• Anonym (Framtid)

Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster

Min pojkvän är min drömman på alla sätt. Får självmordstankar av blotta tanken att separera från honom.

Problemet är att han av olika anledningar har tvivel på om han vill/vågar gå "all in" med mig och därför är framtiden just nu ett frågetecken. Dels pga hans tidigare bagage och dels   pga vår lite komplicerade historia. Men vi ses så ofta vi kan och då är allt sagolikt. 

Jag är över 30 och skulle i en perfekt värld vilja ha barn, men tror det är osannolikt att jag lär älska någon som honom. Så blir det inga barn med honom (planerat eller av misstag) lär jag förbli barnlös.

För att inte stressa honom eller mig själv letar jag lite smått på nätet efter potentiella dejter. Ingen som fångat mitt intresse än men skönt att veta att man inte "slösar tid" då man ser att inget bättre finns därute ändå. OM någon skulle ge mig samma "wow"-känsla som min pojkcän gjirde när jag fann honom på Tinder skulle jag såklart ge dejten en chans.

Någon mer som gör/gjort liknande?

• Svar på tråden Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster
  • Anonym (Belle)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 12:20:32 följande:
    Det är inte så svart och vitt, i alla fall inte i värt fall. Han är mitt livs kärlek och jag ser självmord som en möjlig utväg om det inte skulle funka framöver.

Han velade även med sitt ex som han har barn med innan han satsade så han är helt enkelt sån som person.
    Du behöver göra slut med honom. Nu.

Att du har börjat titta efter andra killar är en varningsflagg.

Att du funderar på självmord är ett starkt tecken på att du inte mår bra i den här relationen. Sök hjälp.

Jag gissar att du är tjejen som är tillsammans med en kille som har ett barn som du desperat vill träffa, trots att han säger Nej. Barnet som du fick träffa förra omgången ni var tillsammans? 
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 14:13:12 följande:
    Tja,man kan ju inte alltid veta vad man sänder ut för vibbar. Jag försöker överkompensera genom att skapa distans och låta honom vara initativtagande så hag inte sänder ut desperata vibbar.

Hans ex var oerhört psykiskt instabil (vi pratar bipolär)och visade sig sådär lämplig som förälder, det är delvis det som spökar. Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska kunna lita på att det kommer gå bra denna gång. Orsaken till min rädsla är att han inte vågsr satsa, skule det försvinna skulle allt vara bra, det har jag ingen tvekan om.

Han verkar slitas mellan känslorna för mig och rädsla för att det ska balla ur igen. Han kämpade för att få mig tillbaka trots alls. Väldigt komplicerad situation.
    Hur tusan skulle han kunna känna av något om jag är glad och lättsam i hans sällskap? Jag säger nej till träffar de dagar jag mår för dåligt.
  • Anonym (the man)
    Hans ex var oerhört psykiskt instabil 
    Said the pot to the kettle.
  • Anonym (Belle)
    Tja,man kan ju inte alltid veta vad man sänder ut för vibbar. Jag försöker överkompensera genom att skapa distans och låta honom vara initativtagande så hag inte sänder ut desperata vibbar.

Hans ex var oerhört psykiskt instabil (vi pratar bipolär)och visade sig sådär lämplig som förälder, det är delvis det som spökar. Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska kunna lita på att det kommer gå bra denna gång. Orsaken till min rädsla är att han inte vågsr satsa, skule det försvinna skulle allt vara bra, det har jag ingen tvekan om.

Han verkar slitas mellan känslorna för mig och rädsla för att det ska balla ur igen. Han kämpade för att få mig tillbaka trots alls. Väldigt komplicerad situation.
    Jag vill inte vara ohövlig, men är du säker på att inte du också är bipolär eller möjligtvis lider av borderline? Får du i så fall hjälp för detta?
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Belle) skrev 2024-11-12 14:21:26 följande:
    Jag vill inte vara ohövlig, men är du säker på att inte du också är bipolär eller möjligtvis lider av borderline? Får du i så fall hjälp för detta?
    Kanske drag av borderline i och med att jag funderar på självmord när jag tänker på separation. Bipolär? Definitivt inte. Tjejen ifråga hade psykoser och var utåtagerande på ett sätt jag aldrig varit och aldrig kommer bli.
  • Anonym (Belle)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 14:34:54 följande:
    Kanske drag av borderline i och med att jag funderar på självmord när jag tänker på separation. Bipolär? Definitivt inte. Tjejen ifråga hade psykoser och var utåtagerande på ett sätt jag aldrig varit och aldrig kommer bli.
    Får du hjälp någonstans? Terapi? 

Jag tror du skulle må bra av det oavsett om du har diagnos eller inte. 

Ta hand om dig. 
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Belle) skrev 2024-11-12 14:15:58 följande:
    Du behöver göra slut med honom. Nu.

Att du har börjat titta efter andra killar är en varningsflagg.

Att du funderar på självmord är ett starkt tecken på att du inte mår bra i den här relationen. Sök hjälp.

Jag gissar att du är tjejen som är tillsammans med en kille som har ett barn som du desperat vill träffa, trots att han säger Nej. Barnet som du fick träffa förra omgången ni var tillsammans? 
    Att jag funderar på självmord handlar om att jag vet att jag skulle behöva "nöja mig" med något mindr äe än mitt liva kärlek om det inte skulle gå åt rätt håll denna gång. Det är läskigt när man känner att personen är oersättlig, så jag hag aldrig känt innan. Tvärtom, jag var riktigt duktig på att komma över kärlekar fort. Därför är det såklart inte ett alternativ att göra slut, speciellt inre när han kämpade för att då mig tillbaka.
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Belle) skrev 2024-11-12 14:36:43 följande:
    Får du hjälp någonstans? Terapi? 

Jag tror du skulle må bra av det oavsett om du har diagnos eller inte. 

Ta hand om dig. 
    Tack :) tror ingen kan hjälpa mig. Detta känns för djupt rotat.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 14:17:06 följande:
    Hur tusan skulle han kunna känna av något om jag är glad och lättsam i hans sällskap? Jag säger nej till träffar de dagar jag mår för dåligt.

Annars skulle han inte tveka att gå vidare om du hade känts stabil. 

Svar på tråden Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster