• Anonym (husmusen)

Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger

Vi fick info om att ett par föräldrar på vårt barns förskola skulle fixa julklappar till pedagogerna och att man fick swisha en valfri summa om man vill vara med. Vilken summa är rimlig att bidra med? Känns jättesvårt när man inte har något att förhålla sig till. Man vill ju inte framstå som snål men inte heller betala mycket mer än någon annan. 

• Svar på tråden Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger
  • Anonym (Hm)

vi körde alltid en fast summa på 50 kronor per familj. Med 15 barn blir det ändå cirka 750 kronor om alla är med och bidrar. 

• Anonym (husmusen)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-19 11:41:43 följande:

vi körde alltid en fast summa på 50 kronor per familj. Med 15 barn blir det ändå cirka 750 kronor om alla är med och bidrar. 

Ah tack för referens. Det är lika många barn på vår avdelning. Lät verkligen rimligt med 50 kr per familj då (om alla är med och bidrar). Jag tänkte först typ 150 kr men det blir ju väldigt mycket om man slår ihop allt. Hade varit så skönt om de bara skrev en specifik summa som vi skulle swisha så man slapp grubbla. 
  • Anonym (Jag)

En tjuga skulle jag säga. Det borde bli ca 300 kr, fullt tillräckligt att hitta en bra julklapp för!

• Anonym (Hm)
    Anonym (husmusen) skrev 2024-11-19 12:04:30 följande:
    Ah tack för referens. Det är lika många barn på vår avdelning. Lät verkligen rimligt med 50 kr per familj då (om alla är med och bidrar). Jag tänkte först typ 150 kr men det blir ju väldigt mycket om man slår ihop allt. Hade varit så skönt om de bara skrev en specifik summa som vi skulle swisha så man slapp grubbla. 
    Det tog faktiskt några terminer innan summan slogs fast :) men jag tänker såhär, att vissa gånger kanske man vill lägga mer och vissa andra gånger mindre. Att ha ett valfritt belopp gör det ändå möjligt för familjer att själv välja vad de kan och vill avvara med. För vissa blir 50 kronor pasta och korv för två dagar, för andra är det en smula. 😌
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-19 12:09:15 följande:

En tjuga skulle jag säga. Det borde bli ca 300 kr, fullt tillräckligt att hitta en bra julklapp för!

Eller hur många pedagoger är det? En femtiolapp kanske är bättre då, men skulle inte vilja att man sätter en fast summa för alla utan att det är just frivilligt.
  • Anonym (husmusen)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-19 12:13:24 följande:
    Eller hur många pedagoger är det? En femtiolapp kanske är bättre då, men skulle inte vilja att man sätter en fast summa för alla utan att det är just frivilligt.
    Det är fyra st pedagoger. Vet inte ens vad för slags presenter man brukar köpa till pedagoger. Julgrupper kanske? Ja förstår grejen med att man ber om en valfri summa, men det hade ändå varit bekvämt att slippa fundera på vad man ska bidra med 😁
  • Anonym (otyg)

Varför gör man det inte bara enkelt för alla genom att sätta en summa som alla swishar? Fattar inte. Sms:a och fråga vad de flesta har swishat för summa och swisha den summan, eller så sWismar du 50-100 kr

• Anonym (rom)
    Anonym (husmusen) skrev 2024-11-19 11:35:07 följande:
    Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger

Vi fick info om att ett par föräldrar på vårt barns förskola skulle fixa julklappar till pedagogerna och att man fick swisha en valfri summa om man vill vara med. Vilken summa är rimlig att bidra med? Känns jättesvårt när man inte har något att förhålla sig till. Man vill ju inte framstå som snål men inte heller betala mycket mer än någon annan. 

20-50 kr per pedagog skulle jag tycka var lagom.
  • Anonym (rom)
    Anonym (husmusen) skrev 2024-11-19 12:31:16 följande:
    Det är fyra st pedagoger. Vet inte ens vad för slags presenter man brukar köpa till pedagoger. Julgrupper kanske? Ja förstår grejen med att man ber om en valfri summa, men det hade ändå varit bekvämt att slippa fundera på vad man ska bidra med 😁
    Dels så vet det ju inte vad varje familj har möjlighet att lägga på detta. Och dels så kan de ju bestämma vad de ska köpa utifrån hur mkt som kommer in. Att ge till pedagogerna är ju inget tvång även om de flesta vill. Men summan att lägga måste få vara valbar även för dem som vill bidra. 
  • Anonym (otyg)

Är det en summa till flera pedagoger? Hur många? Då skulle jag ha swishat betydligt mer

Svar på tråden Hur mycket bör man swisha för julklapp till pedagoger