• Yasen

BIM November 2024

Hänger på här igen, fjärde försöket för första barnet. Mens kom och gick 😄

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Yasen
    19/11 - Mallotti
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 

• Yasen
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-21 10:05:29 följande:

Fast glad smiley på ägglossningstest idag, ingen markant temp-höjning direkt. Vad tror ni, mys idag eller imorgon? Blir svårt att få till båda.. 

Temp höjningen kommer först någon dag efter ägglosning. Jag hade fortsatt testa imorgon, och kört då 🙏🏻
  • Yasen
    tthereseess skrev 2024-10-21 13:49:57 följande:

Hej, jag har följt BIM-trådarna sedan augusti men lite i det tysta.
    Jag ser att det är fler som har samma frågor och funderingar som mig, gällande hur man ska tänka kring NÄR man ska mysa till det. Positiv ägglossningssticka idag och även lite ägglossningsvärk(tror jag?), på vänster sida.
    Jag försöker tempa också men min dotter stör sömnen lite så jag vet inte hur mycket jag ska lita på den..

Till min fråga, om jag har pos. test idag + ägglossningsmärta, ska vi mysa till det idag då eller imorgon? När är det störst chans tror ni?

Rent generellt säger man att som mest fertil 5 dagar på en cykel, det är 4 dagar innan ÄL + självaste ÄL dagen = 5 dagar. Du kan mysa till det idag och imorgon. Ingen kan säga, inte ens läkare, vilken av dagarna som är ?bäst? då man aldrig riktigt vet exakt när ägget släpper. 

för att behöva pinponta exakta ?peak? av LH behöver man nästan prova var 3e timma och från den bästa/högsta värdet räkna ner 12-48h. Även det är inte helt rätt då äggen kan släppa senare än så.

Kramper i tjejmagen kan betyda allt från att ggvlodsn växter till att äggen har släppt. 

Som sagt temperaturen stegringen kommer först EFTER ägglossning och man tempar under cykeln för att veta när det skett en sådan. Tempen nu säger ingenting om du ägglossar eller inte. 

• Yasen
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-23 09:52:51 följande:

Har inte fått bekräftad ägglossning än, men ni som kanske är mer vana med tempning och grafer, ser det ut som att det skett? Vad tror ni om våra chanser till ett plus efter hur vi myst?
    förstår ju att ni inte riktigt kan svara på det men kul att höra vad andra tror 
    För tidigt för att kunna sägs något, gulkroppen utsöndrar progesteron och tempen släpar efter. du får vänta ett par dagar till för att observera tempökning. 
  • Yasen
    TrueResolution skrev 2024-10-24 09:50:44 följande:

Mensens tredje dag här och den största besvikelsen & deppen börjar lägga sig nu för denna gången. 

Varit lite låg senaste månadernas försök men nu är jag lite taggad igen på att testa! kör ÄL-stickor och gjort med förra graviditeten med men funderar på att även testa Clearblues lila ägglossningstester, tycker ni de är bra & värt? 😅

Tycker det fungerar lika bra med dom vanliga ÄL stickorna om man provtar varje dag och sedan Flera gånger närmare ÄL så kan man själv hitta Peak. 
    CB är bara onödigt dyra 🙃😂
  • Yasen

Att det kan skilja sig åt så mycket?! Samma urin exakt samtidigt

Gravidkollen och Easy@home
  • Yasen
    Pandan14 skrev 2024-10-27 07:52:44 följande:

slänger in en till fråga, om jag hade äl för 2-3 dagar sedan (som jag andra här oxå misstänkte) är de då möjligt att få en implantionsblödning natten till idag? För när jag va på toa inatt så va de lite rosa på pappret.. eller bara leveransklarare jag nu och ägglossningen skedde i natt? Har för mig att vissa kan blöda lite när ägget släpper?

Nja det känns alldeles för tidigt, inplantering sker väll 6-12 dagar efter ÄL men vem vet ????
  • Yasen
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-29 09:55:15 följande:
    Idag hade jag bara ett vanligt gravtest, det jag tog igår var ett testa tidigt men hade bara ett sånt kvar.

Såhär ser dagens ut, fortfarande knappt synligt 🙈 och svårt att få en bra bild. Får tålmodigt vänta. ÄL+10 idag så tidigt än.

Alltså, jag ser ett streck ändå??? Spring och köp ett till testa tidigt? ????????
  • Yasen

Wow det gick från 26 till 42 sidor på ett dygn. grattis till er som plussat 💞 och ni som fortfarande letar streck, tror ni är låghormonare, osv. ? ta ett steg tillbaka, ta en paus från familjeliv, ibland är det bästa att bara vänta eller ta ett digitalt istället för att spamma tråden 😊 massa kärlek 🌸

• Yasen
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-01 09:46:05 följande:
    Både håller med men ändå inte, det är ju lite det denna tråd även är till för, att dela med sig av sin spänning, letandet efter streck m.m för vi alla är på ett eller annat sett med om samma resa. Jag håller med dig nu för jag går i väntans tider men vet ju själv att när min ÄL väl ska börja komma och dagarna mellan ÄL och BIM kommer jag också säkert spamma 😂
    Förstår dock 100% vad du menar! 😊💗

Du jag fattar, men man får ge utrymme till andra att synas och diskutera också. Om ni behöver det så spamma på. I alla fall det var inte det jag menade utan för en SJÄLV är det bra att bara backa ett steg ibland och sluta analysera, tänka, känns efter för mycket 😊
  • Yasen

Jag har använt mig av andra ÄL-stickor denna månad. vad är det högsta ni fått på easy@Home? 

