Inlägg från: Anonym (Lasse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lasse)

Hur får jag honom att fria?

Du hintar om frieri och han hintar om att han inte ser det som viktigt. 

Taket a hint och kanske börja fundera på varför han förhalar och undviker frågan? 

Hur bra är du på att förstå en hint?

• Anonym (Lasse)

Med all respekt men varje gång en sån här fråga kommer som inlägg på Familjeliv så brukar det i regel visa sig att det finns orsaker/anledningar till varför det ännu inte blivit något giftermål. Förhållandet kan i det stora hela vara fint och bra men att det finns olika typer av elefanter i rummet som bromsar upp ett bröllop. Och att tjafset kring ett eventuellt bröllop har blivit ännu en anledning till att avstå. 

Ni måste kunna kommunicera med varandra och lyssna på varandra och ha självinsikt nog att förstå att saker och ting kanske måste lösas först innan ett frieri ens kan bli aktuellt. 

För hur det än är så är inte ett frieri och bröllop svaret på ett knackigt förhållande.  Det hoppas jag du fattar? Förstår du dessutom vidden av det juridiska kring en skilsmässa är det dessutom ännu viktigare att gifta sig av rätt anledning.  

Så vitt jag vet har ingen av dom kvinnor som ställt frågan här på forumet blivit gift.  Det säger en del...

• Anonym (Lasse)
    Om du bortser från frieriet  - har ni överhuvudtaget diskuterat äktenskap? 
    Att vara gift menar jag. Vad är hans syn? Förstår han det kloka i juridiken? 

Skulle du föreslå att ni mitt i veckan går in på rådhuset och skriver papper och vigs - skulle han gå med på det? 

Jag tror du måste tänka förbi frieriet och tänka krass verklighet här. 

Fastna inte i ett frieri om du ändå inte blir gift av det. 
Svar på tråden Hur får jag honom att fria?