• Anonym (Anne)

Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?

När man har en bra relation, kul ihop, bra sex osv och daglig kontakt men partnern inte är redo för nästa steg fast jag är redo sedan lång tid tillbaka. Hur vet man om man slösar sin tid eller bara behöver vänta lite?

• Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?
  • Anonym (Mia)
    Internetpirat skrev 2024-11-04 13:47:33 följande:
    allt är en KÄNSLA. Man kan vara sjukt o-redo och nästa veckan är man jätteredo fars manninte kunnat förutsäga det innan
    Är du TS?
  • Anonym (Mia)
    Internetpirat skrev 2024-11-04 15:08:35 följande:
    Nej, varför?

Eftersom du svarade på ett inlägg som var till TS, därför undrade jag. 

Men du är den som med jämna mellanrum startar trådar om samma sak. Det är nog därför. 

• Anonym (Fia)
    Internetpirat skrev 2024-11-04 13:47:33 följande:
    allt är en KÄNSLA. Man kan vara sjukt o-redo och nästa veckan är man jätteredo fars manninte kunnat förutsäga det innan
    Med samma logik kan man fria till en person ena dagen och flytta ut veckan efter. Har man så dålig koll på sina känslor kanske man inte ska vara i en seriös relation. 
  • Internetpirat
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 15:17:32 följande:
    Med samma logik kan man fria till en person ena dagen och flytta ut veckan efter. Har man så dålig koll på sina känslor kanske man inte ska vara i en seriös relation. 
    Handlar inte om dålig koll. Jag fick barn efter 32, innan  var jag inte redo och hade ingen aning om/när jag skulle bli. Som 29-åring kunde jag verkligen inte svara på när jag skulle bli redo. När jag sen BLEV redo, tittade jag inte tillbaka. Så det handlar inte om att man ändrar sig hela tiden men vissa saker mognar bra fram. Jag hade turen att min sambo ville vara med mig oavsett om det blev barn eller ej.
  • Anonym (Cathy)
    Internetpirat skrev 2024-11-04 15:30:04 följande:
    Handlar inte om dålig koll. Jag fick barn efter 32, innan  var jag inte redo och hade ingen aning om/när jag skulle bli. Som 29-åring kunde jag verkligen inte svara på när jag skulle bli redo. När jag sen BLEV redo, tittade jag inte tillbaka. Så det handlar inte om att man ändrar sig hela tiden men vissa saker mognar bra fram. Jag hade turen att min sambo ville vara med mig oavsett om det blev barn eller ej.
    Så är det. Tur, alltså.

Jag tycker verkligen inte att man ska bygga sin framtid på förhoppningen om att ha tur. Tvärtom. Då skulle jag lämna och gå vidare och hitta någon som vet vad han vill och vill samma sak som jag själv så att vi kan bygga på vårt liv tillsammans utan tveksamheter. 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (d) skrev 2024-11-04 15:50:48 följande:

Hut gammal är du?

Fyller 30 denna månad, hur så?
  • Anonym (d)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 15:53:59 följande:
    Fyller 30 denna månad, hur så?
    För att du låter som en sjuttonåring.
  • Internetpirat
    Anonym (Cathy) skrev 2024-11-04 15:40:41 följande:
    Så är det. Tur, alltså.

Jag tycker verkligen inte att man ska bygga sin framtid på förhoppningen om att ha tur. Tvärtom. Då skulle jag lämna och gå vidare och hitta någon som vet vad han vill och vill samma sak som jag själv så att vi kan bygga på vårt liv tillsammans utan tveksamheter. 
    Ja visst finns det de som har en mamma-pappa-tre -barndröm sedan de var barn själva och låter den  drömmen styra men så är det inte för alla. För mig är det kärleken till personen som är det viktiga. Jag älskar mitt barn men hade min sambo vart steril eller inte önskat barn hade jag nog inte lämnat han
Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?