• Lindomepappis

När okej med Grodbakelse?

Hej! Jag är en rätt nybliven pappa. Min son är 7 månader. Under graviditeten har jag haft en målbild av att bjuda mitt barn på grodbakelse. Vilket är kopplat till en längtan att visa mitt barn de fina sidorna av livet. Denna målbild tog mig och min fru genom en svår förlossning. Jag vet att det inte är okej att ge så mycket socker till barn under 11 månader. Men det kan Väl inte vara så farligt att ge honom bara en grodbakelse nu när han har börjat äta lite smått? Vid vilken ålder introducerade ni era barn för liknande bakverk? 

Snälla inga elak kommentarer, tack på förhand. 

• Svar på tråden När okej med Grodbakelse?
  • Anonym (öklnälk)
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 20:29:13 följande:
    Ja precis min tanke! Men jag vill ju inte att han ska komma ihåg mig som snål :(

Om du vill att ditt barn ska komma ihåg detta som äldre så behöver du vänta betydligt längre än till ett årskalaset. 

De flesta säger spontant minnen från 3-4 års ålder när de tillfrågas som äldre. Med lite betänketid kan de flesta minnas saker från 2,5 års ålder. 

Jag har dock ett minne från 1,5 års ålder vilket jag har förstått är ovanligt. Dock minns jag det pga att jag då blev vettskrämd och det är ju inte direkt något att stå efter. 

• Anonym (Inte grodbakelsen)

Du kanske skall ta någon annan bakelse, då grodbakelsen har en alternativ-höger koppling med MAGA, rasism osv.

• Anonym (Jag)
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 21:08:04 följande:
    Tack för tipset! Men det känns lite onödigt att slösa. Jag vill ju lära honom att man ska ta tillvara på det man har. Särskilt när det är något som är så gott

Nä nu trollar du

Synd var en fin historia. 

• Lindomepappis
    Anonym (Inte grodbakelsen) skrev 2024-12-05 21:38:36 följande:

Du kanske skall ta någon annan bakelse, då grodbakelsen har en alternativ-höger koppling med MAGA, rasism osv.

Nej vad hemskt! Den kopplingen har jag verkligen inte gjort. Jag har nog mer tänkt grodan boll
  • Lindomepappis
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-05 21:40:26 följande:

Nä nu trollar du

Synd var en fin historia. 

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Ber om
    ursäkt för det. Att jag vill att min son ska få uppleva Grodbakelser är absolut inget trollande från min sida. Är lite ny på det här forumet och inte så van i hur
    man skriver i sånna här sammanhang
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 21:43:20 följande:
    Nej vad hemskt! Den kopplingen har jag verkligen inte gjort. Jag har nog mer tänkt grodan boll
    Runt 2015 åt NMR och andra extremhögerpersoner grodbakelser när de firade något.
  • Lindomepappis
    Anonym (Inte grodbakelsen) skrev 2024-12-05 21:50:56 följande:
    Runt 2015 åt NMR och andra extremhögerpersoner grodbakelser när de firade något.
    Men vad har det med trådstarten att göra egentligen? Och dom lyckas väl bara göra Grodbakelsen till sin symbol om vi tillåter det genom att själva undvika Grodbakelsen? 
  • Mia448
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 22:03:02 följande:
    Men vad har det med trådstarten att göra egentligen? Och dom lyckas väl bara göra Grodbakelsen till sin symbol om vi tillåter det genom att själva undvika Grodbakelsen? 
    Tycker det är du som inte håller dig till trådstarten. Är det så viktigt för dig att barnet ska få bakelsen vad gör det då om du slösar en bakelse som du skrev ovan. Nä jag tror du behöver lite sömn, kanske barnet hållit dig vaken i för många dygn.
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 22:03:02 följande:
    Det finns hur många andra bakelser som helst. Bojkotta allt som innebär gröna grodor, Inklusive Kermit. Ge dem inte det symboliska stödet.
  • Anonym (R)

Låt honom smaka några teskedar men inte en hel bakelse kanske?. Det tycker jag han är för liten för eller? Sen kan du vänta några månader så kan han få mumsa på en grodbakelse. Så sött😊

Svar på tråden När okej med Grodbakelse?