Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Hur får jag honom att fria?

Det kan du inte annat än att säga rakt ut att du vill gifta dig med honom men att du vill att han är den som friar och fråga hur han tänker. Du kan också ge honom något slags tidsperspektiv, att du vill att ni gifter er nästa år t ex.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Ogift) skrev 2024-11-17 22:52:05 följande:
    Nja, att jag är traditionell är väl att ta i eftersom jag skaffat 2 barn med honom innan giftermål och är helt ok med det. Det har väl mer att göra med att jag ser det som en slags ömhetsbetygelse att han friar. 
    Du får kanske lägga om din syn på såna ömhetsbetygelser och gå rakt på sak om du vill gifta dig.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ogift) skrev 2024-11-17 23:04:28 följande:
    Jag förväntar mig att "karlstackarn" ska kunna vara lika romantiskt angående frieri/giftermål trots att vi har barn ihop. Inte konstigt att skilsmässor är så vanliga idag när denna attityd om att "romantiken är borta när man fått barn så det är inte lönt" finns.

Det är absolut delvis av juridiska skäl jag vill att vi gifter oss - men även som en kärleksfull gest till vårat förhållande. Barn eller inte, jag vill att personen jag valt att dela mitt liv med ska känna att han vill fria och gifta sig med mig. Att vi har barn redan är faktiskt helt irrelevant för mig men vi alla är olika I guess.
    Ja, då får du väl bara fortsätta vänta då! Ingen vits att du skriver trådar om hur du ska få honom att fria, det låter mest manipulativt och det är ju verkligen inte så du vill ha det, eller hur? Du vill att han ska fria av helt fri vilja, så sluta försöka påverka honom. Om han vill gifta sig med dig så friar han, så enkelt är det. Han har inte glömt att du vill gifta dig, tro mig.... Så sitt bara still och vänta så händer det väl till slut.
Svar på tråden Hur får jag honom att fria?