• Anonym (Funderaren)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Jag har sedan 3 veckor tillbaka träffat en kille vid kanske 6 tillfällen. Själv tycker jag att vi klickar fantastiskt bra, men nu fick jag veta att han är aktiv på dejtingsidor och har knappt lust att att träffa honom mer. Han säger att han saknar mig och tycker mycket om att vara med mig, men varför vill han då chatta med eller kanske träffa andra tjejer? Ljuger han?

Ni som är eller har varit aktiva på sådana sajter medan ni träffar någon ni är intima med, varför har ni varit det?

Själv har jag aldrig nätdejtat så jag vet inte mycket om hur det ser ut på sådana ställen. Det är därför jag frågar här. Kanske har flera av de killar jag tidigare träffat gjort detsamma.

• Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 09:47:59 följande:
    Kanske dags att fråga om han tycker att det är ok att träffa andra?
    Ja eventuellt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 08:06:26 följande:
    Vi har inte kommit så långt att vi är ett par, och då har jag inte sex. 

Ja, vi har varit hemma hos varandra.
    Jag brukade inte heller gå fort fram. Fast brukar ha hunnit prata om det mesta och hunnit med mycket på så många tillfällen ni har setts på 
  • Anonym (J)

Han uppfattar det kanske inte som seriös dejt än 

• Anonym (J)

Har ni strulat då? visar han nån kärlek? Alltså jag menar bara, hur långt har ni kommit. Det har ju stor betydelse här.

• Anonym (J)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 09:47:59 följande:
    Kanske dags att fråga om han tycker att det är ok att träffa andra?

Bra idé fast den meningen hade jag tolkat som att man är på väg bort redan och vill ha möjlighet att träffa andra. Så beror väl på hur man lägger upp det.

Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:39:10 följande:
    Ja, jag väljer alltid att lita på människor till dess de eventuellt visar sig vara opålitliga.

Om han är på Tinder av annan anledning än att träffa kvinnor så kommer jag att märka det med tiden, och samma sak om han tycker att det är okej att träffa andra trots att han säger att han vill vara tillsammans med mig.
    Jag tror att han inte har uppfattat att ni har kommit så långt i dejtandet bara vilket ni inte verkar ha gjort heller :)
  • Anonym (J)

Som sagt allt beror ju på hur han beter sig och är, men det står inte mkt om det i tråden 

• Anonym (AA)

Om du inte är aktiv själv på dejtingsidor, hur vet du då att han är det?

Nåja, när jag träffade min partner avaktiverade jag min sida där jag varit aktiv under ett par år. Tror att det tog en månad eller två. Vi sågs varje helg, hade sex efter en dryg månad och då hade jag inte legat på flera år pga bristande intresse för någon man.

I samband med detta sa jag att om han har någon aktiv sida så vill jag att han också tar sig därifrån. Avaktivera till att börja med och om det håller framåt så raderar vi.

Nu har vi varit ett par i några år och att söka annat på nätet finns helt enkelt inte.
    Skulle jag mot all sans, förnuft och rimlighet hitta honom på en sajt så vet jag helt ärligt inte vad jag skulle ta mig till. Tror att jag skulle ge upp hoppet om kärleken och satsa på att vara singel för resten av mitt liv.

Jag är lite äldre, när jag var yngre hade jag nog sökt vidare. Men inte längre. Detta är mitt sista och förhoppningsvis för evigt förhållande.

• Anonym (Funderaren)
    Anonym (J) skrev 2024-11-10 11:03:46 följande:

Har ni strulat då? visar han nån kärlek? Alltså jag menar bara, hur långt har ni kommit. Det har ju stor betydelse här.

Vi har kyssts mycket, smekt, håller handen ute, pratat om massor av saker. Vi har sagt att vi tycker om varandra. Jag ser oss inte som par, utan som långt in i lära- känna- stadiet.
  • Anonym (Funderaren)
    Anonym (AA) skrev 2024-11-10 11:20:41 följande:

Om du inte är aktiv själv på dejtingsidor, hur vet du då att han är det?

Nåja, när jag träffade min partner avaktiverade jag min sida där jag varit aktiv under ett par år. Tror att det tog en månad eller två. Vi sågs varje helg, hade sex efter en dryg månad och då hade jag inte legat på flera år pga bristande intresse för någon man.

I samband med detta sa jag att om han har någon aktiv sida så vill jag att han också tar sig därifrån. Avaktivera till att börja med och om det håller framåt så raderar vi.

Nu har vi varit ett par i några år och att söka annat på nätet finns helt enkelt inte.
    Skulle jag mot all sans, förnuft och rimlighet hitta honom på en sajt så vet jag helt ärligt inte vad jag skulle ta mig till. Tror att jag skulle ge upp hoppet om kärleken och satsa på att vara singel för resten av mitt liv.

Jag är lite äldre, när jag var yngre hade jag nog sökt vidare. Men inte längre. Detta är mitt sista och förhoppningsvis för evigt förhållande.

Det kanske är ett vanligt förfarande? Jag har som sagt var ingen egen erfarenhet.
  • Anonym (AA)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 11:32:05 följande:
    Det kanske är ett vanligt förfarande? Jag har som sagt var ingen egen erfarenhet.
    Jag vet inte heller om det är vanligt Har bara denna enda erfarenheten. Glad
Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?