-
Gör dig själv en tjänst istället. Gå i terapi för att lära dig hantera dina negativa känslor av att befinna sig i närheten av människor du inte tycker är attraktiva. Kanske finns någon form av terapi för att lära sig att fokusera mer på sig själv än att lägga energi på människor du inte ens känner. Kan också funka att undvika miljöer där det finns människor du mår dåligt av att se.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 11:54:03 följande:Gör mig en tjänst då och anpassa dig då. Sluta vara en polkagris på dekis.
-
VHoppas för din egen skull att du bara låtsas vara dummare än vad du är. Ser du seriöst inte skillnad på att någon är överviktig eller att det är knarkare på gatorna eller skräp på gatorna?Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 12:03:24 följande:Om våra kriminella gäng hade börjat göra som i Neapel och fylla gatorna med sopor, skulle jag då bett dig att gå i terapi för ditt skräpförakt?
Eller hade det mer rimligare varit att man tog tag i problemet?
Om gatorna var fylla av nedknarkade människor som låg på gatan, hade du då tyckt det var okej? Hade det varit en trivsam miljö? Om jag kritiserade gatubilden och hävdade att det skapar en dålig miljö, skulle du då hävdat att jag behöver besöka en psykolog?
Hur hade du tänkt göra med dig själv? Låsas in i fängelse så du slipper bidra till dålig miljö med dina dumheter? Du bidrar till fruktansvärt dålig miljö genom dina korkade uttalanden. Ska vi slänga dig i fängelse då om du går ut? Eller sitter du instängd i din lägenhet frivilligt? -
Kan inte ta dig seriöst när du säger att det är personangrepp när du sitter och nedvärderar kvinnor som du inte tycker är attraktiva. Du vet så lite det märks.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 21:19:26 följande:PERSONANGREPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var god och håll dig till ämnet är du gullig.
Jag drog till med en metafor för att belysa poängen, du behöver inte ta allt så bokstavlig. Men när du ändå tar upp ämnet så finns det ju oväntat många likheter mellan narkomaner och tjockisar. Här är några:
1. Båda är beroende. Den ena av exempelvis cannabis och den andra av socker, som ett exempel. Det urholkar belöningssystemet, så principerna är de samma.
2. Båda bekostar samhället. En stor del av alla multisjuka som är äldre än 60 år har haft en ohälsosam livsstil, där kraftig övervikt ofta är den gemensamma nämnaren. Detta medför enorma kostnader för samhället. På samma sätt kostar narkomaner pengar för samhället.
3. Båda bidrar till en försämrad gatubild och miljö, trivseln minskar i närvaro av båda. Narkomanen ser neddrogad och slö ut, eventuellt också oberäknelig. Tjockisen som inte sminkar sig bidrar också till en försämrad gatumiljö. Folk som vistas på offentliga platser, speciellt arbetsplatser eller i stadsmiljö, bör hålla en viss standard för att inte få nivån att sjunka. Man är inte osminkad, överviktig och går runt i mjukisbyxor om man arbetar på exempelvis banken, finns en anledning till det!
1, du behöver inte vara beroende av socker för att du är överviktig. Vissa är överviktig av att de äter fler kalorier än de gör av med (man kan äta annat än socker). Vissa är överviktiga pga sjukdomar eller andra omständigheter.
2, Man kan bidra med pengar till samhället och behöver inte vara en kostnad för att man är överviktig. Jag jobbar och sliter, är sällan sjuk. Men om jag tolkar dig rätt så ska man ta bort allt som kan leda till ökade kostnader. Tex vissa yrkesgrupper och intressen. Man kan ju skada sig om man spelar mycket fotboll. Så då ska inte folk få spela fotboll på elitnivå då?
Nej de bidrar inte till sämre miljö. Det är du som tycker det men det tycker inte alls. Vad gör man med sådana som dig som bidrar till dålig miljö av att utrycka sina åsikter? Lobotomi? Låsa in? Eller vad tycker du? -
Min fråga är vad du tycker man ska göra med sådana som dig som bidrar till dålig miljö? Eftersom det är så viktigt för dig att andra ska ändra sitt utseende för att du inte kan anpassa dig. Vad ska vi göra åt dig så? Eftersom en majoritet här tycker du bidrar till dålig miljö med din usla kvinnosyn.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-22 01:18:34 följande:Till skillnad från dig är jag ju för att folk ska få yttra sig i frågor som rör vårt samhälle, så jag anser inte att jag ska lobotomeras. Men eftersom jag lite lätt befarar att du är en femi-polkagris så skulle det inte förvåna mig om du anser att folk som läxar upp dig genom att säga sanningen bör lobotomeras.
