• Lindomepappis

När okej med Grodbakelse?

Hej! Jag är en rätt nybliven pappa. Min son är 7 månader. Under graviditeten har jag haft en målbild av att bjuda mitt barn på grodbakelse. Vilket är kopplat till en längtan att visa mitt barn de fina sidorna av livet. Denna målbild tog mig och min fru genom en svår förlossning. Jag vet att det inte är okej att ge så mycket socker till barn under 11 månader. Men det kan Väl inte vara så farligt att ge honom bara en grodbakelse nu när han har börjat äta lite smått? Vid vilken ålder introducerade ni era barn för liknande bakverk? 

Snälla inga elak kommentarer, tack på förhand. 

• Svar på tråden När okej med Grodbakelse?
  • Anonym (Pernilla)
    Mia448 skrev 2024-12-06 16:05:14 följande:
    Aldrig hört talas om någon som tillsätter socker i grädde 
    Man tillsätter alltid en knivsudd socker i vispgrädde.
  • Anonym (70-talist)

Så kan det bli.
    Jag blev matad med grädden från bakverk som baby.
    Jag är tjock!
    Mins barn. en homosexuell, en kroppsbyggare och minstingen är nog en trollunge.
    Jag avråder dig att mata ungarna med grodbakelse.

• Anonym (Alexandra)
    Lindomepappis skrev 2024-12-06 13:48:42 följande:

Vad glad och faktiskt rörd jag blir att så många har svarat :) 
    Grodbakelsen är nu inköpt men vi börjar med att han bara får titta på idag. Nästa vecka tar vi nog och ger honom hans egna så får vi se vad som händer. Vi kan knappt bärga oss men denna tvåstegsraket kanske är den mest balanserade vägen till vårat mål :) 

Alltså, jag skulle vänta några år med socker och bakelser egentligen. Det finns absolut ingen vits att proppa i en bebis socker. Det här verkar ju främst vara för din egen skull också, och inte för ditt barns. Får lite feeder vibbar från dina inlägg. 

Ditt barn kommer vara nog så glad och nöjd utan bakelser just nu i livet. Det finns gott om tid att introducera barnet för socker om nåt år. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Pernilla) skrev 2024-12-06 17:22:21 följande:
    Alltid och alltid... Jag tillsätter aldrig socker i vispgrädde. Ser ingen poäng i att söta något som oftast serveras till något som redan är sött.
  • Anonym (Valfritt)
    Anonym (Pernilla) skrev 2024-12-06 17:22:21 följande:
    Det gör man som man vill med. Personligen föredrar jag den naturell eller med kakao i. Grädde är ju redan rätt sött i sig själv.
  • Anonym (R)

Men herregud ts. Sätt ungen i matstolen. Ha en grodbakelse framför honom. Låt honom undersöka den lite, ge honom nån tesked och fota när du ser smakupplevelsen. Njut någon minut och ät sedan upp den själv. Ge honom sedan en hel bakelse när han har åldern inne. Vilken stor grej alltså?

• Anonym (FetaFia)

Alla seriösa svar 😅 han driver ju bara fattar ni väl!

• Anonym (K)

Det är en trolljävel. Från fb som vanligt väl. dra tillbaka dit och sluta irritera här.

• Anonym (Fluff)

En bekant gav sin bebis marshmallowfluff eller vad det heter, sånt där klet på burk. Det fick han jättetidigt. Har aldrig sett en så fet bebis vare sig innan eller efter och han fick hål i tänderna innan han ens börjat skolan. Men för all del liksom...

• Anonym (R)
    Anonym (FetaFia) skrev 2024-12-07 17:02:45 följande:

Alla seriösa svar 😅 han driver ju bara fattar ni väl!

Jadu. Jag lämnar tråden. Måste vara ett troll. Detta är fjantigt.
  • Anonym (Bettan)

Ja, helt klart. Det är någon som har ett trist liv och måste provocera 

Svar på tråden När okej med Grodbakelse?