• Anonym (Funderaren)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Jag har sedan 3 veckor tillbaka träffat en kille vid kanske 6 tillfällen. Själv tycker jag att vi klickar fantastiskt bra, men nu fick jag veta att han är aktiv på dejtingsidor och har knappt lust att att träffa honom mer. Han säger att han saknar mig och tycker mycket om att vara med mig, men varför vill han då chatta med eller kanske träffa andra tjejer? Ljuger han?

Ni som är eller har varit aktiva på sådana sajter medan ni träffar någon ni är intima med, varför har ni varit det?

Själv har jag aldrig nätdejtat så jag vet inte mycket om hur det ser ut på sådana ställen. Det är därför jag frågar här. Kanske har flera av de killar jag tidigare träffat gjort detsamma.

• Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?
  • Anonym (Kollar)

Han är kille, vill ligga runt såklart. 

• Anonym (Jag)

Nej han ljuger inte men han håller sig öppen för att kanske vilja träffa någon annan. Vill du träffas exklusivt så ta upp det.

Jag (kvinna) håller mina konton aktiva eftersom jag inte vet när det tar slut med den jag har så jag vill gärna ha back-ups (jag dejtar typ inte alls utan har kk snarare). Den jag träffar nu är helt ok med det ska tilläggas. De jag träffat som jag fått känslor för har tyvärr bara varit intresserade av sex och då tycker jag inte att jag behöver ha dåligt samvete om jag chattar med andra. En annan orsak är att jag har tråkigt ibland så det blir ett tidsfördriv att snacka också.

• Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 17:54:16 följande:

Nej han ljuger inte men han håller sig öppen för att kanske vilja träffa någon annan. Vill du träffas exklusivt så ta upp det.

Jag (kvinna) håller mina konton aktiva eftersom jag inte vet när det tar slut med den jag har så jag vill gärna ha back-ups (jag dejtar typ inte alls utan har kk snarare). Den jag träffar nu är helt ok med det ska tilläggas. De jag träffat som jag fått känslor för har tyvärr bara varit intresserade av sex och då tycker jag inte att jag behöver ha dåligt samvete om jag chattar med andra. En annan orsak är att jag har tråkigt ibland så det blir ett tidsfördriv att snacka också.

Tack för svar!

Jag kommer inte att ta upp ämnet att träffas exklusivt, utan snarare låta honom visa mig vem han är. Om han är en person som inte vill satsa på mig, om vi kommer så långt, utan hellre riskerar att förlora mig: då kommer jag istället att tacka för mig.
    Möjligt att han vill hålla många dörrar öppna, och då är jag ointresserad av att fortsätta träffa honom. För min del tyder sådant på desperation och att han är rädd för att sakna sex eller bekräftelse ifall att vi två inte håller. Alternativt att han fortsätter att leta efter någon bättre och att jag bara är ett tidsfördriv.

Kanske är detta för honom mest ett tidsfördriv, och det skulle inte innebära ett problem för mig.

Hur det ligger till kan jag förstås inte veta i dagsläget, men jag tycker att vår "relation" långsamt går åt ett mer seriöst håll ändå. 
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Kollar) skrev 2024-11-09 17:37:26 följande:

Han är kille, vill ligga runt såklart. 

Det är inte alls otroligt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 18:07:16 följande:
    Tack för svar!

Jag kommer inte att ta upp ämnet att träffas exklusivt, utan snarare låta honom visa mig vem han är. Om han är en person som inte vill satsa på mig, om vi kommer så långt, utan hellre riskerar att förlora mig: då kommer jag istället att tacka för mig.
    Möjligt att han vill hålla många dörrar öppna, och då är jag ointresserad av att fortsätta träffa honom. För min del tyder sådant på desperation och att han är rädd för att sakna sex eller bekräftelse ifall att vi två inte håller. Alternativt att han fortsätter att leta efter någon bättre och att jag bara är ett tidsfördriv.

Kanske är detta för honom mest ett tidsfördriv, och det skulle inte innebära ett problem för mig.

Hur det ligger till kan jag förstås inte veta i dagsläget, men jag tycker att vår "relation" långsamt går åt ett mer seriöst håll ändå. 
    Så du tänker spela fulspel och istället för att tala om hur du vill ha det låta honom trampa i klaveret genom att gå över dina gränser när du inte har talat om vilka gränserna är....? För det är väldigt vanligt att fortsätta prata med andra även om man träffar en person. Just därför måste man faktiskt ta upp den frågan om det är viktigt.

Dags att tänka om, för det är som sagt väldigt vanligt att fortsätta vara aktiv på appar utan att det betyder desperation eller något annat av det du skriver. Skulle du ha kallat honom desperat som är aktiv på en sida om han inte hade träffat dig? Knappast, eller hur? Så det är samma sak nu, att han träffat dig förändrar inte den saken. Om du har vissa gränser så måste du faktiskt berätta det, samma sak med allt annat som skulle vara deal breakers om man går in i en relation, vissa saker måste man prata om.
  • Anonym (J)

Oseriös kille. Har erfarenhet av det själv av flera. Satsa inte på en sådan, snälla. 

• Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 18:07:16 följande:
    Tack för svar!

Ses ni ute bland folk? Med hans vänner? Får du ta bilder på honom/er tillsammans? Hålla handen? Prata framtid? Känslor? 

Eller låg ni på första dejten och ses sent om kvällarna sen drar hem? 

Sånt säger ju mycket också, vilket av det ni gö. iofs träffade jag en kille som visade upp mig för vänner , jag fick nyckel till hans hus, osv. Han hade en annan samtidigt ändå. Hans kompis varnade mig för det, sa att han gör så hela tiden. 

Han fortsatte med den tjejen han hade samtidigt som mig (jag drog) men han blev singel för 4-5v sedan efter 8 år med henne. Vad gjorde han direkt efter hon dumpat honom? Jo, han hörde av sig till mig.

• Anonym (J)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 18:31:57 följande:
    Så du tänker spela fulspel och istället för att tala om hur du vill ha det låta honom trampa i klaveret genom att gå över dina gränser när du inte har talat om vilka gränserna är....? För det är väldigt vanligt att fortsätta prata med andra även om man träffar en person. Just därför måste man faktiskt ta upp den frågan om det är viktigt.

Dags att tänka om, för det är som sagt väldigt vanligt att fortsätta vara aktiv på appar utan att det betyder desperation eller något annat av det du skriver. Skulle du ha kallat honom desperat som är aktiv på en sida om han inte hade träffat dig? Knappast, eller hur? Så det är samma sak nu, att han träffat dig förändrar inte den saken. Om du har vissa gränser så måste du faktiskt berätta det, samma sak med allt annat som skulle vara deal breakers om man går in i en relation, vissa saker måste man prata om.
    Fast är man seriös hänger man inte på dejtingsida när man träffar en tjej, ligger med henne osv. 
  • Anonym (Dejtarn)

Vissa gör felet att tro att dom är så jävla unika att man släpper allt på direkten. Om man hänger lite mer och man klickar så drar man sig väl ur dejtingsidorna, men inte på direkten.

• Anonym (Jag)
    Anonym (J) skrev 2024-11-09 18:38:54 följande:
    Fast är man seriös hänger man inte på dejtingsida när man träffar en tjej, ligger med henne osv. 
    Det är nog olika från person till person. Själv skulle jag inte lämna dejtingsidorna förrän jag visste att killen jag träffar är seriöst intresserad och att vi är på väg mot en relation.
Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?