Du får finna dig i att en väldigt stor del av världens befolkning, antagligen 80%+ av alla män, anser att feta kvinnor som inte sminkar sig är skabbiga. Det är extremt oattraktivt att inte ta hand om sin hälsa och sig själv. Att alla inte orkar träna 5 dagar i veckan, det köper jag. Men om man inte ens orkar sminka sig och samtidigt är överviktig, då är det ju nått som inte står rätt till. På riktigt nu. Det är inte friskt. Är du i fertil ålder men går runt som en soppåse som hör hemma på Neapels gator, då har du tappat det. HELT!
Jag skiter fullständigt i vad andra män tycker om mitt utseende. :) Jag har min man och det räcker för mig att han attraheras av mig. Det jag gör med mitt utseende gör jag för min skull. Dessutom ser jag inte ut som en sopsäck, jag skiter inte i mitt utseende heller. Det är bara något du fått för dig bara för att jag inte tänker följa dina ideal.
Men än en gång eftersom det är viktigt för dig att andra ska ändra på sig för att du tycker andra bidrar med dålig miljö för att de inte följer dina ideal. Hur gör vi med att du bidrar med dålig miljö? Hur tänker du där? -
Spelar ingen roll hur fin kropp en man har om det bara kommer massa skit när han öppnar käften. Så fruktansvärt osexigt med en man som har så dåligt kvinnosyn. Kan inte vara lätt att ha så skevt syn på andra människor, att nedvärdera andra. Förstår att det r svårtAnonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-22 10:15:46 följande:Det spelar ingen roll hur vettig och intelligent en kvinna verkar vara om hon ser ut som en vandrande kloakråtta.
-
Tror du en 90 åring med 16'i BMI mår bra? Räcker med en förkylning så stryker dom med och är de så underviktiga finns inget att ta av och de blir klenareAnonym (Rob) skrev 2024-10-22 15:41:55 följande:Faktum kvarstår att du lever längre om du drar ner på kalorierna.
-
Jag tycker alla gör som dom vill. Jag vill inte ha varken smink, kort kjol, linne och högklackat. Jag duger som jag är och ska accepteras. Precis samma med de som vill ha kort kjol, smink, klackar... De ska accepteras också. :)Anonym (Förväntningar) skrev 2024-10-23 12:43:52 följande:Jo, jag förstår. Jag tycker inte att man behöver uppfylla någons skönhetsideal för att få en plats i samhället.
Men samtidigt verkar det vara ok att kritisera hård sminkning, kortkort osv -
Om du bryr dig om problem och hälsa. Varför sitter du då och kallar kvinnor feta och sen förespråkar att kvinnor ska ha en undervikt? Du vet om att ätstörningar också är ett problem? Ser du inte ett problem i att ätstörningar finns och vad som kan trigga det?Anonym (Rob) skrev 2024-10-24 12:13:35 följande:Övervikt är ett gigantiskt problem i samhället.
Jag tror det handlar om att man ser en total brist i attraktiva kvinnor idag. När 70% är överviktiga/feta. Detta blir extra tydligt när du kommer utanför Stockholms innerstad och ut i mindre orter.
Det är en skrämmande siffra anser jag. -
Du vet väl om att det finns många fler ätstörningar än anorexia?Anonym (Rob) skrev 2024-10-24 19:02:01 följande:Anorexia drabbar 1,4% av kvinnorna. Medan 70% av kvinnorna är feta enligt fettprocent.
Det är inte svårt att se vart problemen ligger...
Det finns överviktiga män också. -
Nej det tänker jag inte göra. Personligen tycker jag inte det spelar så stor roll vad en person väger. Personligheten är viktigast och att personen mår bra och vikten är inte ett bevis på hur man mår. Anledningen att jag skrev så är för att upplysa Rob om att det inte bara är kvinnor som har övervikt. Han låtsas bry sig om hur andra mår. Men i själv verket så är det bara så att han vill att alla kvinnor ska se ut på ett sätt att det attraherar honomAnonym (Me) skrev 2024-10-25 14:10:01 följande:Starta en tråd om feta män.
-
Hälsa är mycket mer än om man är smal eller inte.
