Inlägg från: Anonym (Sally) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sally)

Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster

Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 12:20:32 följande:
    Det är inte så svart och vitt, i alla fall inte i värt fall. Han är mitt livs kärlek och jag ser självmord som en möjlig utväg om det inte skulle funka framöver.

Han velade även med sitt ex som han har barn med innan han satsade så han är helt enkelt sån som person.
    Hur yttrar det sig, att han håller dig på halster? Träffar ni inte varandras familjer, vänner? Har du inte fått träffa hans barn heller?

Hur velade han med sitt ex, och hur vet du det?
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 13:58:40 följande:
    Träffar vänner ibland  men inte familjer, om man inte räknar att vi tog en fika med hans syskon en gång. Inte fått träffa hans barn (komplicerad historia som jag postat i ett par andra trådar. Jag var involverad i hans barn förut men efter att vi gjort slut och åteförenats har han inte återintroducerat mig, iaf inte än). Han träffar nästan aldrig sin familj utan att barnet är med så därför inte träffat dom heller förutom ovan nämnda syskonträff.

Min familj bor långr bort så dom har han inte träffat.

Jag vet att han velade med sitt ex eftersom det framgick  när vi pratade om barnfrågan. Han sa att de "nästan gjorde slut" innan de bestämde sig för att skaffa barn. Jag frågade då varför de nästan gjorde slut och han sa att det var pga han tvekade på förhållandet pga vissa saker med henne men valde att satsa pga att han ville ha barn och de hade varit ihop länge och han inte ville "kasta bort" 10+ år relation.
    OK, det är du. Då vet jag.

Ja, då förstår jag honom. Vem vill blanda in sitt barn när du är så bräcklig att du funderar på självmord? Vem vill skaffa barn med en kvinna som funderar på självmord om killen gör slut?

Nu kommer du att svara att han inte vet detta. Nej, det gör han kanske inte, men ditt dåliga mående över detta märker han, och det är därför han tvekar. Du är inte stabil nog för att vara i hans barn närhet. Ni har testat innan och det fungerade inte.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 14:17:06 följande:
    Hur tusan skulle han kunna känna av något om jag är glad och lättsam i hans sällskap? Jag säger nej till träffar de dagar jag mår för dåligt.

Annars skulle han inte tveka att gå vidare om du hade känts stabil. 

• Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 14:34:54 följande:
    Kanske drag av borderline i och med att jag funderar på självmord när jag tänker på separation. Bipolär? Definitivt inte. Tjejen ifråga hade psykoser och var utåtagerande på ett sätt jag aldrig varit och aldrig kommer bli.
    Så att ta självmordsförsök om pojkvännen gör slut är inte att vara utåtagerande?
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-15 11:48:42 följande:
    Fult, visst. Men även fult av honom att inte släppa in mig och ge mig en ärlig ny chans.
    Fast han har en verklig anledning. Ditt dåliga mående. 
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-15 12:17:09 följande:
    Jag mår ju dåligt FÖR att han håller mig på avstånd.  Och tror inte han (eller andra)märker av hur dåligt jag mår av det heller. Jag träffar vänner, gör aktiviteter och arbetar heltid. Vete tusan vad mer jag kan göra :(

Har definitivt inte tjatat på honom. Frågade honom var han stod för någon månad sedan och han sa att han inte visste själv varför han inte "bara kör".

Han har rädslor att skaffa fler barn, satsa igen osv. Det är hans egna issues också även om mycket var mitt fel att det tog slut sist.
    Du gör mer än mår dåligt, du är ju närmast besatt av honom och hans barn och att få ett eget barn med honom. 

Jag har läst alla dina trådar om honom och barnet. Det är inte sunt att hänga upp sitt liv så mycket på någon att man vill ta livet av sig om man blir lämnad. Du har en allvarlig störning och det märks även om du tror att du är som vanligt. 

Ni är verkligen inte kompatibla. Han har sina issues och du har dina. I ett sunt förhållande som är så nytt som ert så borde båda två vara förälskade och må bra, inte ha en massa issuses som strular och ställer till det. 
Svar på tråden Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster