tthereseess skrev 2024-10-21 13:49:57 följande:
Hej, jag har följt BIM-trådarna sedan augusti men lite i det tysta.
Jag ser att det är fler som har samma frågor och funderingar som mig, gällande hur man ska tänka kring NÄR man ska mysa till det. Positiv ägglossningssticka idag och även lite ägglossningsvärk(tror jag?), på vänster sida.
Jag försöker tempa också men min dotter stör sömnen lite så jag vet inte hur mycket jag ska lita på den..
Till min fråga, om jag har pos. test idag + ägglossningsmärta, ska vi mysa till det idag då eller imorgon? När är det störst chans tror ni?
Rent generellt säger man att som mest fertil 5 dagar på en cykel, det är 4 dagar innan ÄL + självaste ÄL dagen = 5 dagar. Du kan mysa till det idag och imorgon. Ingen kan säga, inte ens läkare, vilken av dagarna som är ?bäst? då man aldrig riktigt vet exakt när ägget släpper.
för att behöva pinponta exakta ?peak? av LH behöver man nästan prova var 3e timma och från den bästa/högsta värdet räkna ner 12-48h. Även det är inte helt rätt då äggen kan släppa senare än så.
Kramper i tjejmagen kan betyda allt från att ggvlodsn växter till att äggen har släppt.
Som sagt temperaturen stegringen kommer först EFTER ägglossning och man tempar under cykeln för att veta när det skett en sådan. Tempen nu säger ingenting om du ägglossar eller inte.