• Anonym (TS)

Vill han inte ligga med mig??

Har dejtat en jättegullig kille ett tag nu, han uppvaktar mig och gör allt för att visa hans intresse för mig. Men han har aldrig försökt få mig i säng än, inte ens pratat om sex. Varför vill han ha mig utan att ha sex med mig??

• Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-12-06 16:46:07 följande:
    Sedan när ska man behöva motivera varför man tycker vissa egenskaper är avtändande? Ber du män motivera varför de tycker feta kvinnor är avtändande?
    Ja det gör jag. För jag är nyfiken på vad det är som skapar effekterna. 
  • Tecum
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-12-06 16:46:07 följande:
    Sedan när ska man behöva motivera varför man tycker vissa egenskaper är avtändande? Ber du män motivera varför de tycker feta kvinnor är avtändande?
    Ja det tycker jag! Varför vill du inte motivera det, vi är många som inte förstår orsaken. Dessutom brukar negativa känslor vara tydligare och därför lättare att motivera.
  • Anonym (Patetiskt)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-12-06 16:19:42 följande:

Vad exakt är det som är avtändande med en man som inte har haft sex tidigare?

Det är ett vanligt drag hos mänskligheten men särskilt hos osäkra individer att bara vilja ha den andra har velat ha. Svårt att tänka för sig själv när man har låg självkänsla. Hellre en upptagen man/kvinna enligt vissa då...
  • Anonym (M)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-12-06 11:59:50 följande:

Kanske är så att männen också lär sig att inte hoppa i säng det första de gör utan testar tjejen genom att hålla sig och se vad hon går för. Precis som tjejer gör med killar.

Vissa tjejer spelar kanske spel men dra inte tjejer över en kam 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 11:50:24 följande:
    Jo han har vissa kvaliteter som jag inte sett hos tidigare killar men vet inte om de uppväger de röda flaggorna. Och jag kan inte heller säga att röda flaggorna överväger. Knepigt.
    Nej det kan man ju inte veta, därav jag skrev om att ge det en chans
  • Anonym (Fs)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-12-06 16:19:42 följande:

Vad exakt är det som är avtändande med en man som inte har haft sex tidigare?

Kan det hänga ihop med normen att män kan ligga runt & kvinnor bör hålla lite på sig? Eftersom det är ok att män ligger ? runt? så innebär en man som inte gjort det en avvikelse, och då blir ju frågan om han aviker av egen vilja eller om han anses udda och oattraktiv vilket får varningsklockorna att ljuda,,,,
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Fs) skrev 2024-12-07 11:02:33 följande:
    Kan det hänga ihop med normen att män kan ligga runt & kvinnor bör hålla lite på sig? Eftersom det är ok att män ligger ? runt? så innebär en man som inte gjort det en avvikelse, och då blir ju frågan om han aviker av egen vilja eller om han anses udda och oattraktiv vilket får varningsklockorna att ljuda,,,,
    Så är det mycket säkert. Tycker du pekar på en viktig poäng. 

Men då tänker jag att det är ännu viktigare att vi går emot vad vi känner eftersom det vi känner är troligen påverkat av gamla normer. Vi tror att en kille som inte ligger runt är fel. För att ändra på det måste vi tvinga oss att se saker med andra ögon även om det är jobbigt från början. 
  • MrTintin
    Anonym (Fs) skrev 2024-12-07 11:02:33 följande:
    Så gamla stereotypa syner alltså, precis det som kvinnor (med rätta) kämpat så länge för att motarbeta.  Trist att det hänger kvar här.
  • Anders1970
    Anonym (TS) skrev 2024-12-06 11:50:24 följande:
    Jo han har vissa kvaliteter som jag inte sett hos tidigare killar men vet inte om de uppväger de röda flaggorna. Och jag kan inte heller säga att röda flaggorna överväger. Knepigt.
    Du får som flera i tråden redan påtalat... Ta intiativ och gå imål, då kommer de röda flaggorna bort.

Så får du efteråt påtala att du ser det som attraktiv att mannen tar intiativ till sex.

Återkoppla hur det gick 🙂
  • Anonym (M)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-12-07 14:56:05 följande:
    Så är det mycket säkert. Tycker du pekar på en viktig poäng. 

Men då tänker jag att det är ännu viktigare att vi går emot vad vi känner eftersom det vi känner är troligen påverkat av gamla normer. Vi tror att en kille som inte ligger runt är fel. För att ändra på det måste vi tvinga oss att se saker med andra ögon även om det är jobbigt från början. 
    Hur stor tror du chansen är att en 32-åring själv valt att inte ligga runt?
Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??