Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Varför är han aktiv på dejtingsidor?

Nej han ljuger inte men han håller sig öppen för att kanske vilja träffa någon annan. Vill du träffas exklusivt så ta upp det.

Jag (kvinna) håller mina konton aktiva eftersom jag inte vet när det tar slut med den jag har så jag vill gärna ha back-ups (jag dejtar typ inte alls utan har kk snarare). Den jag träffar nu är helt ok med det ska tilläggas. De jag träffat som jag fått känslor för har tyvärr bara varit intresserade av sex och då tycker jag inte att jag behöver ha dåligt samvete om jag chattar med andra. En annan orsak är att jag har tråkigt ibland så det blir ett tidsfördriv att snacka också.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 18:07:16 följande:
    Tack för svar!

Jag kommer inte att ta upp ämnet att träffas exklusivt, utan snarare låta honom visa mig vem han är. Om han är en person som inte vill satsa på mig, om vi kommer så långt, utan hellre riskerar att förlora mig: då kommer jag istället att tacka för mig.
    Möjligt att han vill hålla många dörrar öppna, och då är jag ointresserad av att fortsätta träffa honom. För min del tyder sådant på desperation och att han är rädd för att sakna sex eller bekräftelse ifall att vi två inte håller. Alternativt att han fortsätter att leta efter någon bättre och att jag bara är ett tidsfördriv.

Kanske är detta för honom mest ett tidsfördriv, och det skulle inte innebära ett problem för mig.

Hur det ligger till kan jag förstås inte veta i dagsläget, men jag tycker att vår "relation" långsamt går åt ett mer seriöst håll ändå. 
    Så du tänker spela fulspel och istället för att tala om hur du vill ha det låta honom trampa i klaveret genom att gå över dina gränser när du inte har talat om vilka gränserna är....? För det är väldigt vanligt att fortsätta prata med andra även om man träffar en person. Just därför måste man faktiskt ta upp den frågan om det är viktigt.

Dags att tänka om, för det är som sagt väldigt vanligt att fortsätta vara aktiv på appar utan att det betyder desperation eller något annat av det du skriver. Skulle du ha kallat honom desperat som är aktiv på en sida om han inte hade träffat dig? Knappast, eller hur? Så det är samma sak nu, att han träffat dig förändrar inte den saken. Om du har vissa gränser så måste du faktiskt berätta det, samma sak med allt annat som skulle vara deal breakers om man går in i en relation, vissa saker måste man prata om.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (J) skrev 2024-11-09 18:38:54 följande:
    Fast är man seriös hänger man inte på dejtingsida när man träffar en tjej, ligger med henne osv. 
    Det är nog olika från person till person. Själv skulle jag inte lämna dejtingsidorna förrän jag visste att killen jag träffar är seriöst intresserad och att vi är på väg mot en relation.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Dejtarn) skrev 2024-11-09 18:58:42 följande:
    Precis så tänker nog många.
    Vill också lägga till att det är så även om jag själv kan ha riktigt djupa känslor för en person. Och bara för att jag är på en sida betyder inte att de jag skriver med betyder ett dyft, eller att jag skriver med någon alls!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:14:44 följande:
    Det är inget fulspel, utan jag är hellre ensam än tillsammans med någon jag måste ändra på för att han ska passa mig.
    Jo, det är exakt vad det är. Om du skulle bryta med honom pga att han är på dejtingsidor så är det ju bra om han vet om dina gränser. Det är lite som när man pratar gränser gentemot andra om man är i en relation, partnern gör något som du inte är ok med och du dumpar medan han står där som ett frågetecken, istället för att diskutera gränser först så alla vet vilka regler som gäller.

Annars verkar det faktiskt inte som att du är särskilt intresserad själv heller, du verkar ju inte bry dig om särskilt mycket om du skulle bli av med honom, och även med det andra du skriver i inlägg 13.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:17:17 följande:
    Intressant. Varför inte? Vad är det du inte vill förlora genom att vara kvar på sidorna?
    Jag är inte rädd för att förlora någonting. Jag vill att kontot ska vara aktivt och just i skrivande stund har jag dessutom ett par platoniska kontakter som inte berör dejting öht, bara vanligt snack, så det är sak samma om vi hade pratat via någon annan social media, lika oskyldigt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:14:44 följande:
    Det är inget fulspel, utan jag är hellre ensam än tillsammans med någon jag måste ändra på för att han ska passa mig.
    Tillägg här: Det är alltså inte att ändra på någon, bara att klargöra vilka regler som gäller, precis som man gör med vissa andra saker också.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 19:29:15 följande:
    Du har rätt i att jag vill "bli av med" honom ifall att det visar sig att vi har diametralt olika syn på när det är okej eller inte okej att träffa andra. Jag vill ha en kille med samma känsla för det som jag själv. Inte därför att andra inställningar skulle vara fel, utan därför att de inte är kompatibla med min egen.

