• Lindomepappis

När okej med Grodbakelse?

Hej! Jag är en rätt nybliven pappa. Min son är 7 månader. Under graviditeten har jag haft en målbild av att bjuda mitt barn på grodbakelse. Vilket är kopplat till en längtan att visa mitt barn de fina sidorna av livet. Denna målbild tog mig och min fru genom en svår förlossning. Jag vet att det inte är okej att ge så mycket socker till barn under 11 månader. Men det kan Väl inte vara så farligt att ge honom bara en grodbakelse nu när han har börjat äta lite smått? Vid vilken ålder introducerade ni era barn för liknande bakverk? 

Snälla inga elak kommentarer, tack på förhand. 

• Svar på tråden När okej med Grodbakelse?
  • Anonym (!!)
    Lindomepappis skrev 2024-12-05 20:17:39 följande:
    Det finns mycket rätt i det du säger kanske. Men om
    jag testar att baka med sirap först och sen introducerar sockret i ett senare skede? 
    Jaha och vad tror du att sirap är? Jo socker. Är du så korkad på riktigt eller trollar du?
  • Anonym (Far)
    Lindomepappis skrev 2024-12-06 13:48:42 följande:

Vad glad och faktiskt rörd jag blir att så många har svarat :) 
    Grodbakelsen är nu inköpt men vi börjar med att han bara får titta på idag. Nästa vecka tar vi nog och ger honom hans egna så får vi se vad som händer. Vi kan knappt bärga oss men denna tvåstegsraket kanske är den mest balanserade vägen till vårat mål :) 

Det blir en het kväll.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (!!) skrev 2024-12-06 13:57:51 följande:
    Jaha och vad tror du att sirap är? Jo socker. Är du så korkad på riktigt eller trollar du?
    Ja han trollar 🤦🏼?♀️
  • Anonym (Mia)

Man kan inte annat än älska förstagångsföräldrar och deras stora entusiasm!! 
    Det är underbart!

Man ser dem sätta en femmånaders baby i sittvagn, mata en tremånaders med banan, gå med en tiomånaders på museum och så vidare. Det är väldigt gulligt och är ju ett tecken på hur mycket man har längtat efter att få dela allt med sitt älskade barn. 

Men nej, det är nog lite tidigt för en grodbakelse! 

Uppväxten är lång och ni hinner njuta av många goda rätter tillsammans och ditt barn kommer att älska att göra det med dig! 

Varför inte en klick osötad vispgrädde med mosad frukt? Det kan väl vara gott som efterrätt? 

• Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-06 14:38:11 följande:

Man kan inte annat än älska förstagångsföräldrar och deras stora entusiasm!! 
    Det är underbart!

Man ser dem sätta en femmånaders baby i sittvagn, mata en tremånaders med banan, gå med en tiomånaders på museum och så vidare. Det är väldigt gulligt och är ju ett tecken på hur mycket man har längtat efter att få dela allt med sitt älskade barn. 

Men nej, det är nog lite tidigt för en grodbakelse! 

Uppväxten är lång och ni hinner njuta av många goda rätter tillsammans och ditt barn kommer att älska att göra det med dig! 

Varför inte en klick osötad vispgrädde med mosad frukt? Det kan väl vara gott som efterrätt? 

Ater du osötad vispgrädde?
  • Anonym (Mia)
    Tow2Mater skrev 2024-12-06 14:55:23 följande:
    Oftast ja. Tårtor t ex är ofta väldigt söta ändå.

Hur äter du din grädde? 

• Tow2Mater
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-06 15:02:18 följande:
    Oftast ja. Tårtor t ex är ofta väldigt söta ändå.

Hur äter du din grädde? 

Tillsätter naturligtvis lite socker i vispad grädde.
  • Mia448
    Tow2Mater skrev 2024-12-06 14:55:23 följande:
    Aldrig hört talas om någon som tillsätter socker i grädde 
  • Anonym (Far)
    Lindomepappis skrev 2024-12-06 14:01:42 följande:
    Usch! Onödig kommentar! 
    Varför skrev du den då?
Svar på tråden När okej med Grodbakelse?