Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-05 13:20:21 följande:
Det är tydligt att det handlar om att du vill gynna dig själv som kvinna.
Det är orättvist när kvinnor får det sämre än männen angående vid fortplantning men det är okej när kvinnor istället ha fördelar pågrund av hur fortplantningen ser ut.
Du fokuserar bara på ena hållet.
Ja, än så länge så är det enbart kvinnan som kan bli gravid och därför så handlar abortfrågan om kvinnan.
Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-05 13:32:02 följande:
Precis ingen får helt bestämma över sin kropp idag.
Jo. Jag beställer om jag vill göra abort. Jag bestämmer också om jag vill donera mina organ (har jag inte bestämma så ska mina anhöriga bestämma det när jag är död). Jag bestämmer också om jag vill ta mina läkemedel, även livsviktigt så länge jag är klar i huvudet. Jag bestämmer också om jag vill ha sex. Jag bestämmer jag vill använda preventivmedel. Jag bestämmer vad kan ska studera och jobba med som vuxen. Jag bestämmer om jag ska få äta godis hela vecka eller bara en dag i veckan. Jag bestämmer om jag ska dricka mjölk eller inte. Etc etc.
Jo. Jag beställer om jag vill göra abort. Jag bestämmer också om jag vill donera mina organ (har jag inte bestämma så ska mina anhöriga bestämma det när jag är död). Jag bestämmer också om jag vill ta mina läkemedel, även livsviktigt så länge jag är klar i huvudet. Jag bestämmer också om jag vill ha sex. Jag bestämmer jag vill använda preventivmedel. Jag bestämmer vad kan ska studera och jobba med som vuxen. Jag bestämmer om jag ska få äta godis hela vecka eller bara en dag i veckan. Jag bestämmer om jag ska dricka mjölk eller inte. Etc etc.
Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-05 13:34:58 följande:
Det spelar ingen roll.
Man får diskutera om saker som handlar om andras kroppar och det finns ingen lag som tillåter att man får bestämma helt över sina kroppar.
Alla får diskutera precis vad de vill. Självbestämmande är en rättighet varje människa har, den kan ingen ta i från en människa. Jo, vi har rätt att bestämma över våra egna kroppar så länge vi är klara i huvudet. Och det ska mycket till för att en person ska tvångsomhändertas.