Anonym (Cathy) skrev 2024-11-04 20:38:01 följande:
Nej det tycker jag inte. Jag har aldrig varit i en styvbarnssituation. Men din kille verkar prioritera sin tid med dottern.
Jag tänker också att om du inte ens är medbjuden till släktkalas så finns det kanske en anledning. Ni är inte på samma plats helt enkelt, inte i fas. Han är av någon anledning inte redo att släppa tillbaka dig in i den rollen.
Som sagt, jag skulle inte vänta alltför länge på honom.
Du är ju lite besatt av att träffa hans dotter vilket han säkert känner av. Du kanske mest uttrycker din frustration i alla dessa trådar iofs.
Hur menar du med inte ens släktkalas? Släktkalas är ju omöjliga att bjuda in på om jag inte introducerats för dottern då hon hittills alltid varit med honom på dessa. Annars har jag ju fått träffa hans folk i andra sammanhang men som sagt, han träffar dom själv väldigt sällan.
Hur länge man ska vänta verkar vara så olika. Skulle din gräns gå vid 9 månader alltså? Bara varit i en styvbarnssituation sen gång och fick träffa barnet efter 3 mån. Har en kompis som fick träffa barnen efter mer än ett år och de är gifta nu.
Känner dock en kille som inte fick träffa sin tjejs barn trots 2 år ihop och det framkom att tjejen körde dubbelspel. Sådant gör ju en paranoid även om min kille inte uppvisar de röda flaggor som förekom i den situationen.