Anonym (otyg) skrev 2024-11-20 11:56:03 följande:
Vänta nu här. Jag har flera gånger skrivit till dig att vi tycker olika och att det är helt okej och att vi får vara överens om att inte vara överens. Jag behöver inte tycka som dig men behöver för den sakens skull inte ha svårt att ta in andras perspektiv. Du däremot verkar inte kunna acceptera att någon annan har en annan åsikt än dig, så det är väl snarare du som inte kan se ur någon annans perspektiv om någon.
Det är svårt att diskutera med någon som tror att dennes sätt att resonera på är det enda rätta, och att du i varje inlägg dessutom kommer med personangrepp visar ju tydligt att du inte kan diskutera. Av den anledningen lämnar jag tråden och det här var mitt sista inlägg.
Ja, du tycker att det är okej att vi tycker olika, men jag är absolut inte överens med dig.
Jag tycker att det inte är okej att du anser att du eller någon annan ska bestämma vad andra ska göra med sina pengar. Vad andra ska ha råd med eller vad de ska lägga på en insamling till pedagoger är helt enkelt inte nåt som du får bestämma.
Och ja, jag håller med om att det är svårt att diskutera med någon som anser dennes sätt att resonera som rätt. Och som dessutom anser sig ha rätt att bestämma hur andra ska prioritera sin ekonomi.
Förstår att du lämnar tråden nu när du verkar ha fått helt slut på vettiga argument.