Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 22:51:50 följande:
Jag opponerade mig mot Tecums inlägg som finns i tråden. Du kan ju själv se att han skrivit så. Då börjar du ifrågasätta om jag tycker att alla män ska stå till svars. Jag har inte skrivit NÅGOT som ens antyder att jag tycker det. Så ja, det är ett försök till könskrig och whataboutism. Jävligt trött alla som kör den retoriken. Tycker att du skriver riktigt bra oftast och håller ofta med, men här tycker jag att du är en könskrigare faktiskt. Bara för att jag vänder mig starkt med vad tre specifika användare skrivit här, innebär inte att jag dragit alla män över en kam.
Jag tror att Tecum reagerade på samma sak som jag själv gjorde. Det finns ett antal kvinnor, en minoritet, men ändå ett betydande antal, som väldigt gärna gör sig lustiga och ibland även hånar oerfarna män i allmänhet och oskulder i synnerhet. Och då är det inte incels eller andra män med taskig kvinnosyn jag avser. Det är sällan man ser kvinnor ta ställning mot detta, det finns absolut några som reagerat men det är få och sällan. Det är inte svårt att se igenom att det är det Tecum reagerar på. Jag tror ingen som sett hans inlägg på FL skulle få för sig att han avsåg att ALLA kvinnor ska ta ansvar för vad vissa skriver. Du valde dock att reagera mot detta och inte mot vad han reagerade på, hånet mot oerfarna som även synts i denna tråd. Jag bortser från alla gånger jag ser kvinnor dra alla män över en kam. I alla fall när det tydligt framgår vad det är de stör sig på (som ofta är välmotiverat) och att nog inte är ALLA män de avser i alla fall. Du hade kunnat göra detsamma.