Det är klart jag vill att min man ska ha en bra hälsa eftersom jag älskar honom, jag själv tar hand om min hälsa också för att jag har mycket jag vill göra i livet. Vi strävar dock inte efter att vara smal. Vi äter nyttigt mat (alltid hemlagad från grunden med bra balans av alla näringsämnen) äter inte godis speciellt ofta, äter mat regelbundet på fasta tider, är aktiva, sen tar vi hand om vår mentala hälsa och satsar på att nå våra drömmar och mål, fokusera på det som är bra. Vi tar hand om oss lite extra när det behövs och vi lyssnar på kroppens signaler och ger den återhämtning den behöver. Sköter våran hygien för att vara fräsch och för att minska smittspridningar. Allt detta är att ta hand om sin hälsa.
Anonym (Rob) skrev 2024-10-25 17:00:14 följande:Så ni kvinnor bryr er inte om mäns hälsa ? -
Om det är ett sundhetstecken varför säljer dom i jättesmå storlekar då? Varför är barnkläder större än de minsta vuxen kläderna? Är det sunt menar du?Anonym (Loke) skrev 2024-10-26 18:21:53 följande:Nej, alla tar inte åt sig. Det är ett val.
Att klädkedjorna tagit bort stora storlekar är ett sundhetstecken. -
Är det sunt att modebranchen säljer mindre kläder till vuxna än barn? Jag kan inte ha storlek xxs men kan ha vissa plagg i storlek 170 på barnavdelningen. Att ha en smal midja kan vara sunt. Behöver inte vara sund för att midjan är smal. Sen är det inte sunt när midjan är för smal heller.Anonym (Rob) skrev 2024-10-26 21:14:31 följande:Ja, det är sunt att ha en smal midja.
-
Svarade på Robs kommentar. Han menar att det är sunt att butiker inte säljer så mycket kläder i större storlekar. Jag tycker att kläder ska finnas i alla storlekar såklart :) oavsett om man är tjock, smal eller mittemellan ska man kunna köpa kläder som passar.
Problemet är att vissa män här verkar vara tycka att underviktiga och smala tjejer har rätt att finnas ute i samhället medans normalviktiga och överviktiga inte ska få finnas ute i samhället. Där är problemet. Dessa män som ser ner på alla som inte är smal. Problemet är också att dessa män bara ser en kropp och missar personligheten. Deras sätt att utrycka sig kan vara skadligt för vissa tjejer. Sådant kan trigga ätstörningar.
Jag tycker inte det är fel att vara smal, överviktig eller normalviktig. Det viktiga är att man mår bra. Alla har samma rätt att vara ute i samhället och alla ska kunna köpa kläder i sin storlek och kunna välja mellan olika stilar.
Anonym (Joh) skrev 2024-10-27 12:57:02 följande:Jag ser inte problemet? Jag är själv en som drar 32/34 i storlek och har smal midja. Är helt enkelt skapt så OCH jag är vuxen (45 år och har fött 3 barn). Det må vara ovanligt, men eftersom vi finns är det väl inget konstigt om det även finns kläder som ska passa oss? Eller tycker du att jag ska gå klädd bara i oversize? Modet just nu är dessutom stort, så jag tycker att även om jag köpt XXS på HM så kan det i vissa fall vara för stort.
-
Ja jag förstår. Det finns vuxna som har olika längder också. Vilket det sällan inte tas hänsyn till. Tex jag har korta ben och lång rygg. Köpa tröjor på dam avdelningen går inte eftersom majoriteten av tröjorna är för korta. Däremot tröjor på barnavdelningen eller herravdelningen sitter bättre. Så jag som kvinna får köpa lite mer neutrala plagg på herravdelningen istället.Anonym (Loke) skrev 2024-10-27 15:00:58 följande:Förstår du ens hur barn utvecklas? Finns många 10 åringar som är över 160 cm. Det du säger är antingen att barn inte ska kunna handla på barnavdelningen eller att vuxna ska bli tvungna att handla på barnavdelningen.
Men en sak jag däremot inte förstått är att barnkläder är bredare än damkläder. Av de 10 åringar du nämner som är 160 cm lång finns det smala 10 åringar också.
Jag tycker det ska finnas kläder för långa, korta, smala, tjocka, normalviktiga, de med mycket kurvor och de med mindre kurvor. Jag reagerade på Robs kommentar att det är sunt att klädbutiker drar ner på större storlekar.