• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 00:57:05 följande:
    De överväger nu att införa dödsstraff i Texas för abort, bara så du sätter det i ett kulturellt perspektiv. 

Svenska lagar kan ändras. Det är inga naturlagar. 

Vi är många som inte vill tillåta aborter i Sverige. Och andelen blir fler för varje dag som går. 

Vi ska ändra detta med tiden så folk som begår abort döms till livstid. Sanna mina ord. 
    Ts, varför bryr du dig egentligen om abortlagen? 

Du är man och kommer aldrig att behöva genomgå en abort, graviditet eller förlossning. Så vad du anser är faktiskt totalt irrelevant. 

Och nej, abortlagen i Sverige kommer aldrig ändras till det sämre. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:00:20 följande:
    Nej. Jag tycker det är rätt att rädda livet på en individ skapad av gud genom att tillfälligt styra över kvinnor som överväger att göra slut på fostret och därmed eliminera den blivande människan. 

Kvinnan ska anpassa sig. 
    Du tycker inte det är rätt att styra över kvinnors kroppar. Men ändå är det de du har propagerar för genom hela tråden. Du motsäger dig själv.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:10:38 följande:
    Jag vill inte behöva jämföra män och kvinnor. Men gud är herre och alla profeter är män. Mannen ska leda, kvinnan ska följa. Mannen ska tala, kvinnan ska lyda. Mannen är stark, framåt. Kvinnan är omhändertagande och ska lyssna, anpassa sig. 

Så ser jag och många andra det. Tolka inte de översta raderna så drastiskt nu. Självklart är det flexibelt och vi ska inte leva som på stenåldern. Men rent principiellt för att svara på din fråga. 

Kvinnan ska ta hand om sitt barn. Att kontrollera allt varje sekund går inte. Men aborter ska förbjudas. Och det kommer förbjudas. Vi är bara inte där än. Men det går åt det hållet när vi är tillräckligt många och ni andra sekulära fån är i minoritet. 
    Vilken tur att vi inte lever på 1800-talet och att kvinnorna faktiskt har rätt till ett eget liv, bestämma över sittnegns liv och kropp, styra över sitt egna liv och inte behöva ledas eller lyda mannen. Att kvinnor idag också är starka och framåt (i många fall starkare än mesiga män).. inte behöver omhändertas eller lyssna på männen. Inte behöver anpassa sig efter mannen. 

Btw, så vet man inte om Gud var/är en man. Kan lika gärna vara en kvinna. 

Så mannen ska behöva ta hand om sina barn? 

Och nej, abort kommer aldrig förbjudas. Oavsett hur många muslimer som flyttar till Sverige. Inte ens i muslimska länder är abort totalförbjudet. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:15:06 följande:
    KVINNAN ska ta hand om barnet i första hand. Det är hennes främsta roll på den här planeten. Mannen ska självklart också vara med och bidra om han kan och vill. Jag tycker båda ska hjälpa till och ta ansvar. Jag är för att män och kvinnor tar gemensamt ansvar. 

Men kvinnan har den största rollen. 
    Är det för att män är oförmögna att ta hand om ett barn? 

Jag hade inte velat skaffa barn med en man som anser att min främsta roll på planeten är att ta hand om ett barn. Ett barn han också har satt till världen. Den mannen hade åkt ut med huvudet före. 
  • EpicF
    KVINNAN ska ta hand om barnet i första hand. Det är hennes främsta roll på den här planeten. Mannen ska självklart också vara med och bidra om han kan och vill. Jag tycker båda ska hjälpa till och ta ansvar. Jag är för att män och kvinnor tar gemensamt ansvar. 

Blir väldig synt om de barn som enbart har två pappor. Vem ska ta hand om det barnet? 
  • EpicF

Det där var det dummaste jag har hört på länge. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:18:36 följande:
    Vi ska se till så att så mycket ändras i Sverige med tiden. Du anar inte. 

Det här är början på slutet för era aborter och andra dumheter. Mycket ska införas här nu med tiden. Era galenskaper ska stoppas på alla fronter. 

Vi ska införa dödstraff för mord. 
    Livstid för aborter.
    Förbud mot feminism och andra ideologier som strider mot gud. 
    Vi ska se till? Vilka vil? Du eller?

Lycka till 😁😅
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:26:27 följande:
    Mannen och kvinnan ska helst ta hand om barnet tillsammans. Men kvinnan har företräde och det är hennes viktigaste uppgift i livet. Hennes hemmaplan. Helt och hållet. Där är mannen i bi-aktör, om än aktiv. 

Lyssna på mig nu! 

Jag ska inte flytta någonstans. Jag är halvsvensk och född här så Sverige är mitt land. Jag ska förvandla Sverige till det land jag vill att det ska vara. Ett land som respekterar gud, respekterar familjen mellan man/kvinna, respekterar ofödda bebisar och alla levande människor. 

Den här satanistiska och feministiska ideologin ska utrotas med tiden. Sanna mina ord. Inga mördare ska släppas ut på gator igen. Grova brottslingar ska lära sig att inte trotsa staten och polisen. Aborter ska stoppas och förbjudas. Feminism ska förbjudas. Allt som är emot guds ord ska förbjudas här. 

Om du tror att jag snackar skit så vänta bara så kommer du få se. De här satanistiska ideologierna kommer snart få ett abrupt slut. Inom 30-50 år är allt jag skrivit ovanför verklighet i Sverige. 
    Finns nog tyvärr inget land som lever upp till dina förväntningar, så ska du få som du vill får du bilda ett eget land. Ett land där abort är förbjudet. Fast å andra sidan, ett land med endast en man behövs inte förbud not abort då det inte finns någon som helst risk för att en kvinna ska bli gravid. 😅
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:26:27 följande:
    Mannen och kvinnan ska helst ta hand om barnet tillsammans. Men kvinnan har företräde och det är hennes viktigaste uppgift i livet. Hennes hemmaplan. Helt och hållet. Där är mannen i bi-aktör, om än aktiv. 

Lyssna på mig nu! 

Jag ska inte flytta någonstans. Jag är halvsvensk och född här så Sverige är mitt land. Jag ska förvandla Sverige till det land jag vill att det ska vara. Ett land som respekterar gud, respekterar familjen mellan man/kvinna, respekterar ofödda bebisar och alla levande människor. 

Den här satanistiska och feministiska ideologin ska utrotas med tiden. Sanna mina ord. Inga mördare ska släppas ut på gator igen. Grova brottslingar ska lära sig att inte trotsa staten och polisen. Aborter ska stoppas och förbjudas. Feminism ska förbjudas. Allt som är emot guds ord ska förbjudas här. 

Om du tror att jag snackar skit så vänta bara så kommer du få se. De här satanistiska ideologierna kommer snart få ett abrupt slut. Inom 30-50 år är allt jag skrivit ovanför verklighet i Sverige. 
    Finns nog tyvärr inget land som lever upp till dina förväntningar, så ska du få som du vill får du bilda ett eget land. Ett land där abort är förbjudet. Fast å andra sidan, ett land med endast en man behövs inte förbud not abort då det inte finns någon som helst risk för att en kvinna ska bli gravid. 😅
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:31:04 följande:
    Vi? 

Alla som är emot detta. Det kommer bestå av stor front: 

- Konservativa svenskar. 
    - Kristna invandrare och svenskar
    - Muslimska invandrare och svenskar
    - Nationalister 

En enad front som är ledd av muslimer och kristna. Rikta kristna, inte svenska kyrkan och deras cuckar till präster. 
    Nu är varken kristna eller muslimer emot aborter på genrell basis. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?