Anonym (otyg) skrev 2024-11-19 16:20:13 följande:
Som jag skrev så utgick jag ifrån det här fallet i den här tråden.
Men det bästa är ju då att man kommer överens om en summa och väljer en lägre summa.
Ser du inga problem med att man inte sätter en summa? Som i ts fall där hen nu är osäker på vad som är rimligt att lägga. En person som har dåligt med pengar kanske ligger mycket mer om summan inte är fastställd för att inte framstå som snål
.Anonym (A) skrev 2024-11-19 15:56:17 följande:
Fast vem ska bestämma vad som anses vara lagom? Den som skickar ut det har ju ingen insyn i andras ekonomier eller prioriteringar. Alla föräldrarna tillsammans får väl säga en summa som de anser är rimlig och sedan får man bestämma utifrån det. Då har alla möjlighet att vara med och påverka.Man ska alltså sitta och outa sin ekonomi för alla andra? Det blir ju samma sak här, de som inte har så mkt pengar vågar inte göra sin röst hörd. Jag menar, om du tror att fattiga inte vågar lägga en mindre slant när man swishar, hur tror du att de skulle våga säga det högt inför alla?
Och hur skulle det gå till rent praktiskt, var ska de samlas för att gå igenom detta?
Nej, låt var och en bestämma själv, och är man osäker kan man som TS, fråga runt lite.