Provar med dubbel dos rosenrot + apifoce denna månad, vet inte om jag haft ÄL. Kände smärta vid äggstockarna igår. Kan LH-peak varit igår CD17? 

jag brukar annars ha ÄL CD16-18

• Yasen
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 14:26:03 följande:

Jag kunde inte hålla mig så tog ett digitalt och den visade inte gravid men kanske för svagt?? 

Försökte lägga in den nya bilden men den ville inte va med.

Hur långt efter kom denna streck? Jag har fått sådant och ännu starkare som kom efter >30 min utan gravidtet
  • Yasen
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-03 15:04:23 följande:
    Ja det kom efter ett tag, först var den inte synlig sen (kollade medans urinet sögs upp) sen tog jag en dusch och kollade och då var det så. Men använde mig utav samma test igår och den har inte fått sådan streck. Är på ÄL-8/9 idag :)

jag tror inte jag är gravid men har verkligen alla symtom, speciellt igår och idag. Ont i svanken och kramper 🥹 

vågar dock inte tro något.. provar imorgon igen med morgonurin 

Jag vill inte döda dina förhoppning men just det tunna strecket hade jag inte tolkat som positivt test - den behöver vara jämnt och tjockt och inte bara en tunn linje
    Hoppas den blir positiv om några dagar 🙏🏻

• Yasen
    Siripiri skrev 2024-11-03 17:55:00 följande:
    Tycker inte du ska stirra dig blind på siffrorna♥️ 
    Du hade ju antagligen äl-smärtor igår samt kontroll och test är ju lika starka 🙏🏼 Tänker att styrkan på strecken styrs av hur länge du hållit dig osv. Har ni myst? 😍

Jag får anta det, har fått temphöjning iaf så får anta att urinet inte var tillräckligt koncentrerad 🤔
    Vi myser var tredje dag och nu varje dag under fertila dagarna ♥️

Om det inte blir något denna månad kommer jag bara att tempa och kolla fertilt sekret. Blir för mycket med att hålla reda på allt och försöka pussla ihop alla bitar 😭

• Yasen
    Pandan14 skrev 2024-11-03 19:44:44 följande:
    Så har vi också bestämt här hemma, det minskar lite pressen oxå ❤️ men hoppas vi plussar! När ska du börja testa?

Jag ska FÖRSÖKA att inte testa tills BIM denna månad faktist, då kan jag vara tvärsäker på att svaret är tillförlitlig istället för att gissa eller tveka 🥲 med stor vikt på försöka ???????? dudå? 

Siripiri skrev 2024-11-03 20:20:42 följande:

Jaa 🙏🏼♥️ så bra! 

Alltså helt rätt, jag tror det är bra i början för att få koll på kroppen, men när man kan sin kropp och har en regelbunden mens är det ju inte så nödvändigt med äl-tester. Kommer inte heller köra med ÄL-tester nästa månad om det inte tar sig. Har tyvärr dåligt med fertilt sekret som andra verkar ha de.. märker främst vid mys att jag är fertil. Men väldigt regelbunden mens + tydlig ÄL-smärta, så inte svårt att pricka ÄL, förutsatt att mannen inte är bortrest 🙃😂

Ja precis nu kan jag min kropp, blir mindre stress sådär ❤️

• Yasen

Idag störtdök tempen. Jätte konstig kurva och ägglossningstester denna månad. Kanske bidrottninggele har ställt till min cykel??? 

Drömmenomentrio skrev 2024-11-04 07:04:33 följande
    Det stämde!!!😍
    Åhhh grattis!! 😍😍
  • Yasen
    Anonym (En till) skrev 2024-11-04 20:24:31 följande:
    Kan ju även lägga till att likt många andra är jag förkyld och har varit i en vecka nu 😅 har dessutom fått en allergisk reaktion samt svamp i underlivet som är under behandling. Hög glamfaktor 😂😂

Nej men gud det var verkligen allt-i-ett haha! Krya på dig! 

• Yasen
    Tiffliffen skrev 2024-11-19 09:24:31 följande:

ser typiskt ut som spök, vanligt att få med just den typen av CB tyvärr. Kom strecket efter 10 min?

• Yasen
    Ellen24 skrev 2024-11-19 15:36:52 följande:

Hej alla 
    tog ett tidigt graviditetstest som ska visa 6 dagar innan mens och tog denna 7 dagar innan mens hehe? 
    Det visade först negativt men efter 30 min så kom detta strecket och jag vet att man inte ska läsa testen efter 10 min men kan ändå inte låta bli att vara nyfiken! Vad tror ni? 
    ( testet ska bara visa två streck om man är gravid och inte ett plus )

Har också fått samma, var inte gravid. Den brulée bli så når den fått stå en stund efter avläsningsen. Ta ett digitalt istället . 
Svar på tråden BIM November 2024