• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-02-17 10:02:15 följande:
    Hade du förstått enkla historiska referenser hade du förstått ironin. 
    Den historiska referensen är inget problem (Goodwins lag och allt) men hur hänger det ihop med hyllningen av JD Vance tal tänkte du?

Nerbrant hyllar JD Vance tal och du skriver något om Musk?!
  • Anonym (JK)

Fler uppskattande kommentarer från borgerligt håll

Timbroanställd

.

Gunnar Axén (fd riksdagsledamot M)

• Anonym (JK)

Vance kritik av Europa och yttrandefriheten bygger inte så lite på det faktum att EU-byråkraten Thierry Bretton nyligen i fransk TV sa att om AfD vinner valet i Tyskland så kan EU komma att ogiltigförklara valet.

Detta har bland annat givit effekter i Europaparlamentet med formella frågor till kommissionen om vad som avses.

www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-10-2025-000150_EN.html

• Anonym (JK)

Återigen, Vance ord:

"What no democracy will survive is telling millions of voters that their thoughts and concerns, their aspirations, their pleas for relief are invalid or unworthy of even being considered"

• KillBill

Fler röster i debatten. En majoritet av moderata politiker är starkt kritiska mot Vance/Trump och kritiken delas förstås även av f.d. S politiker. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (x)

Hur kan man påstå att man har demokrati och yttrandefrihet när man är tvungen att skriva under på att förra valet var riggat fför att kunna få ett jobb?

• Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-02-17 10:27:44 följande:

Fler röster i debatten. En majoritet av moderata politiker är starkt kritiska mot Vance/Trump och kritiken delas förstås även av f.d. S politiker. 

Aha, så nu har ni inom det Socialdemokratiska Arbetarepartiet räknat hur många "moderata politiker" som "är starkt kritiska" mot Vance/Trump?

Är det din egen lokalavdelning som har räknat?

Notera hur du får kämpa genom att återpublicera Gunnar Hökmark gång på gång för att försöka frammana bilden av att "de borgliga är kritiska till Vance tal om yttrandefrihet och väljare".

News, inom borgerligheten finns en betydligt större förståelse för problematiken med EU-byråkrater som hotar att stoppa val om det "röstas fel" än vad ni i ert Parti vill tro.

Jag gör min bedömning (nog bättre förankrad än din) att svensk borgerlighet (vitt begrepp) står idag angående detta med yttrandefrihet ungefär där M stod i invandringsfrågan när Kinberg-Batra tvingades avgå.

Utåt sett är det "usch och fy!" men inåt så sker en så kallad positionsförflyttning. Denna syns i ett antal borgerliga individers opinionsbildning, som visat ovan.

Ni kommer att förlora den här frågan också.
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-02-17 10:27:44 följande:

Fler röster i debatten. 

Skulle du Kill Bill vara OK med att valet i Sverige 2026 ogiltigförklaras om SD blir större än er Socialdemokrater?
  • Anonym (Nyheternas fel)

Det beror på hur yttrandefrihet definieras. Vi har inga juridiska straff, men likväl en utbredd cancelkultur som får konsekvenser om du tycker fel.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?