Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Oseriös kille. Har erfarenhet av det själv av flera. Satsa inte på en sådan, snälla. 

• Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 18:07:16 följande:
    Tack för svar!

Jag kommer inte att ta upp ämnet att träffas exklusivt, utan snarare låta honom visa mig vem han är. Om han är en person som inte vill satsa på mig, om vi kommer så långt, utan hellre riskerar att förlora mig: då kommer jag istället att tacka för mig.
    Möjligt att han vill hålla många dörrar öppna, och då är jag ointresserad av att fortsätta träffa honom. För min del tyder sådant på desperation och att han är rädd för att sakna sex eller bekräftelse ifall att vi två inte håller. Alternativt att han fortsätter att leta efter någon bättre och att jag bara är ett tidsfördriv.

Kanske är detta för honom mest ett tidsfördriv, och det skulle inte innebära ett problem för mig.

Hur det ligger till kan jag förstås inte veta i dagsläget, men jag tycker att vår "relation" långsamt går åt ett mer seriöst håll ändå. 

Ses ni ute bland folk? Med hans vänner? Får du ta bilder på honom/er tillsammans? Hålla handen? Prata framtid? Känslor? 

Eller låg ni på första dejten och ses sent om kvällarna sen drar hem? 

Sånt säger ju mycket också, vilket av det ni gö. iofs träffade jag en kille som visade upp mig för vänner , jag fick nyckel till hans hus, osv. Han hade en annan samtidigt ändå. Hans kompis varnade mig för det, sa att han gör så hela tiden. 

Han fortsatte med den tjejen han hade samtidigt som mig (jag drog) men han blev singel för 4-5v sedan efter 8 år med henne. Vad gjorde han direkt efter hon dumpat honom? Jo, han hörde av sig till mig.

• Anonym (J)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 18:31:57 följande:
    Så du tänker spela fulspel och istället för att tala om hur du vill ha det låta honom trampa i klaveret genom att gå över dina gränser när du inte har talat om vilka gränserna är....? För det är väldigt vanligt att fortsätta prata med andra även om man träffar en person. Just därför måste man faktiskt ta upp den frågan om det är viktigt.

Dags att tänka om, för det är som sagt väldigt vanligt att fortsätta vara aktiv på appar utan att det betyder desperation eller något annat av det du skriver. Skulle du ha kallat honom desperat som är aktiv på en sida om han inte hade träffat dig? Knappast, eller hur? Så det är samma sak nu, att han träffat dig förändrar inte den saken. Om du har vissa gränser så måste du faktiskt berätta det, samma sak med allt annat som skulle vara deal breakers om man går in i en relation, vissa saker måste man prata om.
    Fast är man seriös hänger man inte på dejtingsida när man träffar en tjej, ligger med henne osv. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:12:16 följande:
    Nej är svaret på de flesta frågorna.

Vi ligger inte med varandra för vi har bara träffats ca 6 gånger. Av samma anledning träffar vi inte varandras vänner, några bilder vill jag inte att han tar på mig (och tanken att jag ska ta bilder på honom har aldrig slagit mig). Prata framtid vill jag inte osv. Vi har precis börjat träffats, ingenting är på förhållandenivå. Däremot är vi båda intresserade av att se om detta kan bli ett förhållande, åtminstone är det vad han har sagt till mig.
    Oj, så sakta har jag aldrig gått på dejter. Hur långt har ni kommit då? Har du varit hemma hos honom ens?
  • Anonym (J)

Då kan jag förstå att han är kvar på sidan.

• Anonym (J)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 08:06:26 följande:
    Vi har inte kommit så långt att vi är ett par, och då har jag inte sex. 

Ja, vi har varit hemma hos varandra.
    Jag brukade inte heller gå fort fram. Fast brukar ha hunnit prata om det mesta och hunnit med mycket på så många tillfällen ni har setts på 
  • Anonym (J)

Han uppfattar det kanske inte som seriös dejt än 

• Anonym (J)

Har ni strulat då? visar han nån kärlek? Alltså jag menar bara, hur långt har ni kommit. Det har ju stor betydelse här.

• Anonym (J)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-10 09:47:59 följande:
    Kanske dags att fråga om han tycker att det är ok att träffa andra?

Bra idé fast den meningen hade jag tolkat som att man är på väg bort redan och vill ha möjlighet att träffa andra. Så beror väl på hur man lägger upp det.

Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:39:10 följande:
    Ja, jag väljer alltid att lita på människor till dess de eventuellt visar sig vara opålitliga.

Om han är på Tinder av annan anledning än att träffa kvinnor så kommer jag att märka det med tiden, och samma sak om han tycker att det är okej att träffa andra trots att han säger att han vill vara tillsammans med mig.
    Jag tror att han inte har uppfattat att ni har kommit så långt i dejtandet bara vilket ni inte verkar ha gjort heller :)
  • Anonym (J)

Som sagt allt beror ju på hur han beter sig och är, men det står inte mkt om det i tråden 

Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?