• Anonym (Arg)

Pappan ger inte tillbaka mina saker

Det blir allt mer saker som inte kommer tillbaka från pappan, som han skyller på att "de är ju barnens"... jo, men saker JAG betalat för att de ska användas HÄR. Nu senast har inte mindre än tre handdukar barnen haft till idrotten blivit kvar och inte heller dem får jag tillbaka. Är så less och vet inte vad jag kan göra. De har gympa på brytdagen, så kan inte förhindra att de kom dit heller. Han tog massor av mitt i separationen också, men det bara fortsätter!

• Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker
  • Anonym (M)
    Anonym (Arg) skrev 2024-11-29 09:09:33 följande:
    Vems de är är en definitionsfråga. Det är saker som är köpta för att användas hos mig och som han lägger beslag på för att jävlas.
    Nej, det är det inte. Om du har köpt handdukar till hemmet är det dina saker. Om du har köpt kläder och leksaker så är det barnens. Jävligt trist om barnens saker inte kommer tillbaka men samtidigt inget du kan styra över.

Men igen, vad säger han när han vägrar?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 07:29:58 följande:

Fast han har rätt. Du kan inte kräva att barnens saker som du har betalat ska vara hos dig. Då får du neka barnen att ta med de sakerna. Och du får hitta andra lösningar för sånt som handdukar, t ex att pränta in i barnen att ta med dem tillbaka. Ta den diskussionen med dem istället.

Varför ska barnen dras in i deras konflikt? Det är inte barnens handdukar, det är TS handdukar som hennes familj använder och de ska vara hemma hos TS när de inte är i skolan.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 08:52:31 följande:
    Det handlade om barnens saker i trådstarten! Att ts i förbifarten nämner handdukar är en helt annan femma.
    Spelar ingen roll. Tycker du det är rimligt att TS ska handla nya kläder och prylar till barnen varje vecka för att de ska ha något hemma hos henne?

Förklara hur du tänker.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2024-11-29 09:27:29 följande:
    Varför ska barnen dras in i deras konflikt? Det är inte barnens handdukar, det är TS handdukar som hennes familj använder och de ska vara hemma hos TS när de inte är i skolan.
    Det är ju barnen som inte har koll på sakerna som tas med från ts hem. Jag vill fortfarande veta vad exet säger eftersom ts säger att han "vägrar" lämna tillbaka sakerna, ett exempel på hur han säger att handdukar eller annat ska stanna hos honom. "De är ju barnens" duger inte som förklaring, ts måste så klart ha påpekat att det är hennes handdukar, men vad säger han då när hon propsar på att få tillbaka sina saker?

Återigen, handdukar är en sak, barnens saker en helt annan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2024-11-29 09:29:40 följande:
    Spelar ingen roll. Tycker du det är rimligt att TS ska handla nya kläder och prylar till barnen varje vecka för att de ska ha något hemma hos henne?

Förklara hur du tänker.
    Vi pratar inte om rimlighet utan om vad ts kan försöka kräva eller inte. Om barnen inte har kläder på kroppen, ska ts låta barnen gå nakna? Tycker du att det är "rimligt"? Ts ska inte neka barnen att ha sina kläder och sina leksaker hos pappan. Hon kan väl vägra lika bra som han gör? Vägra köpa nytt? Påpeka för både pappa och barn att hon inte köper in fler saker.
  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 09:32:18 följande:
    Det är ju barnen som inte har koll på sakerna som tas med från ts hem. Jag vill fortfarande veta vad exet säger eftersom ts säger att han "vägrar" lämna tillbaka sakerna, ett exempel på hur han säger att handdukar eller annat ska stanna hos honom. "De är ju barnens" duger inte som förklaring, ts måste så klart ha påpekat att det är hennes handdukar, men vad säger han då när hon propsar på att få tillbaka sina saker?

Återigen, handdukar är en sak, barnens saker en helt annan.
    När barnen inte lyckas så behöver en förälder hjälpa dem. Och när de är hos pappan så blir det han som måste ta det ansvaret. 
  • Tom Araya

Om överlämning sker på dagar med idrott, så kommer väl möjligheten för dig att få hem pappans handdukar. Behåll dem då.

• Jemp
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:46:52 följande:

Om överlämning sker på dagar med idrott, så kommer väl möjligheten för dig att få hem pappans handdukar. Behåll dem då.

Jag håller med, någon handduk måste ju barnen ha med sig tillbaka?

Håller för övrigt med att handdukar och barnens leksaker är två helt olika saker. 
  • klyban

Det finns en superenkel lösning, allt som kommer över tröskeln skickas på och tillbaka.
    Och inget går över ens egen tröskel som man vill behålla, så är problemet ur världen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Snålapappor)

Verkar inte helt ovanligt detta att ena föräldern köper fina nya saker till barnen(som är tänkta att användas hos den föräldern) men när de åker till den andra behålls det nya, fina också skickas barnen tillbaka i trasigt eller för smått. Detta är ju såklart ett sätt för den andra att slippa inhandla nytt själv till barnet och sakta byter ut barnets för små/trasiga kläder hos den till det fräscha nya andra föräldern införskaffat. Detta är såklart inte okej och jag vet inte hur man löser det. Lättare med äldre barn där de lättare kommer ihåg att ta hem grejerna igen. 

Svar på tråden Pappan ger inte tillbaka mina saker