Hur får jag honom att fria?
Hur får jag honom att fria utan att säga det i klartext??
Har man barn är det juridiskt bra att vara gift. Skulle ena parten dö oväntat och ni bara är sambos så kommer barnen få en god man som ska tillvarata deras intressen och det kan ställa till allvarliga problem då dom kommer ärva sin del av den bortgångna föräldern direkt istället för att den andra föräldern gör det.
Kan ni inte skaffa barnvakt och boka in er på en romantisk herrgård och ge varandra kärleksförklaringar och sen bestämma ungefär när ni vill gifta er och ungefär på vilket sätt?
Men vet din sambo det då? Vet han hur du känner kring denna fråga och hur viktigt detta är för dig?
För mig var det viktigt att gifta mig innan barn, jag såg till att min kille var väl medveten om det och ja indirekt så bad jag väll om ett frieri men samtidigt är det ju något man kanske ändå bör ha pratat om.
Jag tycker du ska fundera på varför det är viktigt för dig och sen förmedla det på ett bra sätt. Vet inte hur små barn ni har men kan ju finnas lite i det att det inte funnits tid. Men en aspekt är också att ett frieri innebär inte bröllop om två månader utan det kan ta tid och under den tiden kan man spara och drömma vilket är en mysig tid.
Sen kan man även prata om vad den legala aspekten innebär om någon av er går bort.
All lycka till!!