• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-11-03 18:39:35 följande:
    De kan till viss del styra det. Vilket inte kvinnor kan med mens. Då måste göra det på konstgjord sätt, med ex o-piller. 
    *p-piller
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:41:20 följande:
    Sannolikheten är lägre att en kvinna får mens när kvinnan är gravid 
    Ja, men kan fortfarande ha "mens". 

Och man vara gravid utan att veta om det... 

Och man kan göra abort om man inte vill ha barn, det inte passar just då eller avvilken orsak man vill. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:48:02 följande:
    Precis. 
    Officiellt så påstår inte många att man ska skydda sig vid onani däremot vid sex. 
    Och det är för att ägget och spermier aldrig möts. Finns inget att skydda sig mot. Inte heller kan man smittas med könssjukdomar. 

Man kan, om har extremt otur, smitta sig själv med herpes simplex (munnsår) nere i underlivet.
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:51:05 följande:
    Du vill ha en förevändning att om det är tillåtet att döda spermier så ska det vara tillåtet tills kanske vecka 22.
    Någon skulle lika väl kunna vrida åt andra hållet, att eftersom det är tillåtet att döda spermier så ska man få döda en människa som lever utanför livmodern.

Det går att tycka att gränsen för en abort går vid en viss vecka utan att man måste få också vara emot onani. 
    Personligen så tycker jag v 22  (21+6)är alldeles för sent för abort. Tack och lov så är det väldigt sällan de görs och då ofta pga fostret inte är livadugligt. 
    Och det beviljas enbart med särskilda skäl, inte för att man inte önskar barnet. 

Jag tycker även v 17+6 är i senaste laget för abort. Personligen anser jag att abortgränsen borde sänkas till v 15 för friliggande abort och runt v 20 för abort med särskilda skäl. 

Nej, det är inte tillåtet att döda en människa. Ja, folk gör det men det finna alltid de som gör olagliga saker. 

Nej, man behöver inte vara emot onani bara för att man tycker gränsen för abort gör vid en viss vecka. Abort p h onani är två helt skilda saker. Och kan inte heller jämföras. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:52:29 följande:
    Ingen risk för barn ska finnas vid onani säger du men onani ska påminna om sex och aborter. 
    Onani är en form av sex. Sex som man har med sig själv och inte med någon annan.

Onani har inget att göra med abort eftersom man aldrig kan bli gravid genom onani eller gör en kvinna gravid genom ononani. Oga ett ägg och en spermie aldrig möta vid onani. Det kan aldrig bli en befruktelse. 

Detta förstår till och med min sambos femåring. Men du, en vuxen man (?) förstår det inte 😱
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:56:00 följande:
    Din åsikt att det ska vara samma sak som när spermier dör och ofödda barn exempelvis i vecka 20. 
    För att det ska utvecklas till en människa så behövs det en kvinna. 
    Ehhh....va????

Varför svara du på saker som aldrig existerat?
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:58:16 följande:
    Hen påstod att onani för män och aborter är samma sak när spermier och ofödda barnet dör.
    Nej, det gjorde jag inte. 

Men när abortmotståndare påstår att abort är mord så borde de även påstå att masteubering för män är mord, eftersom varje spermie potentiellt kan utvecklas till ett barn i framtiden. 

Men nej, det är inte samma sak som abort. Långt ifrån. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:59:36 följande:
    För spermier och ägg behövs det inte att man måste skydda sig från att slippa graviditeter(borträknat våldtäkter) 
    Vill man inte bli gravid så måste man skydda sig. Antigen genom att äta p-piller, använda p-sprutor, p-plåster eller sprial. Dessa skydda även till 99% mot graviditet, också om man blir våldtagen. 

Sedan finns det passar och kondom. 

Man kan även sterilisera sig som både man och kvinna. Väldigt mycket säkrare än preventivmedel. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 19:03:34 följande:
    Det är bättre när spermier och ägg dör än exempelvis vecka 20.
    Vad är det egentligen du babblar om?
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 20:19:55 följande:
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
    Tyvärr inte för alla. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?