• Anonym (Funderaren)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Jag har sedan 3 veckor tillbaka träffat en kille vid kanske 6 tillfällen. Själv tycker jag att vi klickar fantastiskt bra, men nu fick jag veta att han är aktiv på dejtingsidor och har knappt lust att att träffa honom mer. Han säger att han saknar mig och tycker mycket om att vara med mig, men varför vill han då chatta med eller kanske träffa andra tjejer? Ljuger han?

Ni som är eller har varit aktiva på sådana sajter medan ni träffar någon ni är intima med, varför har ni varit det?

Själv har jag aldrig nätdejtat så jag vet inte mycket om hur det ser ut på sådana ställen. Det är därför jag frågar här. Kanske har flera av de killar jag tidigare träffat gjort detsamma.

• Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?
  • Anonym (Hur)

Hur fick du veta att han är aktiv på dejtingsidor?

• Anonym (Funderaren)
    Anonym (AA) skrev 2024-11-10 12:02:43 följande:
    Jag vet inte heller om det är vanligt Har bara denna enda erfarenheten. Glad
    Jag har nu bestämt mig för att fråga honom och gå vidare med relationen ifall att hans förklaring är för mig godtagbar.
  • Anonym (Funderaren)

Han märkte ändå att jag var annorlunda igår mot hur jag brukar vara, så då är det lika bra att han får veta varför.

• Anonym (AA)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 17:17:58 följande:
    Jag har nu bestämt mig för att fråga honom och gå vidare med relationen ifall att hans förklaring är för mig godtagbar.
    Önskar dig lycka till!
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (AA) skrev 2024-11-10 17:24:12 följande:
    Önskar dig lycka till!
    Tack!

Hans svar var att han vill hålla sina möjligheter öppna med de tjejer han har kontakt med där, eftersom att han inte vet ifall jag vill fortsätta att träffa honom.

Det låter som ett standardsvar. Logiskt visserligen om man nu inte riktat det till en tjej (jag) som verkligen visat att hon vill se vart relationen leder.

Jag dumpade.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 21:16:23 följande:
    Tack!

Hans svar var att han vill hålla sina möjligheter öppna med de tjejer han har kontakt med där, eftersom att han inte vet ifall jag vill fortsätta att träffa honom.

Det låter som ett standardsvar. Logiskt visserligen om man nu inte riktat det till en tjej (jag) som verkligen visat att hon vill se vart relationen leder.

Jag dumpade.
    Synd att farhågorna besannades, men bättre att veta direkt. Men har du verkligen visat att du vill se vart det hade kunnat leda...? Det finns en del saker som du skrivit i tråden som tyder på motsatsen.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Hur) skrev 2024-11-10 12:19:14 följande:

Hur fick du veta att han är aktiv på dejtingsidor?

Vill du inte svara på detta ts?
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 23:08:45 följande:
    Synd att farhågorna besannades, men bättre att veta direkt. Men har du verkligen visat att du vill se vart det hade kunnat leda...? Det finns en del saker som du skrivit i tråden som tyder på motsatsen.
    Ja, vi har båda sagt att vi vill se om det kunde utvecklats till ett förhållande.

Visst, han kanske inte förstod ändå, men jag vill då inte satsa på någon där kommunikation är så usel att man inte förstår varandra trots att man talar klarspråk.

Trist, men jag är hellre ensam i väntan på rätt kille som tycker att jag är rätt tjej. 🙂
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Hur) skrev 2024-11-11 07:20:33 följande:
    Vill du inte svara på detta ts?
    Nej
  • Anonym (????)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:09:26 följande:
    Ja, vi har båda sagt att vi vill se om det kunde utvecklats till ett förhållande.

Visst, han kanske inte förstod ändå, men jag vill då inte satsa på någon där kommunikation är så usel att man inte förstår varandra trots att man talar klarspråk.

