• Anonym (Funderaren)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Jag har sedan 3 veckor tillbaka träffat en kille vid kanske 6 tillfällen. Själv tycker jag att vi klickar fantastiskt bra, men nu fick jag veta att han är aktiv på dejtingsidor och har knappt lust att att träffa honom mer. Han säger att han saknar mig och tycker mycket om att vara med mig, men varför vill han då chatta med eller kanske träffa andra tjejer? Ljuger han?

Ni som är eller har varit aktiva på sådana sajter medan ni träffar någon ni är intima med, varför har ni varit det?

Själv har jag aldrig nätdejtat så jag vet inte mycket om hur det ser ut på sådana ställen. Det är därför jag frågar här. Kanske har flera av de killar jag tidigare träffat gjort detsamma.

• Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:29:15 följande:
    Du har rätt i att jag vill "bli av med" honom ifall att det visar sig att vi har diametralt olika syn på när det är okej eller inte okej att träffa andra. Jag vill ha en kille med samma känsla för det som jag själv. Inte därför att andra inställningar skulle vara fel, utan därför att de inte är kompatibla med min egen.

Nej, det är inget spel. Jag har aldrig behövt dra gränser i mina relationer vad gäller annat än småsaker.
    Då tycker jag att du borde göra er båda en tjänst och dumpa honom här och nu ikväll. Det borde du ha gjort i samma stund som du insåg att han var aktiv på en dejtingsida. Han har redan gått över din gräns, något du inte kan acceptera, så vad väntar du på egentligen?

Ingen människa är tankeläsare. Du kommer att bli av med många bra kandidater om du är tyst om dina gränser. Med lite kommunkation kommer man långt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:12:16 följande:
    Nej är svaret på de flesta frågorna.

Vi ligger inte med varandra för vi har bara träffats ca 6 gånger. Av samma anledning träffar vi inte varandras vänner, några bilder vill jag inte att han tar på mig (och tanken att jag ska ta bilder på honom har aldrig slagit mig). Prata framtid vill jag inte osv. Vi har precis börjat träffats, ingenting är på förhållandenivå. Däremot är vi båda intresserade av att se om detta kan bli ett förhållande, åtminstone är det vad han har sagt till mig.
    Oj, så sakta har jag aldrig gått på dejter. Hur långt har ni kommit då? Har du varit hemma hos honom ens?
  • Anonym (J)

Då kan jag förstå att han är kvar på sidan.

• Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 19:58:57 följande:
    Då tycker jag att du borde göra er båda en tjänst och dumpa honom här och nu ikväll. Det borde du ha gjort i samma stund som du insåg att han var aktiv på en dejtingsida. Han har redan gått över din gräns, något du inte kan acceptera, så vad väntar du på egentligen?

Ingen människa är tankeläsare. Du kommer att bli av med många bra kandidater om du är tyst om dina gränser. Med lite kommunkation kommer man långt.
    Jag avvaktar. Det visar sig alltid hur en människa är, och i nuläget vet jag inte varför han är kvar där.
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (J) skrev 2024-11-09 20:00:57 följande:
    Oj, så sakta har jag aldrig gått på dejter. Hur långt har ni kommit då? Har du varit hemma hos honom ens?
    Vi har inte kommit så långt att vi är ett par, och då har jag inte sex. 

Ja, vi har varit hemma hos varandra.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 08:05:12 följande:
    Jag avvaktar. Det visar sig alltid hur en människa är, och i nuläget vet jag inte varför han är kvar där.
    Ska du fråga honom varför? För du lär aldrig få reda på svaret annars.
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 08:37:57 följande:
    Ska du fråga honom varför? För du lär aldrig få reda på svaret annars.
    Ja jag kommer att fråga varför ifall att jag nu tänker ta vår relation längre.

Samtidigt vet jag inte längre om jag vill det. Känslan för honom fick sig en törn, och så nytt som detta är har inte starka känslor byggts upp hos mig än.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:28:56 följande:
    Ja jag kommer att fråga varför ifall att jag nu tänker ta vår relation längre.

Samtidigt vet jag inte längre om jag vill det. Känslan för honom fick sig en törn, och så nytt som detta är har inte starka känslor byggts upp hos mig än.
    Det är väl just därför du borde fråga, för att få reda på om du vill fortsätta eller inte. För om han är där av fel orsaker så kommer du inte vilja fortsätta, de två sakerna verkar hänga ihop för din del. Samtidigt, skulle du lita på honom om han säger att han bara är där för att kolla läget, eller vad skulle vara ett ok svar för dig?
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 09:33:26 följande:
    Det är väl just därför du borde fråga, för att få reda på om du vill fortsätta eller inte. För om han är där av fel orsaker så kommer du inte vilja fortsätta, de två sakerna verkar hänga ihop för din del. Samtidigt, skulle du lita på honom om han säger att han bara är där för att kolla läget, eller vad skulle vara ett ok svar för dig?
    Ja, jag väljer alltid att lita på människor till dess de eventuellt visar sig vara opålitliga.

Om han är på Tinder av annan anledning än att träffa kvinnor så kommer jag att märka det med tiden, och samma sak om han tycker att det är okej att träffa andra trots att han säger att han vill vara tillsammans med mig.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:39:10 följande:
    Ja, jag väljer alltid att lita på människor till dess de eventuellt visar sig vara opålitliga.

Om han är på Tinder av annan anledning än att träffa kvinnor så kommer jag att märka det med tiden, och samma sak om han tycker att det är okej att träffa andra trots att han säger att han vill vara tillsammans med mig.
    Kanske dags att fråga om han tycker att det är ok att träffa andra?
Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?