• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Snälla Killen
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-16 21:36:45 följande:
    Håller med, man förstår vart åt det barkar.
    Heller ingen idé att fortsätta källsortera sopor längre. Världen gav upp i och med presidentvalet i USA i höstas.

Nu kommer snart en väldigt stark och bitter eftersmak och som våra barn kommer att betala ett högt pris för..
  • Anonym (Hm)
    Snälla Killen skrev 2025-02-16 21:47:34 följande:
    Heller ingen idé att fortsätta källsortera sopor längre. Världen gav upp i och med presidentvalet i USA i höstas.

Nu kommer snart en väldigt stark och bitter eftersmak och som våra barn kommer att betala ett högt pris för..
    Ja, det är en skrämmande utveckling.
  • Anonym (JK)

För att Trump och Musk hittar sådant här när de verkligen börjar gräva i databaserna.

Det finns 60 miljoner fler aktiva social security numbers än det finns faktiska invånare och den äldsta amerikanen (enligt Social Securitys databas) är över 360 år gammal.

Det är anybodys guess hur många miljarder som försnillas på detta sätt varje år.
    .

• Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-02-16 13:38:06 följande:
    Touché!
    "Touche", vad?! Vad tycker du att du har hittat?
    KillBill skrev 2025-02-16 13:46:27 följande:

Varför är det bara moderater som kritiserar Trump och Vance? Var är alla liberaler?

Varför skulle någon borgerlig/liberal kritisera Trump/Vance annat än i enskilda detaljer?
  • Anonym (JK)

Tysk diplomat som skrattade åt Trump i FN 2018 när denna sa att Tyskland var för beroende av rysk gas gråter nu och säger sig vara rädd efter att ha hört Vance säga att demokratin inte överlever att förskjuta miljontals av sina väljare.

SVD:s fd USA-korrespondent om reaktionen från Europas mäktiga på USA:s raka ord om situationen

.

(ja Hökmark och Bildt passar väl in på beskrivningen hon ger)

• Anonym (JK)

Enkel uppmaning till alla Europeiska ledare som vill skjuta budbäraren: just get your sh*t together!

• KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-02-17 08:23:39 följande:
    "Touche", vad?! Vad tycker du att du har hittat?
    KillBill skrev 2025-02-16 13:46:27 följande:

Varför är det bara moderater som kritiserar Trump och Vance? Var är alla liberaler?

Varför skulle någon borgerlig/liberal kritisera Trump/Vance annat än i enskilda detaljer?
    Hade du förstått enkla historiska referenser hade du förstått ironin. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?