• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Baam777 skrev 2024-10-26 22:55:34 följande:
    problemet med kondom är att att det är svårt att få stånd och att komma. det bästa vore att män fick ett bättre preventivmedel. så män kan bestämma själva när de vill ha barn. 
    Om du har svårt att få stånd med kondom eller generellt komma med kondom så bör du ta dig en tur till läkaren. Kondom är ända som skyddar mot könssjukdomar. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:01:34 följande:
    Du tar upp ett ganska extremt fall. 

Hon är ung, har blivit våldtagen och ska ta livet av sig. Det är en komplex situation och jag säger inte att det är lätt. Men fostret och barnets liv väger tyngre än hennes tillfälliga känslor. Är det så att hon vill ta sitt liv så ska psykiatrin kopplas in direkt. 

Är det så att hon sedan inte kan eller vill ta hand om barnet så är hon fri att slippa det. Ingen kommer tvinga henne. 
    Nej, klart ingen tvingar henne att behålla. Abort är frivilligt och i det faller plor ser abort. Spelar ingen roll om det är "tillfälliga" känslor. Kvinnas kropp, kvinnans val. 
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-27 20:56:55 följande:

Kvinnans kropp och kvinnans val

Precis. Att det ska vara så svårt att förstå. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:04:14 följande:
    I Sverige utförs nästan 40 000 aborter varje år, det är över 100 per dygn. 

Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
    Nej, man tar inte död på människor utan deras samtycke. Man tar bort cellklumpar, som inte ens är en individ och inte har förmågan att ge samtycke eller ens uttrycka vad de vill. 

Dessutom skulle Sverige inte ha kapacitet att da vara på dessa oönskade 40 000 barn (säg att alla utvecklades och föddes). 

Men ja, det är rätt. Eftersom det är kvinnans kropp och kvinnan som bestämmer. Och dessa kvinnor har av olika orsaker valt att göra abort och då är det helt rätt. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:04:14 följande:
    I Sverige utförs nästan 40 000 aborter varje år, det är över 100 per dygn. 

Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
    Nej, man tar inte död på människor utan deras samtycke. Man tar bort cellklumpar, som inte ens är en individ och inte har förmågan att ge samtycke eller ens uttrycka vad de vill. 

Dessutom skulle Sverige inte ha kapacitet att da vara på dessa oönskade 40 000 barn (säg att alla utvecklades och föddes). 

Men ja, det är rätt. Eftersom det är kvinnans kropp och kvinnan som bestämmer. Och dessa kvinnor har av olika orsaker valt att göra abort och då är det helt rätt.

Exakta siffran för 2023 var 35 500 aborter. Och det är mellan ålder 15-44. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:53:04 följande:
    Vart är du ifrån då?

Inte muslim hoppas jag, för då bryter du mot Islams lag och Koranen. 
    Har du ens läst koranen?

Islam förbjuder inte abort utan det är tillåtet intill 120 dagar efter befruktningen. Du vet, även islam har moderniserats.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:06:32 följande:
    Och att ha oskyddat sex är också ett val. Och att ens ha samlag är också ett val. 
    Om man inte vill ha barn så kan man även sterilisera sig i förväg, det är också ett val. 

Men att döda människor är inte ett val, det är förbjudet. Kvinnor måste föda sina barn när de blivit gravida. Ta sina konsekvenser och sitt ansvar. Inte ducka. 

Vi ska förbjuda aborter i Sverige med tiden. Inte ens våldtagna ska få genomföra aborter. Sverige ska ändras till att bli som Texas. 
    Det är ingen (eller snarare extremt få) i Sverige som är för att döda andra människor. 

Sedan gör folk olika brott dagligen, trots att dessa är förbjudet enligt lagen. Abort är inte förbjuder enligt lagen. Sverige har, och kommer alltid att ha, fri abort fram til v 17+6. Det ända som kan hända är att gränsen för fri abort sänks. Men det kommer aldrig förbjudas. 

Oavsett hur mycket du mässar om att abort ska förbjudas i Sverige så kommer detta inte ske. Sverige kommer aldrig bli som Texas. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:15:19 följande:
    Jo jag kan bestämma. Jag kommer bestämma. 
    Lagarna ändras efter våra åsikter. Och om 30 år kommer Sverige vara så pass förändrat att de flesta kommer vara emot abort. Det kommer bli som det är i USA nu. Nu är jag inte för dödsstraff, men i USA vill vissa politiker nu införa dödsstraff för kvinnor som begår en abort. Inte genomgår. Begår!

Vi ska ändra det svenska samhället i grunden. Jag ska göra allt jag kan för att få ett stopp på detta lagmässigt. Jag ska bidra så mycket jag bara kan. Det ska bli slut på aborter nu. Och aborter ska inte längre heta aborter utan heta mord. 
    Man begår inte en abort. Men man genomför en abort. Av ett foster, en cellklumpar inte av en människa. 

Du får anse precis vad du vill. Men vad du anser kommer aldrig att hända mer än i dina fantasier. Inte ens muslimer är alltid emot abort.
  • EpicF
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:19:15 följande:
    Får också känslan av att det är mest det det handlar om. Inte att det är för ?barnens? skull utan att det handlar om att kvinnor inte ska ha en massa oskyddat sex utan att behöva ta konsekvenserna. Att de ska behöva föda barnen som straff för att de ligger runt typ (inte för att man måste göra det för att råka bli gravid men menar att TS verkar tänka så). 
    Eller att ts helt enkelt bara vill provocera och skapa en meningslös debatt. Precis som med hans andra trådar. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:19:52 följande:
    Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 
    1. Ja, själva graviditet är tillfälligt. Men inte ansvaret över ett oönskat barn. 

2. Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

3. Ja, även mannen valde att ha samlag. Varför använder inte han kondom? Varför sterilisera sig inte mannen?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?