Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

När okej med Grodbakelse?

Låt honom smaka några teskedar men inte en hel bakelse kanske?. Det tycker jag han är för liten för eller? Sen kan du vänta några månader så kan han få mumsa på en grodbakelse. Så sött😊

• Anonym (R)
    Anonym (Far) skrev 2024-12-05 20:02:31 följande:
    1. Varför vill du proppa ditt barn fullt med socker? För vems skull vill du göra det? Det är inte hans iaf. Han vet inte vad socker är och hans liv blir inte sämre utan socker. Han kommer hinna äta en massa socker i sina dagar men just nu borde det ligga extremt långt ner på prioriteringslistan. 

2. Min erfarenhet är att barn väljer grodbakelser några gånger för de ser roliga ut tills de minns att de ju faktiskt inte tycker om dem. Det som brukar gå hem hos de flesta är glass, chokladbollar, godis. The usual suspects.

3. Sluta tänka att du ska "trappa upp" när det gäller socker. Vad finns det för vettiga anledningar att göra det? Du har en fix idé bara.
    Håller med dig. Konstigt att ha Som mål att trappa upp socker. Jag tror ts har någon rolig idé om detta. Nog väl menat och med kärlek. Men jag har en 10 månaders. Visst har han smakat nån tesked på tårta eller kaka eller glass när vi ätit för att han ska få vara med lite men inte så att man har som mål att han måste äta en bakelse. Så att smaka någon gång ibland tycker inte jag är farligt i alla fall men att ha som mål att trappa upp socker är lite oroväckande.
  • Anonym (R)

Men herregud ts. Sätt ungen i matstolen. Ha en grodbakelse framför honom. Låt honom undersöka den lite, ge honom nån tesked och fota när du ser smakupplevelsen. Njut någon minut och ät sedan upp den själv. Ge honom sedan en hel bakelse när han har åldern inne. Vilken stor grej alltså?

• Anonym (R)
    Anonym (FetaFia) skrev 2024-12-07 17:02:45 följande:

Alla seriösa svar 😅 han driver ju bara fattar ni väl!

Jadu. Jag lämnar tråden. Måste vara ett troll. Detta är fjantigt.
Svar på tråden När okej med Grodbakelse?