Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 13:58:40 följande:
Träffar vänner ibland men inte familjer, om man inte räknar att vi tog en fika med hans syskon en gång. Inte fått träffa hans barn (komplicerad historia som jag postat i ett par andra trådar. Jag var involverad i hans barn förut men efter att vi gjort slut och åteförenats har han inte återintroducerat mig, iaf inte än). Han träffar nästan aldrig sin familj utan att barnet är med så därför inte träffat dom heller förutom ovan nämnda syskonträff.
Min familj bor långr bort så dom har han inte träffat.
Jag vet att han velade med sitt ex eftersom det framgick när vi pratade om barnfrågan. Han sa att de "nästan gjorde slut" innan de bestämde sig för att skaffa barn. Jag frågade då varför de nästan gjorde slut och han sa att det var pga han tvekade på förhållandet pga vissa saker med henne men valde att satsa pga att han ville ha barn och de hade varit ihop länge och han inte ville "kasta bort" 10+ år relation.
OK, det är du. Då vet jag.
Ja, då förstår jag honom. Vem vill blanda in sitt barn när du är så bräcklig att du funderar på självmord? Vem vill skaffa barn med en kvinna som funderar på självmord om killen gör slut?
Nu kommer du att svara att han inte vet detta. Nej, det gör han kanske inte, men ditt dåliga mående över detta märker han, och det är därför han tvekar. Du är inte stabil nog för att vara i hans barn närhet. Ni har testat innan och det fungerade inte.