• Anonym (Anne)

Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?

När man har en bra relation, kul ihop, bra sex osv och daglig kontakt men partnern inte är redo för nästa steg fast jag är redo sedan lång tid tillbaka. Hur vet man om man slösar sin tid eller bara behöver vänta lite?

• Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?
  • Anonym (?)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 10:12:55 följande:

När man har en bra relation, kul ihop, bra sex osv och daglig kontakt men partnern inte är redo för nästa steg fast jag är redo sedan lång tid tillbaka. Hur vet man om man slösar sin tid eller bara behöver vänta lite?

Det vet man inte och måste vid något tillfälle syna. Sen kan det vid vissa tillfällen vara bra att klargöra vad man menar med nästa steg och vad det innebär.
  • Mrs Moneybags

Mitt råd är att allt som inte är Ja är likamed ett Nej. 

Nja är trots allt inte Ja. 

Detsamma gäller dig själv, om du är tveksam på något så betyder det Nej. 

Självklart kan man ge någon lite tid att tänka, men om svaret de återkommer med inte är ja, så skulle jag tolka det som nej. 

Sedan är frågan hur du vill gå vidare - bryta upp eller stanna kvar och acceptera ett nej. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 10:12:55 följande:

Vad är nästa steg? Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (Anne)
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-04 10:29:15 följande:

Mitt råd är att allt som inte är Ja är likamed ett Nej. 

Nja är trots allt inte Ja. 

Detsamma gäller dig själv, om du är tveksam på något så betyder det Nej. 

Självklart kan man ge någon lite tid att tänka, men om svaret de återkommer med inte är ja, så skulle jag tolka det som nej. 

Sedan är frågan hur du vill gå vidare - bryta upp eller stanna kvar och acceptera ett nej. 

Det svåga ärbjubatt det är skillnad på Nej och "Nej, inte än". Vissa flyttar ihop eftet 6 månader, för andra tar det 3 år.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Vilket nästa steg?

• Anonym (Anne)
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-04 10:32:38 följande:
    Vad är nästa steg? Hur länge har ni varit tillsammans?
    Vi har varit tillsammans i 9 månader. Nästa steg är att jag får träffa hans dotter vilket han inte är redo för. Han sa nångång att han avvaktar med att blanda in barnet men sen dess har det inte kommit upp varken från min eller hans sida. Jag vill inte ta upp det för det är hans beslut men börjar undra när han fortfarande "inte kan" ses varannan helg som han har henne. Känner mig utesluten ur en viktig del av hans liv och känner att jag inte kan lära känna honom på djupet.

Har dejtat en man med barn när jag var jätteung ich fick träffa hans barn lite smått efter 3 månader. Många tyckte det var för tidigt. Har annars ingen erfarenhet av detta.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-04 10:43:24 följande:

Vilket nästa steg?

Börja ses med barnen, flytta ihop. Jag kan inte flytta ihop förrän om 2 år av vissa praktiska skäl men skulle vilja prata mer konkret om det som en "plan". 
  • Anonym (?)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 10:44:59 följande:
    Vi har varit tillsammans i 9 månader. Nästa steg är att jag får träffa hans dotter vilket han inte är redo för. Han sa nångång att han avvaktar med att blanda in barnet men sen dess har det inte kommit upp varken från min eller hans sida. Jag vill inte ta upp det för det är hans beslut men börjar undra när han fortfarande "inte kan" ses varannan helg som han har henne. Känner mig utesluten ur en viktig del av hans liv och känner att jag inte kan lära känna honom på djupet.

Har dejtat en man med barn när jag var jätteung ich fick träffa hans barn lite smått efter 3 månader. Många tyckte det var för tidigt. Har annars ingen erfarenhet av detta.
    OK - är det att träffa hans dotter som är knäckfrågan bör du dra dig ur nu för hans skull. 

Klargör för honom vad du ser som nästa steg. Sluta dajta andra, vara exklusiva, träffa och vara öppna med vänner, kollegor, föräldrar att ni är ett par,

Eller vill du ha ett heligt löfte att ni aldrig ska bryta upp, ska gifta er i framtiden och skaffa många barn
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 10:44:59 följande:

Hur gammalt är dottern? Finns det särskild problematik? Om inte så känns nio månader som onödigt lång tid om han är säker på sina känslor. 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 10:50:24 följande:
    OK - är det att träffa hans dotter som är knäckfrågan bör du dra dig ur nu för hans skull. 

Klargör för honom vad du ser som nästa steg. Sluta dajta andra, vara exklusiva, träffa och vara öppna med vänner, kollegor, föräldrar att ni är ett par,

Eller vill du ha ett heligt löfte att ni aldrig ska bryta upp, ska gifta er i framtiden och skaffa många barn
    Hur menar du?

Vi är exklusiva sedan början och är ett par. Träffar vänner och kollegor regelbundet. Men han kan ju inte hålla mig hemlig för den viktigaste personen i sitt liv för alltid om vi ska kunna flytta ihop och bygga en gemensam tillvaro framöver. Behöver inte ske nu eller ens i närtid men jag vill veta hur jag ska förstå att jag inte väntar förgäves. Att ha gemensamma planer är ju inte samma sak som att kräva garantier. Vi är ju ännu i lära-kännafasen anser jag.
Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?