Går sönder
Jag och min pojkvän bråkade igår och idag hörs vi inte... jag går sönder inombords. Han ignorerar mitt meddelande :(
Jag och min pojkvän bråkade igår och idag hörs vi inte... jag går sönder inombords. Han ignorerar mitt meddelande :(
Han kontrollerar mig och vi bråkade om det och idag pratar vi inte.
Jag skrev att vi redan pratat om det. Om det nu är så viktigt.
Han kontaktar mina vänner. Han går igenom mina följare och säger han ska fråga de varför de följer mig. Om jag inte har nät ibland ute, kan vara dålig i skolan ibland så blir han suspekt. Osv osv och igårnatt eskalerade det och idag pratar vi inte
Kan ni sluta tjaffsa om orelevanta saker. Jag har skrivit och jag mår inte bra.
Så det är normalt att han ignorerar mig sedan igår för att han behöver tid att "tänka"
Men hur många dagar kan en man vara så här tyst? Det har endast gått en dag och det dödar mig.
TS, att din pojkvän vägrar höra av sig till dig efter att ni grälat är förstås inte kul och inte så schyst heller. Men, jämfört med allt övrigt du skrivit här om honom så är det en småsak. Att han kontrollerar dig på de sätt du skrivit är allt annat än okej, faktiskt riktigt illa. Er relation är inte sund, utan du är i ett dysfunktionellt förhållande.
Du behöver få hjälp att förstå det, att göra slut med honom trots att du samtidigt älskar honom och hjälp med att komma över honom och inte minst att få lära dig att du är värd så mycket bättre och hur ett bra förhållande är.
Skolan pratar du om, så du är antagligen inte så gammal. Är skolan gymnasium eller vidare studier? Kanske är det ditt första förhållande och du inte har något att jämföra med? Kanske har du redan hunnit uppleva andra osunda relationer. Hur hade/har dina föräldrar det, har du sett hur ett bra förhållande ska vara?
Snälla, ta kontakt med skolkurator, vården, ungdomsmottagning, kvinnofrid eller annat. Med den här killen kommer du inte att bli lycklig, utan uppleva många fler dagar då du mår som idag. Det är inte lätt att lämna, men det är det enda rätta. Tänk dig att en kompis eller syster skulle berätta om sitt förhållande och det var som ditt är - vad hade du tyckt då?
Här kan du läsa om tecken på att man är i en dysfunktionell relation varningstecken.n.nu/
Kvinnofridslinjen kan man ringa dygnet runt, det kostar inget och man är anonym. Numret är 020-505050.
Ta hand om dig och stort lycka till!
Inte hört något än...
Han har hört av sig med provokationer och vill att vi ses och säger att jag ska vara redo.
Jag som trodde han visade vissa grejer för han är kär.
Vi träffades och pratade. Han var lugn och pratade lugnt. Vet inte hur jag ska definiera denna kille.
Tror han börjat igen. Vi skulle testa på ett isbad och då nämnde han att om han vinner så får han bestämma något och om jag vinner så bestämmer jag något. Jag nämnde att jag inte vill slå vad om något för jag vet inte vad han menar och då säger han att han inte har lust längre... med vinna menade han vem som överlever och han vet att jag alltid fryser och sannerligen inte kommer klara det.