• Anonym (Arg)

Pappan ger inte tillbaka mina saker

Det blir allt mer saker som inte kommer tillbaka från pappan, som han skyller på att "de är ju barnens"... jo, men saker JAG betalat för att de ska användas HÄR. Nu senast har inte mindre än tre handdukar barnen haft till idrotten blivit kvar och inte heller dem får jag tillbaka. Är så less och vet inte vad jag kan göra. De har gympa på brytdagen, så kan inte förhindra att de kom dit heller. Han tog massor av mitt i separationen också, men det bara fortsätter!

• Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Arg) skrev 2024-11-29 15:11:42 följande:
    Ja, de åker till honom efter skolan.

Hårborstar, kläder som vi bestämt att var och en ska stå för egna (tex pyjamas), ena råkade packa ner och han vägrar ge tillbaka... skor äldsta lånat av mig... matlådor från skolutflykter. Massa mer.
    Du får väl hämta upp grejerna då istället. Och är barnen så stora så kan du säga till dem att ta med plastbackarna tillbaka, och pyjamas etc. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ui) skrev 2024-11-29 16:02:10 följande:
    Du får väl hämta upp grejerna då istället. Och är barnen så stora så kan du säga till dem att ta med plastbackarna tillbaka, och pyjamas etc. 
    Jag kommer inte in i porten. Jag har sagt till dem, men de vågar inte gå emot honom.
  • Anonym (E)

Ts jag vet hur frustrerande det där är men det kommer inte att ändras, du får helt enkelt acceptera och lägga din energi på annat, så var det för mig iaf.

Men det är egentligen rätt lätt löst, handdukarna, ja där får du ju tillbaka pappans handdukar så de jämnar ut sig, man ser bara till att barnen inte tar handdukar man gärna vill ha kvar hemma, matlådor, behåll pappans nästa gång. Hårborste, det är väl bara att säga till barnen att stoppa ner den i väskan, jag menar om ni delar skor så är det väl inga lågatadiebarn vi pratar om?

• Anonym (Ui)
    Anonym (Arg) skrev 2024-11-29 16:04:08 följande:
    Jag kommer inte in i porten. Jag har sagt till dem, men de vågar inte gå emot honom.
    Till skolan?

Måste han veta att de smugglar tillbaka grejerna?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (E) skrev 2024-11-29 16:07:44 följande:

Ts jag vet hur frustrerande det där är men det kommer inte att ändras, du får helt enkelt acceptera och lägga din energi på annat, så var det för mig iaf.

Men det är egentligen rätt lätt löst, handdukarna, ja där får du ju tillbaka pappans handdukar så de jämnar ut sig, man ser bara till att barnen inte tar handdukar man gärna vill ha kvar hemma, matlådor, behåll pappans nästa gång. Hårborste, det är väl bara att säga till barnen att stoppa ner den i väskan, jag menar om ni delar skor så är det väl inga lågatadiebarn vi pratar om?

Det är handdukar jag köpt just till idrotten, de blir väldigt små ihoprullade. Han skickar med urtvättade stora. Jag har aldrig fått hit annat än nämnda badlakan. Även matlådorna är specialköpta för ändamålet, inte några enkla billiga.

Ett i lågstadiet, de andra i högstadiet, men de vågar inte gå emot honom.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ui) skrev 2024-11-29 16:23:44 följande:
    Till skolan?

Måste han veta att de smugglar tillbaka grejerna?
    Vadå, menar du att jag ska åka till skolan efter idrotten för att hämta? Det har jag ingen möjlighet till och jo, skolan är låst utifrån. Bara en dörr per stadie som är öppen vid raster.

De vågar iaf inte, har försökt flera gånger.

Vad skulle hända om jag anmäler det? Borde väl vara egenmäktigt förfarande eller nåt?
  • Anonym (E)
    Anonym (Arg) skrev 2024-11-29 16:24:38 följande:
    Det är handdukar jag köpt just till idrotten, de blir väldigt små ihoprullade. Han skickar med urtvättade stora. Jag har aldrig fått hit annat än nämnda badlakan. Även matlådorna är specialköpta för ändamålet, inte några enkla billiga.

Ett i lågstadiet, de andra i högstadiet, men de vågar inte gå emot honom.
    Och tyvärr så kan du inte skicka med dessa då det är brytdagar, det är lönlöst att bråka.

Om mina barn hade utflykt på en brytdag så visste jag att de matlådor som skickades med kommer förmodligen inte tillbaka, trist att du köpt specialhanddukar men det är bara att skicka med de urtvättade badlakanen nästa gång.

Och skorna, det är väl bara att stoppa ner dom I väskan och om han säger nej så får ju dottern svara att "det är faktiskt mammas som jag har lånat". Det här kommer aldrig att sluta, sen kan det faktiskt vara så att barnet som tog med en pyjamas kanske inte hade någon hen tycker om hos pappan och därför tog med, min äldsta brukade göra så då han gillade kläderna hos mig mer så försökte byta ut lite av garderoben och gömde de han inte gillade längst in i garderoben 
  • Anonym (Räfsan)

Säg till pappan att han bara är en stor jävla golddiggerf*tta som vill bli servad av andra, och att det var därför du lämnade honom.

Filma reaktionen och lägg ut på nätet- win-win.

• Poison82

Har lite samma problem,  dock inte med handdukar men kläder. Jag skickar mina barn med snygga och rena kläder, får tillbaka dom med kläder som är trasiga eller fel storlek. Löser det genom att alltid låta dom ha samma kläder som de kom i på brytdagem (såvida det inte är helt förskräckligt). 
    Dom har väl någon handduk med sig tillbaka till dig med när dom kommer eftersom du säger att dom har idrott den dagen, skicka meddelande den då så är problemet löst.

• Anonym (Arg)
    Poison82 skrev 2024-11-30 07:26:40 följande:

Har lite samma problem,  dock inte med handdukar men kläder. Jag skickar mina barn med snygga och rena kläder, får tillbaka dom med kläder som är trasiga eller fel storlek. Löser det genom att alltid låta dom ha samma kläder som de kom i på brytdagem (såvida det inte är helt förskräckligt). 
    Dom har väl någon handduk med sig tillbaka till dig med när dom kommer eftersom du säger att dom har idrott den dagen, skicka meddelande den då så är problemet löst.

Även om jag skickar med dem så får jag inte tillbaka mitt och det är barnen som blir fast med atr släpa på något otympligt. Det är ju dock mycket mer än handdukar han lagt och lägger beslag på, så det löser inget.
Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker