• Anonym (Framtid)

Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster

Min pojkvän är min drömman på alla sätt. Får självmordstankar av blotta tanken att separera från honom.

Problemet är att han av olika anledningar har tvivel på om han vill/vågar gå "all in" med mig och därför är framtiden just nu ett frågetecken. Dels pga hans tidigare bagage och dels   pga vår lite komplicerade historia. Men vi ses så ofta vi kan och då är allt sagolikt. 

Jag är över 30 och skulle i en perfekt värld vilja ha barn, men tror det är osannolikt att jag lär älska någon som honom. Så blir det inga barn med honom (planerat eller av misstag) lär jag förbli barnlös.

För att inte stressa honom eller mig själv letar jag lite smått på nätet efter potentiella dejter. Ingen som fångat mitt intresse än men skönt att veta att man inte "slösar tid" då man ser att inget bättre finns därute ändå. OM någon skulle ge mig samma "wow"-känsla som min pojkcän gjirde när jag fann honom på Tinder skulle jag såklart ge dejten en chans.

Någon mer som gör/gjort liknande?

• Svar på tråden Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster
  • Anonym (Tjej)

Ja de är ingen idé att hålla sig kvar vid en sån velig kille. Ville han så skulle han inte riskera att förlora dig. Gör slut 

• Anonym (Framtid)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-11-12 12:10:37 följande:

Ja de är ingen idé att hålla sig kvar vid en sån velig kille. Ville han så skulle han inte riskera att förlora dig. Gör slut 

Det är inte så svart och vitt, i alla fall inte i värt fall. Han är mitt livs kärlek och jag ser självmord som en möjlig utväg om det inte skulle funka framöver.

Han velade även med sitt ex som han har barn med innan han satsade så han är helt enkelt sån som person.
  • Lynx123

Han är osäker men lär bestämma sig ganska snabbt för att avsluta om.han får.reda på vad du gör. Jobba på dig själv istället - det är inte sunt att hänga upp dig så mycket på.en annan person.

• Anonym (Framtid)
    Lynx123 skrev 2024-11-12 12:47:12 följande:

Han är osäker men lär bestämma sig ganska snabbt för att avsluta om.han får.reda på vad du gör. Jobba på dig själv istället - det är inte sunt att hänga upp dig så mycket på.en annan person.

Jag håller min profil hemlig så endast de som like:at mig kan se. Är nog liten risk. Men jag vet inte hur länge mitt samvete kommer tillåta mig göra så. Tror inte jag kommer våga träffa nån egentligen.

Tror inte det finns hopp att jag ska kunna finna lycka utan honom
  • Anonym (Nej!)

Du låter falsk 

Gör slut 

• Anonym (Framtid)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-12 13:25:58 följande:

Du låter falsk 

Gör slut 

Ja som sagt, tanken på att göra slut ger mig självmordstankar. Jag är rädd för vad jag skulle göra om det tog slut. Jag set honom som unik och oersättlig (försöker kolla runt för att motbevisa   mig själv men det har inte funkat hittills)
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 12:20:32 följande:
    Det är inte så svart och vitt, i alla fall inte i värt fall. Han är mitt livs kärlek och jag ser självmord som en möjlig utväg om det inte skulle funka framöver.

Han velade även med sitt ex som han har barn med innan han satsade så han är helt enkelt sån som person.
    Hur yttrar det sig, att han håller dig på halster? Träffar ni inte varandras familjer, vänner? Har du inte fått träffa hans barn heller?

Hur velade han med sitt ex, och hur vet du det?
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Sally) skrev 2024-11-12 13:35:06 följande:
    Hur yttrar det sig, att han håller dig på halster? Träffar ni inte varandras familjer, vänner? Har du inte fått träffa hans barn heller?

Hur velade han med sitt ex, och hur vet du det?
    Träffar vänner ibland  men inte familjer, om man inte räknar att vi tog en fika med hans syskon en gång. Inte fått träffa hans barn (komplicerad historia som jag postat i ett par andra trådar. Jag var involverad i hans barn förut men efter att vi gjort slut och åteförenats har han inte återintroducerat mig, iaf inte än). Han träffar nästan aldrig sin familj utan att barnet är med så därför inte träffat dom heller förutom ovan nämnda syskonträff.

Min familj bor långr bort så dom har han inte träffat.

Jag vet att han velade med sitt ex eftersom det framgick  när vi pratade om barnfrågan. Han sa att de "nästan gjorde slut" innan de bestämde sig för att skaffa barn. Jag frågade då varför de nästan gjorde slut och han sa att det var pga han tvekade på förhållandet pga vissa saker med henne men valde att satsa pga att han ville ha barn och de hade varit ihop länge och han inte ville "kasta bort" 10+ år relation.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Framtid) skrev 2024-11-12 13:58:40 följande:
    Träffar vänner ibland  men inte familjer, om man inte räknar att vi tog en fika med hans syskon en gång. Inte fått träffa hans barn (komplicerad historia som jag postat i ett par andra trådar. Jag var involverad i hans barn förut men efter att vi gjort slut och åteförenats har han inte återintroducerat mig, iaf inte än). Han träffar nästan aldrig sin familj utan att barnet är med så därför inte träffat dom heller förutom ovan nämnda syskonträff.

Min familj bor långr bort så dom har han inte träffat.

Jag vet att han velade med sitt ex eftersom det framgick  när vi pratade om barnfrågan. Han sa att de "nästan gjorde slut" innan de bestämde sig för att skaffa barn. Jag frågade då varför de nästan gjorde slut och han sa att det var pga han tvekade på förhållandet pga vissa saker med henne men valde att satsa pga att han ville ha barn och de hade varit ihop länge och han inte ville "kasta bort" 10+ år relation.
    OK, det är du. Då vet jag.

Ja, då förstår jag honom. Vem vill blanda in sitt barn när du är så bräcklig att du funderar på självmord? Vem vill skaffa barn med en kvinna som funderar på självmord om killen gör slut?

Nu kommer du att svara att han inte vet detta. Nej, det gör han kanske inte, men ditt dåliga mående över detta märker han, och det är därför han tvekar. Du är inte stabil nog för att vara i hans barn närhet. Ni har testat innan och det fungerade inte.
  • Anonym (Framtid)
    Anonym (Sally) skrev 2024-11-12 14:03:50 följande:
    OK, det är du. Då vet jag.

Ja, då förstår jag honom. Vem vill blanda in sitt barn när du är så bräcklig att du funderar på självmord? Vem vill skaffa barn med en kvinna som funderar på självmord om killen gör slut?

Nu kommer du att svara att han inte vet detta. Nej, det gör han kanske inte, men ditt dåliga mående över detta märker han, och det är därför han tvekar. Du är inte stabil nog för att vara i hans barn närhet. Ni har testat innan och det fungerade inte.
    Tja,man kan ju inte alltid veta vad man sänder ut för vibbar. Jag försöker överkompensera genom att skapa distans och låta honom vara initativtagande så hag inte sänder ut desperata vibbar.

Hans ex var oerhört psykiskt instabil (vi pratar bipolär)och visade sig sådär lämplig som förälder, det är delvis det som spökar. Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska kunna lita på att det kommer gå bra denna gång. Orsaken till min rädsla är att han inte vågsr satsa, skule det försvinna skulle allt vara bra, det har jag ingen tvekan om.

Han verkar slitas mellan känslorna för mig och rädsla för att det ska balla ur igen. Han kämpade för att få mig tillbaka trots alls. Väldigt komplicerad situation.
Svar på tråden Jag dejtar i smyg för att min partner håller mig på halster