Anonym (Funderaren) skrev 2024-11-09 18:07:16 följande:
Tack för svar!
Jag kommer inte att ta upp ämnet att träffas exklusivt, utan snarare låta honom visa mig vem han är. Om han är en person som inte vill satsa på mig, om vi kommer så långt, utan hellre riskerar att förlora mig: då kommer jag istället att tacka för mig.
Möjligt att han vill hålla många dörrar öppna, och då är jag ointresserad av att fortsätta träffa honom. För min del tyder sådant på desperation och att han är rädd för att sakna sex eller bekräftelse ifall att vi två inte håller. Alternativt att han fortsätter att leta efter någon bättre och att jag bara är ett tidsfördriv.
Kanske är detta för honom mest ett tidsfördriv, och det skulle inte innebära ett problem för mig.
Hur det ligger till kan jag förstås inte veta i dagsläget, men jag tycker att vår "relation" långsamt går åt ett mer seriöst håll ändå.
Så du tänker spela fulspel och istället för att tala om hur du vill ha det låta honom trampa i klaveret genom att gå över dina gränser när du inte har talat om vilka gränserna är....? För det är väldigt vanligt att fortsätta prata med andra även om man träffar en person. Just därför måste man faktiskt ta upp den frågan om det är viktigt.
Dags att tänka om, för det är som sagt väldigt vanligt att fortsätta vara aktiv på appar utan att det betyder desperation eller något annat av det du skriver. Skulle du ha kallat honom desperat som är aktiv på en sida om han inte hade träffat dig? Knappast, eller hur? Så det är samma sak nu, att han träffat dig förändrar inte den saken. Om du har vissa gränser så måste du faktiskt berätta det, samma sak med allt annat som skulle vara deal breakers om man går in i en relation, vissa saker måste man prata om.