

Lite av svaret till din frus agerande ligger kanske nånstans där....

• Anonym (Nä)

Ja men vad tror du...? Man kan inte flörta på jobbet om man är gift, eller hur? Har du noterat om hon har kommit hem utan ring någon dag, glömt att ta på den efter jobbet typ?

Jag håller med övriga, det är bara skilsmässa som skulle gälla för min del också.

• Anonym (Y)

Jag hör er alla. Jag känner mig otroligt sårad av detta. Nu har jag pratat med henne och hon gav inget svar jag är nöjd med. Det lät i stil med att "Varför måste jag berätta att jag är gift?"

Känner mig otroligt tillintetgjord av henne

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 19:25:44 följande:

Jag hör er alla. Jag känner mig otroligt sårad av detta. Nu har jag pratat med henne och hon gav inget svar jag är nöjd med. Det lät i stil med att "Varför måste jag berätta att jag är gift?"

Känner mig otroligt tillintetgjord av henne

Ja då vet du innerst inne vad du ska göra. Lämna är det enda rätta. Och ju förr dess bättre.
  • Anonym (Y)

Är inte det här med att lämna väldigt drastiskt?

• Hjelm

Låter otroligt konstigt. Men kanske jobbar hon på en arbetsplats där de inte riktigt brukar prata om sina privatliv och relationer? Sist hon nämnde något om det var hon kanske singel och sen har ämnet aldrig kommit på tal igen.

Det hade varit ett otänkbart scenario på mitt jobb, där vi är fyra pers som alla känner varandra väl.

Men på t.ex. min systers jobb, där de är tio gånger som många och hon knappt nånsin pratat med flera kollegor, skulle det kunna hända. Även om det är ovanligt.

Oavsett vilket förstår jag verkligen att det är en väldigt konstig situation och att du är sårad. 

• Anonym (Y)
    Hjelm skrev 2024-12-07 19:29:57 följande:

Låter otroligt konstigt. Men kanske jobbar hon på en arbetsplats där de inte riktigt brukar prata om sina privatliv och relationer? Sist hon nämnde något om det var hon kanske singel och sen har ämnet aldrig kommit på tal igen.

Det hade varit ett otänkbart scenario på mitt jobb, där vi är fyra pers som alla känner varandra väl.

Men på t.ex. min systers jobb, där de är tio gånger som många och hon knappt nånsin pratat med flera kollegor, skulle det kunna hända. Även om det är ovanligt.

Oavsett vilket förstår jag verkligen att det är en väldigt konstig situation och att du är sårad. 

På hennes arbetsplats jobbar det drygt 15 personer.
  • Fjäril kär
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 19:28:16 följande:

Är inte det här med att lämna väldigt drastiskt?

Och det tycker tycker du inte hennes agerande varit? 
Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!