Inlägg från: Anonym (Syskonlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskonlängtan)

BIM November 2024

BIM runt 5/11.

vi försöker med ett syskon till vårat 2022 barn 

försök nr 729282 känns det som, men egentligen har vi  försökt halvdant i 1,5år och fick i våras ett uteblivet missfall som inte blev ?klart? förrän i slutet av juli. 

sedan dess kör jag tempning och ägglossningstest + olika tillskott

• Anonym (Syskonlängtan)

Hej jag behöver lite hjälp att tänka.
    NC beräknar min ägglossning tills på tisdag, NÄR är det då böst att ha sex? Måndag? Tisdag? Onsdag?
    fattar ju att det är bra att maxa så mycket som möjligt  men min sambo får prestationsångest om man säger så, så det är inte helt ett alternativ..

samma sak gäller ägglossningstest, jag kör med clearblues lila digitala test. Är det bäst den dagen som jag får en fast smiley? 

• Anonym (Syskonlängtan)

Fast glad smiley på ägglossningstest idag, ingen markant temp-höjning direkt. Vad tror ni, mys idag eller imorgon? Blir svårt att få till båda.. 

• Anonym (Syskonlängtan)
    Yasen skrev 2024-10-21 11:29:51 följande:
    Temp höjningen kommer först någon dag efter ägglosning. Jag hade fortsatt testa imorgon, och kört då 🙏🏻

Tack! Jag har fortfarande inte kommit in i detta med att förstå tempandet riktigt haha, men det kommer väl! Då får vi försöka få till det imorgon!

• Anonym (Syskonlängtan)

Har inte fått bekräftad ägglossning än, men ni som kanske är mer vana med tempning och grafer, ser det ut som att det skett? Vad tror ni om våra chanser till ett plus efter hur vi myst?
    förstår ju att ni inte riktigt kan svara på det men kul att höra vad andra tror 
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Emzor1 skrev 2024-10-23 11:22:39 följande:

Nu är jag bra förvirrad, fick min peak på ägglossningtest i förrgår i samband med den starkaste ägglossningssmärtan jag upplevt.. Hade rikliga flytningar men de var lite vita. Igår sjönk testerna redan. 

men idag, 1,5dag efter peak får jag ägglossningssekret? 🤔 äl-smärtan har helt upphört efter lunchtid igår..

någon som har varit med om detsamma?

inte riktigt likadant för mig men jag hade mycket ägglossningssekret i söndags tror jag det var, ingenting sedan dess. Positiv ägglossningstest i måndags och har fortfarande inte fått bekräftad ÄL på NC.
    så jag har ingen aning om när eller om ägglossningen varit 😅

• Anonym (Syskonlängtan)

Den här jäkla väntan är ju sååååå jobbig, kan tiden snälla gå lite fortare???
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Pandan14 skrev 2024-10-30 19:46:28 följande:

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

ni som tempar, hur ser era diagram ut? tycker min ser så skum ut.. för vad jag har förstått de som så ska badtemperatur vara typ samma hela tiden och sen efter äl så ska den gå upp och hålla sig uppe? Med hur mycket brukar de öka? Är första månaden jag tempar o tycker bara de e helskumt hittills 

Är också helt ny på trampande.. men min graf ser ut såhär 😅
  • Anonym (Syskonlängtan)

Någon mer än mig som blir skengravid varje månad? Är 99% säker på att det inte tagit sig den här månaden heller och jag vet också att man vanligtvis inte får symtom såhär tidigt.
    Idag har jag haft ont/stickningar i ?tjejmagen? , känns inte alls som mensvärk.. och har även mått illa i princip hela dagen. Är inte sjuk (vad jag vet) och har inte ätit något konstigt med eller så.
    tycker det är så jobbigt för jag försöker vara ganska lugn kring detta för att inte få upp förhoppningarna på något sätt, så att det inte blir lika jobbigt sen när mensen väl kommer.. men man känner sig ju så jäkla uppgiven 

• Anonym (Syskonlängtan)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 06:36:48 följande:

Det blev en födelsedagspresent för vår del🤯 
    Grattis!!🥹
Svar på tråden BIM November 2024