nihka skrev 2024-11-30 01:57:57 följande:
Jag orkar inte längre försöka reda i vad du pratar om i dina texter. Du får be någon korrekturäsa innan du postar.
Fortfarande är den civila befolkningen i Gaza under beskjutning från Israel. Det är Israel som dödar den civila befolkningen i Gaza.
Och varifrån får du dina rapporter om att Hamas vill att så många civila palestinier som möjligt dör? Den privata bekantskapskretsen igen? Någon som hörde en hamasledare prata utanför deras dörr?
"Sina civila"? Det är inte Hamas civila. Det är Gazas civila.
Jag minns inte att någon någonsin har haft svårt att förstå mina texter - förutom kanske någon gång om jag har varit lite impulsiv och har hoppat i tankarna lite för fort. Men det händer mycket sällan, och då brukar folk kunna fråga efter den konkreta delen, hur jag menar. Och då kan man förklara det. Om du inte kan ange VAD du inte förstår, så hänger det tyvärr på din läsförståelse.
Vi kanske inte vet i detalj hur mycket folk beskjuts i Gaza och vad som händer där i detalj. Men om man skulle vilja ha slut på det, varför slutar man inte skicka raketer från Gaza då? Kan man kräva av Israel att de slutar kriga där om de FORTFARANDE blir beskjutna ifrån Gaza?
Jo, på sätt och vis är det Hamas civila eftersom de är regeringen. Vi kan också säga Gazas regering mot Gazas civivla om du föredrar. Precis som Israels regering och militär mot Israels civila. Och Israels civivla dödas också. Bara många färre. Och varför så mycket färre? Jo, för att Israel har investerat mycket i sitt försvar, iron dome och annat. Hamas har inte satsat på befolkningens skydd alls. De har t.o.m. använt vattenledningar som de har fått donerat till vapen. Och därför har Gaza dålig kvalitet på dricksvatten.