Trist, men jag är hellre ensam i väntan på rätt kille som tycker att jag är rätt tjej. 🙂
    Hur har du tallat klarspråk så han har förstått vad du vill?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:09:26 följande:

Ord och handling är två olika saker, men du kanske har visat intresse med kroppsspråk, försökt lära känna honom osv. Man måste inte ligga för att visa så att säga.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:09:56 följande:
    Nej
    Du förstår väl att en del som läser tråden kommer att anta att du själv varit aktiv och att det är därför du vet att han varit aktiv. Om du har en vän som råkat se honom online så är det väl bara att skriva det.
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-11 09:22:43 följande:
    Ord och handling är två olika saker, men du kanske har visat intresse med kroppsspråk, försökt lära känna honom osv. Man måste inte ligga för att visa så att säga.
    Ja, jag har visat med både ord och handling.

Nu spelar det i och för sig ingen roll längre. Jag har börjat gå vidare.

Tack för alla svar i tråden hur som helst, de har gett mig en inblick i nätdejtingvärldens krumbukter. Jag gör nog bäst i att också i framtiden hålla mig där ifrån.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:36:32 följande:
    Ja, jag har visat med både ord och handling.

Nu spelar det i och för sig ingen roll längre. Jag har börjat gå vidare.

Tack för alla svar i tråden hur som helst, de har gett mig en inblick i nätdejtingvärldens krumbukter. Jag gör nog bäst i att också i framtiden hålla mig där ifrån.
    Ja, det är över med den här killen men du kommer ju att träffa fler i framtiden (förhoppningsvis).

Skulle också tro att träffa någon irl kan vara "bättre" för dig, att du har större chans att hitta den typ av kille du söker då. De finns online också men det kan finnas många grodor på vägen dit.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-11 09:23:57 följande:
    Du förstår väl att en del som läser tråden kommer att anta att du själv varit aktiv och att det är därför du vet att han varit aktiv. Om du har en vän som råkat se honom online så är det väl bara att skriva det.
    Eller så har hon snokat i hans mobil. Det var kanske bra för killen att han slapp undan.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jag)
    Kalle41 skrev 2024-11-11 11:45:50 följande:

Hejsan svejsan,
    du ska inte göra så stor sak av det hela, jag hade samma problem i början av min senaste relation. Jag var helt enkelt där för att få bekräftelse och den spänningen som det innebär att skriva med okända kvinnor..
    Blev också påkommen för att mina datakunskaper inte är det bästa? och hade svårt att förklara mig men detta var min förklaring. Dessutom blev hon lite nyfiken och upphetsad av vad det var för tjejer som skrev med mig..
    Lycka till!

Han har redan erkänt att det är för att ha reserver, så ts är nog rätt ute i sina tankar här.
  • 123xyz
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:14:44 följande:
    Det är inget fulspel, utan jag är hellre ensam än tillsammans med någon jag måste ändra på för att han ska passa mig.

Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 21:16:23 följande:
    ... Logiskt visserligen om man nu inte riktat det till en tjej (jag) som verkligen visat att hon vill se vart relationen leder.

Jag dumpade.
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:29:15 följande:
    Jag har aldrig behövt dra gränser i mina relationer vad gäller annat än småsaker.

Vilken tur för killen att du dumpade. Jag tror det är bäst för både dig själv och andra om du väntar med dejting tills du mognat lite TS, och blivit förmögen att kommunicera dina egna behov, och förstå skillnaden på det och att känna sig tvungen att ändra på någon.

Om du "verkligen visat att [du] vill se vart relationen leder" så måste det varit något som inte framgått i tråden. Här skriver du tvärt om saker som "Prata framtid vill jag inte osv. ... ingenting är på förhållandenivå."

Tro sjutton då att han ville "hålla sina möjligheter öppna ... eftersom att han inte vet ifall jag vill fortsätta att träffa honom". Och mtp hur dålig du är på att kommunicera, så hade jag också velat hålla mina möjligheter öppna medan jag hoppades på förändring, om jag dejtade någon som dig.
  • 123xyz
    123xyz skrev 2024-11-12 16:05:50 följande:
    ... och blivit förmögen att kommunicera dina egna behov
    ... och förväntningar.
Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?