Nej, det är inget spel. Jag har aldrig behövt dra gränser i mina relationer vad gäller annat än småsaker.
    Då tycker jag att du borde göra er båda en tjänst och dumpa honom här och nu ikväll. Det borde du ha gjort i samma stund som du insåg att han var aktiv på en dejtingsida. Han har redan gått över din gräns, något du inte kan acceptera, så vad väntar du på egentligen?

Ingen människa är tankeläsare. Du kommer att bli av med många bra kandidater om du är tyst om dina gränser. Med lite kommunkation kommer man långt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 08:05:12 följande:
    Jag avvaktar. Det visar sig alltid hur en människa är, och i nuläget vet jag inte varför han är kvar där.
    Ska du fråga honom varför? För du lär aldrig få reda på svaret annars.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:28:56 följande:
    Ja jag kommer att fråga varför ifall att jag nu tänker ta vår relation längre.

Samtidigt vet jag inte längre om jag vill det. Känslan för honom fick sig en törn, och så nytt som detta är har inte starka känslor byggts upp hos mig än.
    Det är väl just därför du borde fråga, för att få reda på om du vill fortsätta eller inte. För om han är där av fel orsaker så kommer du inte vilja fortsätta, de två sakerna verkar hänga ihop för din del. Samtidigt, skulle du lita på honom om han säger att han bara är där för att kolla läget, eller vad skulle vara ett ok svar för dig?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 09:39:10 följande:
    Ja, jag väljer alltid att lita på människor till dess de eventuellt visar sig vara opålitliga.

Om han är på Tinder av annan anledning än att träffa kvinnor så kommer jag att märka det med tiden, och samma sak om han tycker att det är okej att träffa andra trots att han säger att han vill vara tillsammans med mig.
    Kanske dags att fråga om han tycker att det är ok att träffa andra?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-10 21:16:23 följande:
    Tack!

Hans svar var att han vill hålla sina möjligheter öppna med de tjejer han har kontakt med där, eftersom att han inte vet ifall jag vill fortsätta att träffa honom.

Det låter som ett standardsvar. Logiskt visserligen om man nu inte riktat det till en tjej (jag) som verkligen visat att hon vill se vart relationen leder.

Jag dumpade.
    Synd att farhågorna besannades, men bättre att veta direkt. Men har du verkligen visat att du vill se vart det hade kunnat leda...? Det finns en del saker som du skrivit i tråden som tyder på motsatsen.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:09:26 följande:
    Ja, vi har båda sagt att vi vill se om det kunde utvecklats till ett förhållande.

Visst, han kanske inte förstod ändå, men jag vill då inte satsa på någon där kommunikation är så usel att man inte förstår varandra trots att man talar klarspråk.

Trist, men jag är hellre ensam i väntan på rätt kille som tycker att jag är rätt tjej. 🙂
    Ord och handling är två olika saker, men du kanske har visat intresse med kroppsspråk, försökt lära känna honom osv. Man måste inte ligga för att visa så att säga.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:09:56 följande:
    Nej
    Du förstår väl att en del som läser tråden kommer att anta att du själv varit aktiv och att det är därför du vet att han varit aktiv. Om du har en vän som råkat se honom online så är det väl bara att skriva det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-11 09:36:32 följande:
    Ja, jag har visat med både ord och handling.

Nu spelar det i och för sig ingen roll längre. Jag har börjat gå vidare.

Tack för alla svar i tråden hur som helst, de har gett mig en inblick i nätdejtingvärldens krumbukter. Jag gör nog bäst i att också i framtiden hålla mig där ifrån.
    Ja, det är över med den här killen men du kommer ju att träffa fler i framtiden (förhoppningsvis).

Skulle också tro att träffa någon irl kan vara "bättre" för dig, att du har större chans att hitta den typ av kille du söker då. De finns online också men det kan finnas många grodor på vägen dit.
  • Anonym (Jag)
    Kalle41 skrev 2024-11-11 11:45:50 följande:

Hejsan svejsan,
    du ska inte göra så stor sak av det hela, jag hade samma problem i början av min senaste relation. Jag var helt enkelt där för att få bekräftelse och den spänningen som det innebär att skriva med okända kvinnor..
    Blev också påkommen för att mina datakunskaper inte är det bästa? och hade svårt att förklara mig men detta var min förklaring. Dessutom blev hon lite nyfiken och upphetsad av vad det var för tjejer som skrev med mig..
    Lycka till!

Han har redan erkänt att det är för att ha reserver, så ts är nog rätt ute i sina tankar här.
Svar på tråden Varför är han aktiv på dejtingsidor?