• Anonym (G)

Går sönder

Jag och min pojkvän bråkade igår och idag hörs vi inte... jag går sönder inombords. Han ignorerar mitt meddelande :(

• Svar på tråden Går sönder
  • olof 45
    Anonym (G) skrev 2024-12-04 13:24:22 följande:
    Vad menar han med att jag ska vara redo?
    Svårt att svara på till 100%, eftersom vi inte vet hur han tänker - men för de flesta låter det nog som ett hot?

Jag skulle antingen svara "Hur menar du nu, det du skrev till mig kan ju tolkas som ett hot och det är ingenting jag tänker tolerera."

Han verkar inte vara något att hänga i julgranen vet du... Så många red flags! Bara det att du känner att du dör när han inte hör av sig får en att dra öronen åt sig lite... Känns som han har ett osunt grepp om dig - något som personer med narcissistiska eller annars kontrollerande personlighetsdrag kan ha manipulerat fram genom t.ex. love bombing innan deras kontrollerande natur ger sig till känna. 

Gräl kan vara jobbiga, men det du beskriver låter... illa.
  • Anonym (Ännu en tråd utan info)
    Har du frågat honom? Håller med om att detta låter som ett hot.
  • molly50
    Det är svårt att svara på.
    Men jag hade uppfattat det som ett hot.
    Och jag tycker att du ska vara försiktig.
  • Anonym (G)
    molly50 skrev 2024-12-04 14:27:22 följande:
    Det är svårt att svara på.
    Men jag hade uppfattat det som ett hot.
    Och jag tycker att du ska vara försiktig.
    Vad kan hotet innebära?
  • molly50
    Anonym (G) skrev 2024-12-04 14:32:30 följande:
    Vad kan hotet innebära?
    Svårt att veta utan at känna honom eller veta hur han tänker.
    Men det kan ju innebära att han kommer att göra dig illa eller vilja kontrollera dig.
  • Anonym (S)
    Anonym (G) skrev 2024-12-04 11:28:06 följande:

Han har hört av sig med provokationer och vill att vi ses och säger att jag ska vara redo.

Antingen är det ett hot att det är lika bra att du hör dig redo inför hans reaktioner mot dig (aggressiva sådana så klart) eller så menar han att du typ ska stå i givakt och vara redo att släppa allt när han säger att ni ska ses. NEJ!!

Skriv till honom att du respekterar dig själv för mycket för att bli behandlad på det här sättet, att det är slut, att du kommer att bryta all kontakt och vill bli lämnad ifred. Sedan blockar du honom, för han kommer annars fortsätta. Var beredd på att han kanske försöker söka upp dig i hemmet, i så fall håller du dörren låst och svarar ingenting om han ropar i brevinkastet eller liknande.
  • Anonym (J)

Det låter som ett hot. Snälla lämna honom. Varför måste du tvunget vara med honom, är han din första kärlek?

Om man låter någon behandla en själv så, visar det hur lite du tycker om dig själv 

• Anonym (J)

Du kommer ångra dig om du inte lämnar honom

• Anonym (J)
    Anonym (G) skrev 2024-12-04 14:32:30 följande:
    Vad kan hotet innebära?
    Du måste lära dig se varningstecken på våldsamma människor. Det där ÄR en sådan man.

Jag har också erfarenhet! 
  • Anonym (G)

Jag som trodde han visade vissa grejer för han är kär.

Svar på tråden Går sönder